ik ben al een aardig tijdje bezig geweest om aantal dingen voor een RIS server uit te zoeken en op te zetten.
wat werkt er wel:
- Win XP Home installatie zonder tussenkomst
- Win XP Pro installatie zonder tussenkomst
waar ik nog niet uit gekomen ben:
ik heb in RISTNDRD.SIF het volgende staan:
[Display]
ConfigureAtLogon = 0
BitsPerPel = 32
XResolution = 1024
YResolution = 768
VRefresh = 60
AutoConfirm = 1
na de installatie vraagt windows alsnog om de resolutie bij te werken en zet hem vervolgens op 800*600.
ConfigureAtLogon = 1 heb ik ook geprobeerd en heeft hetzelfde effect.
verder doet het script de dingen wel die ik instel.
verder ben ik ook met een Win XP MCE bezig.
deze begint de installatie net als home en pro, alleen vraagt halverwege de installatie naar extra bestanden (neem aan wat er gewoon op CD2 staat)
deze CD heb ik ook niet kunnen toevoegen op de server aangezien de installatie hier niet naar vroeg, dit vond ik al vreemd.
ik heb geprobeerd de map waar de installatie naar vraagt toe te voegen op de RIS server maar dat had geen effect.
tijdens de installatie wordt naar het volgende pad gevraagd:
C:\$WIN_NT$.~LS\cmpnents\mediactr\i386
op de CD staat wel: cmpnents\mediactr\i386
deze heb ik dus bij de RIS server toegevoegd, maar kopieerd hij nog niet standaard mee naar de HDD van de client tijdens het kopieeren ben de bestanden.
ik vroeg me ook af of het mogelijk is met een USB LAN adapter te werken tijdens de setup.
zo ja, hoe kan ik deze dan toevoegen op de diskette?
wat werkt er wel:
- Win XP Home installatie zonder tussenkomst
- Win XP Pro installatie zonder tussenkomst
waar ik nog niet uit gekomen ben:
ik heb in RISTNDRD.SIF het volgende staan:
[Display]
ConfigureAtLogon = 0
BitsPerPel = 32
XResolution = 1024
YResolution = 768
VRefresh = 60
AutoConfirm = 1
na de installatie vraagt windows alsnog om de resolutie bij te werken en zet hem vervolgens op 800*600.
ConfigureAtLogon = 1 heb ik ook geprobeerd en heeft hetzelfde effect.
verder doet het script de dingen wel die ik instel.
verder ben ik ook met een Win XP MCE bezig.
deze begint de installatie net als home en pro, alleen vraagt halverwege de installatie naar extra bestanden (neem aan wat er gewoon op CD2 staat)
deze CD heb ik ook niet kunnen toevoegen op de server aangezien de installatie hier niet naar vroeg, dit vond ik al vreemd.
ik heb geprobeerd de map waar de installatie naar vraagt toe te voegen op de RIS server maar dat had geen effect.
tijdens de installatie wordt naar het volgende pad gevraagd:
C:\$WIN_NT$.~LS\cmpnents\mediactr\i386
op de CD staat wel: cmpnents\mediactr\i386
deze heb ik dus bij de RIS server toegevoegd, maar kopieerd hij nog niet standaard mee naar de HDD van de client tijdens het kopieeren ben de bestanden.
ik vroeg me ook af of het mogelijk is met een USB LAN adapter te werken tijdens de setup.
zo ja, hoe kan ik deze dan toevoegen op de diskette?