Laptop advies (zoveelste, ik weet het)

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

• Ammun
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik wil bij voorhand al even zeggen dat ik het forum heb doorzocht, en enkele topics behoorlijk heb doorgenomen, maar wil toch nog wat indivueel advies.

Ik ben van plan om over een tijdje een laptop aan te schaffen. Maar, zoals zovelen, kan ik door de bomen het bos niet meer zien. De richtprijs is ongeveer 1000 Euro.

Wat moet het iig bevatten:
- CD of DVD brander
- S-video poort
- Breedbeeld scherm (15,4")

Als het even kan:
- Ben van plan er muziek op te luisteren, dus mogelijkheid om 5.1 setje ofzoiets dergelijks op aan te sluiten (maar hier is waarschijnlijk iets externs voor nodig)
- Hoge resolutie scherm (maar waarschijnlijk ligt dat ver buiten mijn budget)

Niet noodzakelijk:
- Hij is niet bedoeld om op te gamen (wel voor internet, word ed...)
- Hij hoeft niet supermobiel te zijn. Ik zal hem voornamelijk als desktop vervanger gebruiken, en zal weinig worden verplaatst over grote afstanden
- Infrarood, bluetooth poorten zijn niet noodzakelijk. Ook WLAN-mogelijkheid is niet noodzakelijk

Wat algemene vraagjes. Ik heb dus wat rondgezocht, en merkte dat defecten bij Acer laptops meer regel dan uitzondering zijn. Natuurlijk is dit niet bij iedereen het geval, maar wil toch graag een betrouwbare laptop (heb al genoeg moeten RMA-en met mijn desktop). Welke processor is absoluut af te raden? Welke hoeveelheid RAM is aan te raden (ik las dat 1024 toch wel een must zou zijn, op mijn desktop merk ik verschil tussen 512 en 1024 echter niet duidelijk).

Ok, hopelijk zijn er mensen bereid de zoveelste leek te helpen. Ik zeg alvast bedankt!

Verwijderd

Ik zelf zou voor de Acer Laptop Aspire 5024WLMi Turion 64 ML-34, 1,8GHz, 1MB, 512MB DDR, 15.4", 80 GB gaan. Ik zelf heb ook een vergelijkbaar systeem van de Acer en hij doet het gewoon perfect. Niks geen problemen of wat dan ook. Ik heb zelf een Acer LCD monitor en werkt ook perfect dus de betrouwbaarheid zit het wel goed. RMA kan ik verder niks over zeggen heb er geen ervaring mee.

De Prosessor omdersteun 32 al 64 bit en is gewoon snel zat om alles mee te kunnen doen wat jij wil. Er zit maar 512 MB geheugen in maar zou je kunnen upgraden. De videokaart is een x700 van de ati en kun je best aardig mee gamen mocht je dat willen (Ook handig voor windows vista al dat grafische grei). De hardeschijf is een gewone 80 gb 4200 toeren. het is wel wat langzaam maar niet veel langzamer dan een 5400 toerenschijfje. Voor de rest voldoet het aan jouw eisen behalve het 5.1 geluid maar daar kun je een aparte kaart voor kopen.

Hier zijn de Specificaties.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 18:34 ]

• Ammun
Hey,

Ja, de specs zijn allemaal goed. Maar ik heb nog wat verder gezocht, en kom toch steeds weer meer mensen tegen waarbij de acer het veel te snel begeeft. Dan heb ik liever een iets tragere, maar degelijker apparaat. Kan het zijn dat de andere lijn van Acer (16xx dacht ik) een betere reputatie heeft?

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:47
Hehehehhe *kijkt boosaardig* misschien kan ik hier ook nog wat tweakers recruteren voor een nieuwe laptop BBG, Nieuwe Laptop BBG: Goed Idee? ... zou als het goed is dit soort topics wat moeten terugdringen ;-)

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:08
Heb nog een Asus in de handel welke vrijwel compleet aan jou wensen voldoet. 2e hands... als je meer info wilt kun je even mailen... (Hoop dat ik dit mocht zeggen....)

[ Voor 16% gewijzigd door Saeverix op 21-02-2006 20:34 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 12:47
Ik heb zelf al een jaar een Acer 4002WLMI en het enige wat kapot is gegaan is de DVD-brander.
Dit was dan ook een bekend probleem van Acer met dat type brander.

Even RMA gestuurd en binnen een week weer een nieuwe terug.

Vindt het zelf nogal overdreven allemaal, als je zelf een beetje normaal met je laptop omgaat houd deze het echt wel even uit.

• Ammun
Ik zelf nog wat verder gezocht en kwam op de HP Compaq nx8220. Ik ben nogsteeds niet geheel zeker over Acer, en verwacht iets meer degelijkheid van HP. Zijn er mensen die op deze laptop wat op te zeggen hebben?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik wil bij voorhand al even zeggen dat ik het forum heb doorzocht, en enkele topics behoorlijk heb doorgenomen, maar wil toch nog wat indivueel advies.
Je hebt het forum al doorgezocht, maar het is je daarbij niet opgevallen dat we een heel subforum voor Complete Systemen en Laptops hebben, dus post je maar in Overige Hardware :?

Dat je ook dat subforum (nota bene waar de voor jou relevante informatie staat) doorgenomen hebt geloof ik zo dus weinig van. Begin daar eens mee... :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.