Specifiek HTPC mATX bord gezocht: So939, 3x PCI, 1x PCIe x16

Pagina: 1
Acties:

• Oldchatterman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03 15:29
Ik ben op zoek naar een m-atx s939 moederbord met 3 pci sloten en 1 pci-e slot.
Ik heb nu een msi rs480m2 moederbord dat hieraan voldoet, maar dit moederbord (en hoogstwaarschijnlijk de chipset) levert alleen maar problemen op met mijn geforce 6600 grafische kaart.
Ik denk dat een moederbord met een nvidia chipset deze compatibiliteitsproblemen niet mag geven en daarom ben ik op zoek naar zo'n bordje. Verder wil ik absoluut zeker zijn van een stabiele werking met mce, dus ik zou gebruikerervaringen met deze combi erg op prijs stellen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waar heb je die 3 PCI sloten specifiek voor nodig?
maar dit moederbord (en hoogstwaarschijnlijk de chipset) levert alleen maar problemen op met mijn geforce 6600 grafische kaart
Heb je bronnen? Dit lijkt me namelijk sterk :)

• Oldchatterman
BalusC schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:20:
Waar heb je die 3 PCI sloten specifiek voor nodig?
[...]
Heb je bronnen? Dit lijkt me namelijk sterk :)
2x pci slot voor hauppauge 150
en misschien heel stom:
1x vrij pci slot, de heatsink van de fanless 6600 kaart komt anders wel heel dicht tegen de hauppauge kaart aan (of is dat geen probleem?)

bron:
http://forum.msi.com.tw/index.php?board=24.0 en eigen ervaringen, meer specifiek: http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=92004.0
het moederbord is stabiel maar daar waar ik hem voor wil gebruiken heb ik gewoon teveel problemen ondervonden, de officiele bios versie die nu op hun site staat geeft bv nog steeds de temp van een venice core 15 graden te hoog weer.

[ Voor 5% gewijzigd door Oldchatterman op 21-02-2006 19:23 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nou volgens mij is de 6600 van Nvidia ook niet zonder problemen. Bij mij in de clan zijn diverse mensen met diverse mainboards die problemen met die kaart hebben. Dus een Nvidia bord is geen garantie voor geen problemen.

Verwijderd

Volgens mij hebben we niet veel aan deze bron, Ik kan hier niet zo snel even jou specifieke probleem betreft de GF6600 icm jou mobo vinden. Dus geef een duidelijke bron.
Sry, Heb het nu gelezen, en lijkt me idd lmoeilijk of niet op te lossen.
Wat bedoel je met alleen maar problemen. Niet echt een duidelijke omschrijving lijkt me.

Een geschikt mobo vinden met jou eisen lijkt me niet erg veel moeite, aangezien je dat gewoon kan zoeken op Inet. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 19:33 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een So939 µATX bord met 3 PCI sloten en 1 PCIe slot is wel érg specifiek. Met 2 PCI sloten en 1 PCIe slot zijn ze juist in overvloed. Bijvoorbeeld Asus A8N-VM CSM en Asus A8N-VM.
de heatsink van de fanless 6600 kaart komt anders wel heel dicht tegen de hauppauge kaart aan (of is dat geen probleem?)
Zolang op de andere kant van de Hauppauge kaart geen elektronische componenten zitten en de 6600 is voorzien van maar 1 insteekbracket (ipv 2, zoals je bij sommige hoge kaarten ziet), dan moet het wel gewoon passen :) Ivm warmteontwikkeling is een grote laagtoerige fan in de buurt niet zo onverstandig tho.

• Oldchatterman
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 19:31:
Volgens mij hebben we niet veel aan deze bron, Ik kan hier niet zo snel even jou specifieke probleem betreft de GF6600 icm jou mobo vinden. Dus geef een duidelijke bron.
Sry, Heb het nu gelezen, en lijkt me idd lmoeilijk of niet op te lossen.
Wat bedoel je met alleen maar problemen. Niet echt een duidelijke omschrijving lijkt me.

Een geschikt mobo vinden met jou eisen lijkt me niet erg veel moeite, aangezien je dat gewoon kan zoeken op Inet. ;)
Sorry, ik had mijn post wat beter moeten voorbereiden. Ik gebruik componenten in htpc met mce2005, doel stabiel en stil systeem.

Opgetreden problemen tot nu toe:

- temperatuur processor (alleen venice core) word verkeerd weergegeven: probleem om fansnelheid te bepalen als de temp uitlezing onbetrouwbaar is
- C&Q werkt niet met alle bios versies en als C&Q met een bios versie werkt dan werkt resume from s3 standby weer niet
- bij het niet meer uit standby komen slaat de pc zo vast dat ik de voeding zeker 10 seconden moet uitschakelen om weer te kunnen booten....
- hoge cpu loads bij live tv, dit zorgt er weer voor dat de fans weer harder moeten draaien

na lange tijd drivers uitproberen had ik een combi die werkte: bios 3.95 (is een beta), onboard video, catalyst drivers 5.9. Na het bijplaatsen van de 6600 kaart begonnen dezelfde problemen weer opnieuw en toen was ik het zat.

Wat betreft geschikt moederbord vinden: op internet kan ik ook plaatjes kijken en zoeken, maar ik zoek ook naar gebruikerservaringen zodat ik niet weer in de bios/driver combi's terecht kom.

• Oldchatterman
Deze topics ken ik en ik heb ook wel eens wat gepost. In je eerdere reactie las ik al dat ik in principe aan 2 pci sloten genoeg heb. Dan is de keuze in stuk groter en ik denk dat ik maar eens naar 1 van de asus moederborden ga kijken.

• Oldchatterman
Vandaag ideale bord gevonden van gigabyte:

nforce 6100 of 6150 chipset waarbij er 1 slot ruimte zit tussen pci-e en pci, hierdoor is het makkelijker om de vga kaart van zijn warmte te ontdoen

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:44

DJT

De Asus A8NE-FM?

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/16620_100_100.jpg
  • Socket Socket 939 (AMD)
  • Chipset nVidia nForce4
  • Systeem Bus 2000 MHz
  • Geheugen 2x PC3200 DDR SDRAM (Dual Channel)
  • PCI 3 x PCI
  • IDE 2 x UltraDMA 133
  • Serial ATA 2 x Serial ATA 150
  • RAID RAID 0, RAID 1, RAID 0+1, JBOD
  • Audio 6-kanaals
  • LAN 10/100 Mbps
  • FireWire 1 x IEEE 1394
  • USB 4 x USB 2.0
  • Formaat M-ATX
  • Bijzonderheden -
  • Overige PCI Sloten 1 x PCI Express x16
Ik heb er eentje te koop. ;)