[Flash] Pen tool, anchorpunten verbinden, 2 shapes.

Pagina: 1
Acties:

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 10:09
Geachte tweakers,

Ik had een vraagje over de pentool in flash. Ik gebruik de pentool in flash, om mijn bestanden klein te houden. Ik merk wel, dat de pentool anders werkt in illustrator. Ik kan moeilijk anchorpunten toevoegen maar verder is het ok.

Ik wil nu 2 anchorpunten met elkaar verbinden. Ik ben vergeten om mijn shape volledig te sluiten. Daardoor treedt mijn fill niet in werking. Nu heb ik dus 2 verschillende paden (shapes eigenlijk) met 2 uiteindes. Deze 2 uiteindes moeten met elkaar verbonden worden. Weet iemand hoe dit moet in FLASH? In illustrator was het een kwestie van selecteren met subselecttool en pentool>verbinden.

Hierbij nog een foto ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/8970/graphic1qy.gif

Waar kan ik een goede tutorial kan vinden over de pentool in flash? De meeste tutorials besteden er weinig aandacht aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Monkeydancer op 21-02-2006 16:03 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Verwijderd

is eigelijk heel simpel.

Ge maakt twee vectoren met de pen tool.
Ge selecteerd een van beiden met de Selection Tool (V)
Ge sleept de een over de ander heen, gelecteer nu beide shapes
Ge klikt op de pen tool, en hopla :)

That should do the trick.

• Monkeydancer
Het werkt niet. Misschien verwoord ik mijn vraag verkeerd: ik wil in principe gewoon mijn shape sluiten, door de anchors met elkaar te verbinden. Ik heb tussendoor per ongeluk wat vlakjes opengelaten. Deze moeten met elkaar verbonden worden, zodat mijn fill in werking treedt. Het moet eigenlijk gewoon 1 shape zijn.

Afbeeldingslocatie: http://img459.imageshack.us/img459/6366/graphic24ge.gif

[ Voor 10% gewijzigd door Monkeydancer op 21-02-2006 17:00 ]

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Ik werk al jaren met Flash en kan - al zeg ik het zelf - aardig uit de voeten met het grafische gedeelte van Flash. Ik werk echter niet of nauwelijks met de pen tool, dus niet met het 'witte pijltje' maar met de zwarte. Het is namelijk ook heel makkelijk om dmv. het 'zwarte pijltje' twee lijnen aan elkaar te plakken, zet het magneetje aan (snap) en trek het ene uiteinde naar het andere uiteinde toe. *SNAP* en klaar is kees monkeydancer. Geen idee of dat met bezierpunten ook werkt, heb atm geen Flash om dat uit te proberen. Succes!

• Monkeydancer
Helaas werkt het niet met bezierpunten. Heeft geen magneetfunctie erop zitten. Ik heb ook geprobeert om de paden te exporteren naar fireworks en illustrator. Fireworks ziet het als een bitmap en illustrator verander mijn bochten in vierkante rechte vlakken.

Best wel frustrerend. Maar in ieder geval bedankt. Ik hoop dat iemand hier een antwoord op mijn vraag heeft. In illustrator en in fireworks is het een kwestie van 2 klikjes. Hier is het een hele gedoe.

De rede waarom ik in flash wil tekenen is, voor het optimaliseren van mijn flash object. Eigenlijk is alles af, maar de formaat werd erg groot en bitmaps zien er lelijk uit. Dus ben ik aan de slag gegaan met een pentool in flash 8. Ik heb helaas dus niet mijn shape af kunnen sluiten nu zit ik hiermee opgescheept |:(

Maar bedankt :P

Verwijderd

Ik zie dat je een vector-kaart van NL aan t maken bent,.. ook een keer gedaan:
http://kartoweb.itc.nl/basiskaarten/

en hier het resultaat in Flash.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 20:36 ]

• Monkeydancer
edit: probleem is opgelost. Kwam doordat ik een aantal stukken gegroepeerd had, waardoor het niet werkte.

Slotje

[ Voor 78% gewijzigd door Monkeydancer op 21-02-2006 21:27 ]

Pagina: 1