Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

gezocht 2 torren voor een versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb ooit een goedkope versterker op de kop kunnen tikken een Koda :X av 1068a :P

Afbeeldingslocatie: http://www.snn.gr/img/tele/AV-1068A.gif

Deze is op heel wat feestjes mijn vriendje geweest door gewoon goed te werken en gruwlijk hard te gaan >:) (relatief dan he) . Gekopeld aan van die goedkope disco boxen (marquant).

Alleen zijn der nu 2 van de 4 eintoren deruit geklapt (volle sluiting). Heb ze eruit gesoldeerd en ben op zoek gegaan naar nieuwe. Maar nu is er een probleem ze zijn opgenummerd naar een koda nummer

KD 180 214 en KB 6880 230 en deze zijn niet door mij op internet te vinden.

Iemand enig idee of hier ook gewoon een soort standaard eindtor in kan ? Of er een vervangend nummer/ serie is of iets.

Heb mezelf suf gegoogled heb al bij diverse groothandels gezocht (nedis).

Owja de rest van de componeten is oke heb even de torren van het andere kaneel gewisseld en dan werkt het kanaal wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 16:08 ]

Verwijderd

1) Meet de voedingspanningen

2) Vindt uit wat de E,B en C aansluiting van de goede transistoren is.

3) Meet de versterking (Hfe) van de goede transistoren.

Zoek vervolgens transistoren welke dezelfde aansluitingen hebben, een Uce hebben die hoger is als de voedingspanning en ongeveer dezelfde Hfe. Onsemi maakt hele mooie audio torren.

Er staat zo'n versterker op marktplaats te koop voor 50 euro trouwens ...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 17:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 17:00:
1) Meet de voedingspanningen

2) Vindt uit wat de E,B en C aansluiting van de goede transistoren is.

3) Meet de versterking (Hfe) van de goede transistoren.

Zoek vervolgens transistoren welke dezelfde aansluitingen hebben, een Uce hebben die hoger is als de voedingspanning en ongeveer dezelfde Hfe. Onsemi maakt hele mooie audio torren.

Er staat zo'n versterker op marktplaats te koop voor 50 euro trouwens ...
neem aan dat de bassis emiter en colector toch een standaart volgorde hebben
dus C B E.

de Hlf waar meet ik met de volt meter maar hoe ?

en de voedingspaninng waar moet die worden gemeten tussen de basis en ground - van de speaker terminal?

Verwijderd

neem aan dat de bassis emiter en colector toch een standaart volgorde hebben
dus C B E.
Dat hoeft niet, bij power torren is het vaak B C E. Ook moet je transitoren met dezelfde behuizing zoeken als je huidige, bv T03 / T0220 / T0264
de Hlf waar meet ik met de volt meter maar hoe ?
Beter multimeters hebben een Hfe stand waar je dan de E, B en C moet aansluiten, dat lukt dus niet met de voltmeter / diode stand.
en de voedingspaninng waar moet die worden gemeten tussen de basis en ground - van de speaker terminal?
Nee, tussen de massa en de afvlakelco's na de brugcel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 17:24:
[...]

Dat hoeft niet, bij power torren is het vaak B C E. Ook moet je transitoren met dezelfde behuizing zoeken als je huidige, bv T03 / T0220 / T0264

[...]

Beter multimeters hebben een Hfe stand waar je dan de E, B en C moet aansluiten, dat lukt dus niet met de voltmeter / diode stand.

[...]

Nee, tussen de massa en de afvlakelco's na de brugcel.
:) bedankt dan gaan we straks even meten.