Weer leesproblemen BenQ 1655

Pagina: 1
Acties:

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-02 08:20
Ik heb een (de tweede al) BenQ 1655 DVD rewriter (extern) die erg selectief is met het lezen van schijven (CD en DVD).

De drive zit in een Sharkoon 5,25 case ingebouwd en is aangesloten op een USB poort.

Zelf denk ik dat er een fout met de drive is, maar omdat het al het tweede exemplaar is dat deze tekenen vertoont vraag ik mij af of het wellicht iets anders kan zijn.

Let wel, hij leest 60 procent van mijn schijven wel, maar de overige 40 dus niet. Het ligt niet aan de schijfjes, want mijn hele oude NEC 1100 (intern) leest ze wel gewoon (maar die zit bij mijn ouders ingebouwd en die wonen een stuk verderop).

Heeft iemand soortgelijke ervaringen met of deze drive, of de combi willekeurige drive en extern inbouwen?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-02 18:36
zoek eens op deze site www.cdfreaks.com
hier vind je veel info
zelf heb ik ook deze brander, maar hier geen problemen.
indien je niet weet hoe je een dvd moet testen dan vind je het op deze site, misschien koop je
slechte dvd's zonder dit te weten

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-02 08:20
Helaas zit het hem niet in de kwaliteit van de schijven. De brander leest ook de helft van mijn originele (dus in de winkel gekocht of gehuurd bij videotheek) schijven niet (films op dvd en muziek op cd).

Mijn gebrande schijven variëren in kwaliteit tussen Platinums en Verbatims en ook daar leest hij volkomen willekeurig de ene schijf wel en de andere niet (dus ook als de schijven uit eenzelfde batch komen en gebrand zijn met dezelfde brander).