Toon posts:

Hulp nodig keuze Acer Aspire 5672 of ASUS A6JA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt om een laptop te kopen na viel keuzes en afwegingen ben ik uitgekomen op 2 laptops.

De Acer Aspire 5672 en de ASUS A6JA

Ik wil de laptop vooral gebruiken als mobiele desktop vervanger, met mobiel bedoel ik dat ik hem af en toe mee naar school wil nemen etc.

Veelal zal ik hem gebruiken voor Photoshop, Illustrator, Dreamweaver, Office, Internet en af en toe een game.

Wat zou jullie keuze zijn tussen deze 2 laptops en waarom? De ASUS is wel een paar honderd euro duurder dan de Acer, is dit het verschil waard?

En misschien hebben jullie wel alternatieven (ik heb ze niet kunnen vinden).

Nog even de belangrijkste specs van beide systemen:

Acer Aspire 5672

Microsoft® Windows® XP Home Edition

Intel® Centrino® Duo mobile technology, featuring:
Intel® Core™ Duo processor with 2MB L2 Cache
Intel® 945PM Express chipset with 667MHz FSB
Intel® PRO/Wireless 3945ABG network connection (dual-band tri-mode 802.11a/b/g)

1024 MB DDR2 memory, upgradeable to 4 GB

80 GBSATA (5400rpm) Hard Disk Drive

Slot-in DVD-Super Multi Double Layer drive

15.4" WXGA Acer CrystalBrite colour TFT LCD with 1280 × 800 pixel resolution

ATI Mobility™ Radeon® X1400 128/512 MB HyperMemory

S-video / TV-out (NTSC/PAL) support

Built-in microphone

Acer OrbiCam integrated 1.3 megapixel CMOS camera featuring

56K ITU V.92 modem with PTT approval; Wake-on-Ring ready
10/100/1000Mbps Gigabit Ethernet; Wake-on-LAN ready
Intel® PRO/Wireless 3945ABG network connection (dual-band tri-mode 802.11a/b/g)

Two front-access switches: WLAN and Bluetooth®

2.95 kg

Acer Bluetooth® VoIP phone

1 year send-in with International Travellers Warranty

ASUS A6JA

Intel® Core™ Duo Processor T2000 Sequence: 1.60GHz-2.16GHz, 2MB On-Die L2 Cache, 667 MHz
Besturingssysteem

Microsoft® Windows® XP Home

Mobile Intel 945 PM Express Chipset

1024 MB DDR2 533/667MHz SDRAM

15.1" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA (1280*800) / WSXGA+ (1680*1050)

ATI Mobility™ Radeon™ X1600 256MB VRAM

100GB 2.5" 9.5 mm IDE HDD with Ultra DMA100 supported

DVD /COMBO: 8X/ 24X24X24X (max.)
DVD-Dual: 4X/2x/4x/2.4X
DVD Super Multi: 5X/8X/4X/8X/4X/24X/10X/24X/8X

Intel High Definition audio modem and 10/100/1000 Base T

IEEE 802.11b/g or IEEE 802.11a/b/g

Built-in Bluetooth® V2.0+EDR (Optional)

1.3M Megabyte Pixels Camera

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Hierover bestaan al topics:
Asus A6JA Duo Core
[rml][ Ervaringen] Asus A6 serie deel 5[/rml]
[rml][ Ervaringen] Acer Aspire 5672WLMi[/rml]
Asus A6JA, Acer 5672WLMi Of Sony FE11H

Daarin staan de voor- en nadelen van beide laptops uitgebreid beschreven.
Een klein detail dat voor mij heeft meegespeeld toen ik voor dezelfde keuze stond was de indeling van het toetsenbord. De Asus heeft uiterst links de Fn toets en daarnaast de Ctrl, bij de Acer zit de Ctrl links van de Fn toets. Heeft wel meegespeeld in de doorslaggevende beslissing om de Acer te kopen ;)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je hiermee dat de keuze ook moeilijk voor jou was, want de indeling van het toetsenbord kan mij weinig uitmaken.

En ik heb al deze topics doorgelezen en tevens ook hier uit informatie gehaald. Maar nog steeds kon ik geen definitieve keuze maken, daarom de reden om een apart topic te openen.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ja de keuze was voor mij ook een lastige. Uiteindelijk heb ik voor de Acer gekozen vanwege de 5400rpm sata harddisk, de slot-in dvd drive en niet in de laatste plaats de lagere prijs.
De Asus heeft wel een veel betere grafische kaart, maar de X1400 voldoet voor mij. Het enige wat ik miste was bluetooth, maar daarvoor heb ik een usb adapter gekocht.
Van het prijsverschil heb ik een deel weer besteed aan Acer Advantage, de uitgebreide garantie voor drie jaar met dekking voor schade.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het verschil in de videokaart, is dit ook belangrijk voor mijn doeleinden? of zeg je van koop een acer (qua design vind ik hem mooier) en stop de rest van je geld in je zak.

Ik ben sowieso tegen het upgraden van je garantie, het is werkelijk belachelijk dat je bij een product van meer dan 1000 euro maar 1 jaar garantie krijg.

BTW. Ook rechterlijk gezien heb je recht op een kosteloze reparatie of vervanging ook na meer dan een jaar. Want een laptop heeft een langere levensverwachting dan één jaar, maar dat ter zijde.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een opmerking, waarom ik erg twijfel is de veel negatie reacties op de ASUS A6 serie ( in het gelijknamige topic ), uiteraard is er veel ontevredenheid over de service en behuizing van Acer laptops.

Maar hier wordt volgens mij heel veel malen vanuit gegaan dat je een laptop op de grond moet kunnen gooien en het dan nog moet doen.. : :P

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 17:24:
Ik ben sowieso tegen het upgraden van je garantie, het is werkelijk belachelijk dat je bij een product van meer dan 1000 euro maar 1 jaar garantie krijg.

BTW. Ook rechterlijk gezien heb je recht op een kosteloze reparatie of vervanging ook na meer dan een jaar. Want een laptop heeft een langere levensverwachting dan één jaar, maar dat ter zijde.
Ik zou normaal gesproken ook nooit een extra garantie afsluiten. Maar bij Acer Advantage is het niet alleen extra garantie, maar ook schadeverzekering voor val- stoot en vloeistofschade en een pick-up repair garantieafhandeling binnen 5 werkdagen, iets wat ik de moeite waard vind. Op reparatie binnen 5 werkdagen heb je normaal gesproken geen recht. Nu is het natuurlijk wel krom dat je extra moet betalen voor de gevolgen van iets wat gewoon niet zo mogen voorkomen (dat de laptop vanwege een fabrieksfout kapot gaat) maar ik heb het eigenlijk vooral vanwege de schadeverzekering gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat is idd informatie die ik nog niet had heel erg bedankt daar voor..

Maar voor mijn doeleinden Photoshop illustrator, dreamweaver en af en toe een game. Neem ik aan dat de grafischekaart van de Acer voldoende is? Want ik koop wel een laptop waar ik een x aantal jaren mee kan doen ( +/- 2 a 3 jaar ).

Denk je dan dat de Acer een betere keus is dan de ASUS?
Pagina: 1