Toon posts:

PC start niet door, Videokaart defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik wist niet zeker onder welk topic ik dit moest plaatsen dus heb ik hem hier maar onder gezet. Toen ik ff wat maten aan het opmeten was, raakte ik per ongeluk met het meetlint de onderkant van mijn videokaart (7800GTX) aan, om precies te zijn, het punt waar de stroomconnector zit vast geslodeerd, 2 van die 6 geslodeerde puntjes kwamen met elkaar in contact, klein vonkje, en toen starte de pc niet meer op.
Ik heb nog wel de stekker opnieuw in de pc gedaan en toen ik de pc aanzette begon de voeding een beetje te stinken. Super dom natuurlijk om te gaan meten terwijl de pc aanstaat maargoed.

voor de rest geeft hij 2 piepjes snel achter elkaar en dan 9 piepjes. Hij geeft geen beeld meer
Moederboard: Asrock 939S56-M

Verwijderd

Als je helemaal pech hebt is alles kapot ( mobo+graka+voeding ).
Probeer het eens met een andere videokaart als je die hebt en je kunt opstarten is het alleen je videokaart.
Test ook met een andere voeding.
Ook zou je kunnen kijken in je handleiding van je moederbord waar de piepjes voor staan.

Verwijderd

Ik denk dat het je voeding is. Het kan ook je videokaart zijn. Mobo denk ik niet
Kijk idd je handleiding na voor de betekenis van de beeps. Of anders op het net even zoeken, moet je wel weten welk soort bios je hebt ( waarschijnlijk AWARD of AMI ).

Probeer een andere voeding/grafische kaart. Veel meer kun je niet doen.

Omschrijf verder nog wat er aan gaat wanneer je de pc aanzet ( gaan fans draaien, harde schijven draaien, ledjes etc) Blijft je PC aan of schakelt hij zichzelf uit?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb eerst maar eens alles eruit gehaald en alleen voeding+proc+mobo aangezet.
toen kreeg ik met mijn standaard huntkey voeding nogsteeds die piepjes.

Ik dus ff een andere voeding erin gezet, geen piepjes

Maar als ik met die andere voeding ook nog mijn Videokaart aansluit, dan gaat hij weer piepen.
Betekend dit dat ook mijn GraKa kapot is?

Verwijderd

Heb je al opgezocht waar die "Beepjes" voor staan ?

Verwijderd

Heb je geen andere kaart om mee te testen? Hoeft uiteraard niet bijzonder te zijn enzo ;)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik ben bang dat je je voeding en je grafische kaart kan afschrijven. Je kan natuurlijk proberen je kaart te RMA'en, in de hoop dat ze je de kaart vervangen, maar een echte vent komt er natuurlijk gewoon eerlijk voor uit bij de winkel waar hij de kaart heeft gekocht, en hoopt op een beetje coulance van de betreffende winkelier (misschien willen zij hem wel opsturen, en wachten ze af wat de fabrikant er van zegt).

Verwijderd

Topicstarter
Jah maar de meeste winkels vragen geld als sommige componenten niet stuk blijken te zijn en er alleen naar gekeken hebben. Nou vind ik dit wel begrijpelijk, alleenwil ik dan wel pcies weten wat er kapot is, voodat ik mijn halve pc opstuur.

Ik heb nu een paar keer van voeding gewisselt en heb het geheugen erin en eruit gehaalt, en tot nu toe heeft het allemaal hetzelfde gevolg gehad, geen beeld, hij gaat wel aan, maar start niet door, ook piept hij nu niet meer. Dit gebeurt bij zowel mijn oorspronkelijke Huntkey voeding als bij een andere voeding. zou dan misschien alleen de videokaart kapot zijn??
Pagina: 1