[Probleem] Windows installeren

Pagina: 1
Acties:

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Beste mensen,

Ik heb een probleem met het installeren van windows. Ik wilde (een wat oudere pc) upgraden van windows 98 naar XP. Eigenlijk verloopt de installatie gewoon goed. Eerst krijg je wat schermen, waar je o.a. de serialcode moet invullen, dan start de pc opnieuw op en start de 'dos'-achtige setup. Dan laat ik 'm formatteren, vervolgens kopieert de setup de systeembestanden. De pc start weer opnieuw op en dan staat er ineens, 'besturingssysteem niet gevonden' of 'fout tijdens laden van het besturingssysteem'. Laat ik 'm weer vanaf de cd opstarten, begint de setup gewoon opnieuw. Ik heb geprobeerd om 98 weer terug te zetten, maar dan installeert ie maar de helft van de bestanden, zodat je, iedere keer als de pc opstart, allemaal toetsen moet indrukken enz. Ook heb ik een andere harddisk en cd-drive geprobeerd. Hielp niks. Ik weet gewoon niet meer wat te doen.

Inhoud v.h. systeem:

Intel Pentium III (600 mhz)
mobo: MSI MS-6119
dvd-drive: Aopen DVD-9632
harddisk: Maxtor DiamondMax Plus 8 (40 gb)
videokaart: Leadtek Winfast A170 (Nvidea chipset)

Kan iemand me misschien helpen? Alvast bedankt.

Roel

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Heb je al geprobeerd alle partities te verwijderen en je schijf opnieuw in te delen?

Verwijderd

XP formateert eerst en kopieert daarna de bestanden....
dan krijg je pas na een tijdje om het serienummer in te vullen...

Heb je dit verkeerd genoteerd ofzo?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:17
Test de schijf even met PowerMax, test het geheugen even met MemTest86+ en check de condensatoren op het mainboard even op lekkage.

/edit: En knal er even de laatste bios op, let wel op dat je de juiste voor jouw mb pakt.

[ Voor 41% gewijzigd door Nielson op 21-02-2006 15:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 15:03:

Niet als je vanuit windows 98 naar xp update.

Probeer gewoon te booten van de cd.
Dan zal zoals hierboven beschreven je hd eerst worden geledigd voor er alleer hij begint te kopieren.
Kun je beginnen met een schone lei.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 15:06 ]

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 15:03:

Als ik het me goed herinner is zoals de TS beschreef wel de juiste volgorde als je vanuit windows 98 de setup start, dan beantwoord je eerst alle vragen en vervolgens wordt er geformatteerd e.d.
Of zit ik fout?

Verwijderd

RvO_6 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 14:59:
Beste mensen,

Ik heb een probleem met het installeren van windows. Ik wilde (een wat oudere pc) upgraden van windows 98 naar XP. Eigenlijk verloopt de installatie gewoon goed. Eerst krijg je wat schermen, waar je o.a. de serialcode moet invullen, dan start de pc opnieuw op en start de 'dos'-achtige setup. Dan laat ik 'm formatteren, vervolgens kopieert de setup de systeembestanden. De pc start weer opnieuw op en dan staat er ineens, 'besturingssysteem niet gevonden' of 'fout tijdens laden van het besturingssysteem'. Laat ik 'm weer vanaf de cd opstarten, begint de setup gewoon opnieuw. Ik heb geprobeerd om 98 weer terug te zetten, maar dan installeert ie maar de helft van de bestanden, zodat je, iedere keer als de pc opstart, allemaal toetsen moet indrukken enz. Ook heb ik een andere harddisk en cd-drive geprobeerd. Hielp niks. Ik weet gewoon niet meer wat te doen.

Inhoud v.h. systeem:

Intel Pentium III (600 mhz)
mobo: MSI MS-6119
dvd-drive: Aopen DVD-9632
harddisk: Maxtor DiamondMax Plus 8 (40 gb)
videokaart: Leadtek Winfast A170 (Nvidea chipset)

Kan iemand me misschien helpen? Alvast bedankt.

Roel
Lijkt een beetje op een probleem wat ik met een oude Dell P3 had. Deze heb ik ook meerdere malen op XP proberen te krijgen. Na reboot en alles werkte bij mij het toetsenbord en de muis in de windows setup niet. Het lijkt er eerder op dat je bios en WXP niet samengaan. Als je je bios nog kunt updaten, dan kun je hier aan denken (ik heb geen idee of MSI of de bios leverancier nog updates gelevert heeft die WXP ondersteunen).

• VantageR
  • Niet online
Op de MSI-site staan inderdaad nog behoorlijk wat biosupdates. Ik heb gewoon de laatste genomen. Alleen dat wil dus ook weer niet lukken. Als die biosupdater opstart staat er 'programming Flash Memory' en daaronder een laadbalkje. Ik heb 'm een half uur laten staan en er was toen nog steeds geen voortgang. Ik weet niet precies hoe lang het duurt om een bios te upgraden, maar iig niet zo lang neem ik aan. Daarnaast heb ik ook nog even geprobeerd om een wat minder nieuwere biosupdate te downloaden, maar de MSI-site ligt plat.

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-02 08:54

wowi

Wat je ook nog kunt proberen als je aan het installeren gaat als je dan het eerste blauwe scherm zit waarin onder in staat druk op f6 voor drivers, dan op F5 te drukken, en dan kun je kiezen voor standaard pc, dat werkt vaak beter met oude pc's vooral die een bios probleem hebben, je ziet vaak in logboeken dan errors komen met verkeerde adres toegang dat voorkom je dan. Weet de kreet niet meer helemaal precies voor je.

• VantageR
  • Niet online
_/-\o_ Het is gelukt _/-\o_

De MSI-website doet 't inmiddels weer. Ik heb de een na nieuwst update genomen, die pakte hij wel. Nieuwe partities aangemaakt, windows erop en hij doet 't. Ben blij dat het opgelost is. In ieder geval bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1