Toon posts:

Oude titels op oude pc - Beeld hapert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik platform spellen speel dan heb ik het probleem dat horizontaal scrollen ontzettend schokt net of het beeld elke stap even 2cm naar rechts gaat en 1cm naar links dus dat je wel de kant op gaat wara je heen wil maar wel heel schokkerig. Andere games zoals doom, duke nukem 3d, hi-octane noem maar op lopen als een zonnetje. Ik vind dit probleem nogal storend aangezien deze pc speciaal gebouwd is voor de classic games.

De specs zijn : Asus P55T2P4 met Tseng Labs ET6000, 2x Maxi Gamer 3D 2 in SLI, 128mb Edo Ram, Pioneer Slot-in Dvd speler,32Gig Maxtor ata66 hd, 10/100mbit lan kaart en een p1 233mhz mmx oh ja de Awe 64 Gold en AWE 32 PnP met vol geheugen. De geluidkaarten zijn ook geswitched ik heb ook meerdere videokaarten geprobeerd aangezien ik ook nog een millenium 1 en 2 heb liggen. Ook heb ik meerdere vesa drivers zoals Univbe geprobeerd helaas zonder gesultaat.
Wie weet waar het aan ligt aangezien ik me niet kan herinneren dat ik bij supaplex vroeger zo hevig trillend heb gespeeld. Is een een onopvallende bios instelling of een verkeerd moederbord? wie weet de oplossing?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik ken geen pc die gebouwd is voor platform games, maar het kan zijn dat ik me vergis 8)7

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een Pentium 233 is naturlijk niet een super-pc.
Welk OS draai je? Welke games wil je gaan spelen?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 18:28:
Ik ken geen pc die gebouwd is voor platform games, maar het kan zijn dat ik me vergis 8)7
Er staat ook dat de pc gebouwd is voor de 'classic games' het OS is win 98SE met alle updates
heb overal vandaan de onderdelen gescharreld om een leuke oude games pc te bouwen voor naast mijn nieuwe vlamijzer.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 13:46
Stoere kaart, volgens mij bracht Elsa de "Terminator" uit met deze chipset.
Enniewee, even offtopic, volgens mij kon je ook al bepaalde DOS-drivers voor deze kaart gebruiken, of was dat puur en alleen voor bepaalde resoluties en framebuffer-gein?
<edit>hier vind je allemaal coole downloads voor je ET6000

[ Voor 19% gewijzigd door 0siris op 22-02-2006 20:05 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 14:55
Duke Nukem 3D (heeel goed mee vermaakt toen der tijd trouwens ) en doom zijn volgens mij eigelijk dos-only games en zullen in geen enkele windows versie normaal draaien maar dat is mijn ervaring ermee.. al jaren niet meer uit de kast gehaald. Heb je ze al geprobeerd in een dos-only versie te spelen..?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

[quote]arjanvr schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:25:
en doom zijn volgens mij eigelijk dos-only games en zullen in geen enkele windows versie normaal draaien maar dat is mijn ervaring ermee.quote]
heb hier doom collector's edition liggen en daar staat bij :
m w 95/98/ME/2000/xp
en ik kan hem gewoon in xp spelen, dus geen probleem in windows ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 07:05

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Ik kan me herrinneren dat ik destijds op een Asus TX-97E Pentium 200 MMX/64 MB EDO/5 GB HDD/Matrox Mystique/AWE32+16MB perfect dingen als Supaplex kon spelen (Wolfenstein/Doom/Dune/etc.). Wat ik wel had was een uitgebreidt opstart menu (DOS menu) met allerlei mogelijke geheugen en grafische tweaks om ieder spel tot op t laatste te plezieren/speelbaar te maken. Wellicht tot wat met de geheuegen toewijzigen (HIMEM/LOADHI defs in autoexec.bat/config.sys)

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 14:12
Hadden die oude chipsets niet een bepaalde memorylimiet? Was dat niet 64Mb, als je daarboven kwam kreeg je aanmerkelijk tragere performance doordat ie t niet kon cachen

http://www.info.uvt.ro/~lcucu/htmldocs/toms/chipset.html

edit: Je plankje heeft (ff snel gegoogled) een HX chipset:
Max. Cacheable DRAM 64 MB default, 512 MB with external tag RAM
Probeer eens met de helft vh geheugen?

[ Voor 31% gewijzigd door DJSmiley op 22-02-2006 23:49 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik zou dat hele windows 98 eraf mikken, en enkel DOS draaien.
De meeste games die je wilt spelen zijn van die DOS4GW

Je moet je config.sys & autoexec.bat ff optimaliseren. EMS volledig uitzetten, enkel XMS gebruiken.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:47:
Hadden die oude chipsets niet een bepaalde memorylimiet? Was dat niet 64Mb, als je daarboven kwam kreeg je aanmerkelijk tragere performance doordat ie t niet kon cachen

http://www.info.uvt.ro/~lcucu/htmldocs/toms/chipset.html

edit: Je plankje heeft (ff snel gegoogled) een HX chipset:

[...]

Probeer eens met de helft vh geheugen?
Heb zo'n tag ram ic op de kop kunnen tikken toen dus dat moet het probleem niet zijn aangezien hij het volle geheugen ziet.

En ja het voordell van 98se dat je ook nog echt dos only kan booten en dat werkt ook niet lekker.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dan nog kan het proberen op 64MB geen kwaad, bij al die games heb je zelf met 16MB nog zat RAM.
Ik weet niet hoeveel cache je hebt, maar doorgaans is het 256kB tenzij je extra cache er op hebt gezet met bijv een gouwe ouwe COAST module.
256kB cache kan als het goed is 64MB RAM voor zijn rekening nemen.
En met 512kB kon je de volle max van meeste borden, 128MB, ook cachen.

Als je die games vanuit Windows draait moet je toch eens een pure DOS omgeving proberen. Classic games draaien daar namelijk het best op. Spelen vanuit Windows staat bekend om problemen te veroorzaken met oude DOS games.

[ Voor 25% gewijzigd door Ultraman op 26-02-2006 14:08 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1