Toon posts:

Windows wil niet instaleren.(voeding was dood)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
naja.. Mn voeding was vanacht doodgegaan..
ik had nog een dvd gekeken.. pc aangelaten..
vanochtend wordt ik wakker.. pc uit..
want de stroom was dr door gegaan..ergens anders in het huis
wil hem aandoen.. werkt neit.
Ik andere voeding gepakt. pc loopt weer.. al1 als ik windows op wilde starten.. blauw scherm.
ik die schijf weer geformateerd waar windows opstond..
wil ik windows instaleren. gaat ie windows setup draaien.. kan die een bestand niet kopieren wmd.exe ofzo..
snel ff andere windows cd gefikt.. zelfde euvel.
NOG 1x gefikt toen kwam die op 75% SL.sys kan die niet kopieren.
Toen heb ik ff een andere dvd fikker dr in gedaan.. zelfde weer.
naja.. toen maar ff een andere HD dr in gedaan.. zelfde wer.. op 50 % die exe.
Ik mn IDE gepakt.. in een USb geval gestopt ff kijken of die hd wel goed was.. geen probleem.. (in een andere pc)
WAAR kan het aan liggen? ik weet het echt niet meer.

Mn overleden voeding was:
ATX - 550 Watt PSU - Aerocool Aeropower B&S
Nu gebruk ik ff een 350 watt
en 1 hd (200 s-ata)
+ mn cd fikker

Ik heb een:
MSI neo platanium 195 p
p4 3.2 prescott
2x 512 ddr 2 infinion
GF 6800 ultra + fatility cooler
2x 200 s-ata 1x 300 s-ata
1x 300 IDE

Ik ben Nu mn memory aant checken met MEMCHECK
Maar dat had ik al eerder gedaan.. en dat bracht geen problemen of errors

• Kzoutnieweten
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-05 16:05
Misschien door de stroomstoring een defect aan je moederbord. Mogelijk is een of meerdere van je Ata poorten kappot. Je zou het kunnen testen door je schijven aan een PCI kaartje te hangen en te installeren.

Edit:
Ow verkeerd gelezen, sata, ik weet niet of daar ook van die uitbereidingskaartjes voor zijn, maar mogelijk dat 1 van je aansluitingen kapot is

[ Voor 27% gewijzigd door Kzoutnieweten op 21-02-2006 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat is een goed id.. nadat memcheck klaar is zal ik mn hd + writer ff op een andere IDE poort doen.. mayb werkt ie dan wel (kheb dr 3)
2x raid 1x normaal

:edit:
Ik HAD dus windows op mn 300 IDE staan.. daar kwam ik dus niet in.
want ik kreeg bij windows opstart een blauw scherm(flitste snel weg en rebote dus weet niet war het aan lag":
hij wou ook niet in veilige modus

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 17:29 ]

Verwijderd

Hoe zit het met je writer/speler. Die kan ook fouten geven bij het installeren, heb ik wel eens gehad ( op de kop leggen loste het probleem op :) )
Mss eens je harde schijf checken/formateren in een ander systeem?

Als het goed is moet je voeding beveiligd zijn om te voorkomen dat de rest van je systeem niet naar de mal en moer gaat. Toch vreemd, bij mij is de stroom al zeker 50 keer uitgevallen, maar heb dan ook wel ook al een tweede voeding erin, maar hij ging niet kapot bij een stroomuitval.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geprobeert windows op en andere hd te Instaleren..
deed ie ook niet.. IK heb Nu memcheck aan staan.. en volgens mij...
is mn geheugen kapot want hij geeft VEEL errors aan.lol
kan het ook nog zijn dat mn mobo kapot is dan?
Ik heb ff een foto gemaakt ik upload hem zo
EDIT:
Ik had al een andere dvd fikker dr in gedaan.. maar dat deed hij ook niet

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/darkreva/bla/mem.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 18:15 ]

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 19:17
Ik heb wel eens iets vergelijkbaars gehad met mijn K6-2 500MHz. Toen moest ik me L2 disablen om verder te komen. Ik hoop voor je dat het mem dood is en niet je L2. :o

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Verwijderd

Topicstarter
TeXiCiTy een k6 500 mhz is wel wat anders dan een MSI neo platanium 2 3.2 ghz.
morgne komt een maat van me langs met geheugen wat bij mij dr in past.. ga ik ff kijken of die het dan wel gewoon doet instaleren enzo... :)zo niet... dan benk wel hard genaaid..

EDIT:
hier in de buurt was de stroom er overal uitgevlogen.. Ik had een beveiligd stopcontact..en daar is het nog doorheen gegaan... kan ik dat ergens op verhalen? of is dat niet mogelijk?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 19:15 ]

Verwijderd

Mss op de fabrikant van de overspanningsbeveiliging? ;)

Lijkt weer erg op dat je geheugen niet meer wil. Probeer de latjes eens apart te testen.

Verwijderd

Topicstarter
mja dat ga ik zo doen...hij is namelijk nog niet helemal klaar :P
O my god:p
Ik heb mn 550 watt voeding... ff in een ander pc gezet.. dat ding aangedrukt.. en hij deed het.. iig hij starte op.. want in mn 3e pc zit nog niks in.. geen beeldscherm helemaal niks.maar dat betekend dus.. (Ik kreeg een tip van een maat van me dat ik dat knopje achter mn voeding eens moest overzetten) dan kon het zijn dat hij hem weer unlockte.. en als dat waar is is dus al1 mn geheugen kapot door die stroom uitval.. ( en mischien mn mobo? maar hoe test je zoiets:p

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb 1 bankje getest met memtest .. na alle testen.. geen error..
Nu is die al een half uur bezig.. met het testen van het 2e bankje.. en nog geen errors
... wat nou als ze allebij geen fouten geven.. dan MOET het wel mn mobo zijn toch :O

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles getest.. 2 x 512 in single channel.. geeft errors.. 2x 512 in dual channel.. geeft geen errors en. allebij afzonderlijk getest.. geen errors. mn pc loopt weer en windows staat dr op.. heeft iemand hier ene VERKLARING VOOR?
Pagina: 1