Microfoon stoort met een lage toon

Pagina: 1
Acties:

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-02 11:15
Hey!

Kheb al best al een tijdje een Philips ToUcam Pro, daar zit een handige microfoon ingebouwd. Nog nooit problemen mee gehad, tot nu... Hij maakt een laag storend geluid, je kunt bijna niet meer verstaan wat ik zeg in de microfoon.
Ik heb een stukje opgenomen, zo klinkt het dus:
Test

Hoe kan ik dit verhelpen? Ik denk niet dat de microfoon kapot is..

Ik heb Win XP Pro, een onboard geluidskaart (op een ASRock moederboard).

Verwijderd

Had ik eergister ook, bleek gewoon dat de jack iets omhooggeduwd moest worden, want anders maakte een slechter contact. Probeer er eens aan te friemelen terwijl je mic in op je boxen hebt staan, dan kan je het verschil horen.

• jaspernts
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 19:09:
Had ik eergister ook, bleek gewoon dat de jack iets omhooggeduwd moest worden, want anders maakte een slechter contact. Probeer er eens aan te friemelen terwijl je mic in op je boxen hebt staan, dan kan je het verschil horen.
Maar zoals ik al zei is de microfoon ingebouwd in een webcam en die is dus aangesloten via de USB-poort, lijkt me sterk dat het daar aan ligt..

• jaspernts
Iemand nog een ideetje? heb hem inmiddels een keer uit elkaar geschroefd, maar niks ernstigs gevonden..

[ Voor 3% gewijzigd door jaspernts op 05-03-2006 17:13 ]

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-02 14:28
Ik had ook wat problemen met mijn logitech webcam met mic. Ik had heel zacht geluid, ik was haast niet te horen. Webcam en mic dus ook via USB. Heb de driver een keer weggegooid en opnieuw geinstalleerd. Dat loste het probleem op. Of probeer een nieuwe driver, kan het ook oplossen.

• jaspernts
Heb alle drivers e.d. dr afgegooid, windows update zelfs gedaan.. Wil ook niet helpen..
Zijn er nog ideëen over? _/-\o_

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
yup :+

nieuwe halen bij de winkel op de hoek
Pagina: 1