Backup maken voor windows herinstalatie

Pagina: 1
Acties:

• Mergazer
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01-2022
Hallo,

Ik wil Windows opnieuw instaleren en nu vroeg ik mij af of ik dan eerst een backup kon maken van bepaalde geinstaleerde programmas, al mijn geinstaleerde spellen (scheelt een hoop tijd als ik die niet opnieuw hoef te instaleren) en de map Mijn Documenten.
Krijg ik dan geen problemen met het register? Als in, dat de spellen en programmas dingen in het register hebben gezet die er niet meer instaan als ik de backup terug zet in de verse winxp instalatie.

Ik wou hiervoor de windows backup tool gebruiken. Alvast bedankt!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mergazer,

Welkom op GoT :)
Wij hebben op GoT een en ander aan regels opgesteld waar we ve van iedereen verwachten dat die zich daar aan houd op GoT :)

De belangrijkste regels wat betreft het starten van een topic vat ik eventjes samen:
  • Kies een topic titel die je probleem helder en duidelijk omschrijft. Dat heb je gedaan - maar in Windows Operating Systems hebben we de additionele eis dat we graag de Windows versie in je topic titel terug zien . Als je die nog eventjes vertelt zet ik die in je topic titel erbij.
  • Een duidelijke en heldere topicstart waarin je aangeeft wat je vraag / probleemstelling / discussiepunt is. Geef in je topicstart zoveel mogelijk relevante informatie (welke Windows versie, welke software, etc, etc).
  • Geef duidelijk aan wat je zelf al geprobeerd en gedaan hebt om je probleem / vraagstuk op te lossen. Waar heb je zoal eens opgezocht op GoT en Google? Wat kwam je tegen op deze zoektocht, en wat lukte er niet aan de gevonden oplossingen?
Als je nog eventjes vertelt welke Windows versie je gebruikt en je topicstart aanpast aan bovenstaande eisen :)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
@ Elevator: Hij heeft het over een verse WinXP installatie in zijn post, maar idd, het had duidelijker gekund.

@ Mergazer: Programma's backuppen gaat over het algemeen erg moeilijk. Je kan de savegames en eventuele data uit programma's natuurlijk proberen te backuppen, sommige games zullen ook prima weer draaien, maar dingen als Office etc. moeten echt opnieuw geïnstalleerd worden.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mergazer schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 17:55:
Krijg ik dan geen problemen met het register? Als in, dat de spellen en programmas dingen in het register hebben gezet die er niet meer instaan als ik de backup terug zet in de verse winxp instalatie.
Zelf had ik mijn Program Files directory op een andere partitie staan dan mijn OS partitie, zodra ik Windows opnieuw installeerde gebruikte ik gewoon weer mijn oude Program Files directory. De meeste programma's werkten gewoon, maar lang niet alle. De programma's die wel een herinstallatie nodig hadden herinstalleerde ik op het moment dat ik het gebruiken wou; uiteindelijk heeft dat me toch aardig wat tijd bespaard. :)

Er bestaan programma's die tijdens de installatie van een programma bijhoudt wat het installatieprogramma allemaal installeerd (dll files, regkeys, normale files, etc). Achteraf deze bestanden uit je systeem trekken kan niet aangezien je niet zeker weet welke bestanden geplaatst zijn door de installer.

🌞🍃