Levert deze PSU genoeg power?

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-02 22:35
Hallo lieve mensen,

Jullie topic "Welke voeding heb ik nodig?" is erg behulpzaam geweest met mijn keuze.
Ik ben van plan dit systeem te gaan bouwen:
Asus A8N-E
AMD 3200+ Venice
XFX 7800GT extreme (@450mhz)
2x 512 kingston DDR400 (dual channel)
1HD SATA , 10.000rpm (raptor)
1HD IDE 40gieg Samsung
1 DVD Writer

De voeding is even het probleem, volgens mij moet dus een
Coolermaster Extreme Power 380
genoeg power leveren.

Ik heb namelijk de "Extreme PSU Calculator" er even op los gelaten en die geeft een verbruik van ongeveer 280watt aan. :Y) Zat dus
Of toch niet? :/

Wat ik namelijk had begrepen is dat je niet alleen naar het totale vermogen moet kijken, maar ook naar de toevoer per kanaal.

Ik heb even de manual bekeken van mijn toekomstige geforce en die geeft dus aan:
350watt PSU min, met 12v lijn die 20A levert.

Site van coolermaster geeft:
12v1 = 10A en 12v2 = 15A
Terwijl er toch maar een 12v aansluiting op de voeding zit :?

Mag ik deze twee optellen? Zo nee wat voor voeding raden jullie me dan aan?

PS Ik ben trouwens van plan een procase zirco kast ervoor te nemen, moet goed zijn toch?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Volgens mij is je AMD niet afhankelijk van de 12V amperes....
Intels wel...

Je zou deze voeding kunnen kopen, maar beter kun je gewoon een goede/zware voeding kopen. Kost iets meer, maar je kunt er veel langer plezier van hebben.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

mja dit ga je wel redden denk ik, maar krap. Pak dan liever de CM voeding een stapje hoger als het kan, dan zit je wat zekerder.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:27
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en gaan voor een Coolermaster Realpower 450 watt. heb deze ook sinds een paar dagen. de voltages zijn super strak, is ontzettend stil en de voeding zelf is kwa gewicht loeizwaar. ook is ie zo te zien erg stevig gebouwd.

Deze doet trouwens zo'n 34 ampere op de +12, en 35 ampere op de +5 (beide piek), moet zat zijn :)

Wat die 10 en 25 ampere inhoudt is dat de voeding waarschijnlijk dual-rail heeft voor de +12, wat dit precies inhoudt weet ik niet maar het klopt allemaal wel.

[ Voor 37% gewijzigd door Visgek82 op 21-02-2006 14:06 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik geloof niet dat je een voeding wil kopen die nog niet eens het dubbele levert van wat je VGA-kaart wil hebben bij full-performance.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-02 16:29
Visgek24 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 14:03:
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en gaan voor een Coolermaster Realpower 450 watt. heb deze ook sinds een paar dagen. de voltages zijn super strak, is ontzettend stil en de voeding zelf is kwa gewicht loeizwaar. ook is ie zo te zien erg stevig gebouwd.

Deze doet trouwens zo'n 34 ampere op de +12, en 35 ampere op de +5 (beide piek), moet zat zijn :)
inderdaad zou voor een zwaardere voeding gaan.

alleen helaas betekent voor mij persoonlijk een erg zware voeding automatisch dat ie heel veel hitte afgeeft en dus niet erg efficient is..

je zou ook naar de efficientie kunnen kijken dan betaal je uiteindelijk minder aan je elek rekening

Verwijderd

...12v1 = 10A en 12v2 = 15A...
Deze mag je niet bij elkaar optellen, er gaat bij voedingen met dual 12v rails altijd wat vermogen verloren. De juiste manier om je "capaciteit" te achterhalen is uitzoeken wat het gecombineerde vermogen is. Dit is altijd lager dan de twee opgeteld.
Ik heb zelf trouwens een Aopen voeding van 350W met dezelfde aantal Amperes op de 12V. Lijkt me dus wel aan de krappe kant voor een 7800GT. Ik zou een goede Enermax of Tagan nemen, rond de 450W of meer...

Edit: damn wat laat alweer....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 14:09 ]

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02 18:14
Ik heb zelf een Zirco kast en die bevalt mij prima. Is alleen even wennen dat de harde schijven dwars in de kast liggen, maar dan zijn ze wel makkelijker te koelen :)

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:27
dangerpaki schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 14:06:
[...]

inderdaad zou voor een zwaardere voeding gaan.

alleen helaas betekent voor mij persoonlijk een erg zware voeding automatisch dat ie heel veel hitte afgeeft en dus niet erg efficient is..

je zou ook naar de efficientie kunnen kijken dan betaal je uiteindelijk minder aan je elek rekening
Hier moet ik toch ff op intunen, want hier klopt niks van :)

Over het algemeen geld : hoe zwaarder een voeding kwa gewicht hoe beter.

En het model waar ik het over heb heeft een efficiency van meer dan 75%, wat ie ook haalt in de reviews. Verder zit er een zeer stille 120x120 fan in. de lucht die uit de voeding komt is gewoon koud.

• Phorze
Ok thanks, nu zit ik nog even tussen de
Extreme Power 430 en de
Realpower 450

Het blauwe neonlicht is grappig, maar totaal overbodig natuurlijk.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:17
MAX3400 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 14:03:
Ik geloof niet dat je een voeding wil kopen die nog niet eens het dubbele levert van wat je VGA-kaart wil hebben bij full-performance.
Denk even na man, een 7800GT verstookt echt geen 240W (20Ax12V). De voeding die de TS op 't oog heeft moet meer dan goenoeg zijn voor dit systeem.

Verwijderd

ik zou gaan voor Realpower.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Die 7800 zal inderdaad iets van 90 watt verstoken max

12 volt is waar het allemaal om draait tegenwoordig. Atx 2.0 specs hebben maxima voor de hoeveelheid stroom die er door componenten mag lopen, en dus hebben ze het 12 volt gedeelte opgesplitst. Ik denk dat die originele voeding best zal werken.

(en AMD's trekken hun stroom tegenwoordig ook van de 12 volt lijn)

specs

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Uiteraard valt dit gewoon te bereken. Ik ben toevallig geen ster in het uitreken van Watt, maar zo moelijk is het niet.
P = I * U ofwel Vermogen = Stroom * Spanning ofwel Watt = Ampère * Volt
Dus pak alle apparaten erbij en tel het bij elkaar op wat het max vermogen is en of dit voldoende is.
Ik zou wel voor een betrouwbare voeding nemen. Antec, Tagan, Enermax zijn enkele die ik vertrouw.

I got a problem-solver and its name is revolver

• Phorze
Dethroned schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 10:14:
Uiteraard valt dit gewoon te bereken. Ik ben toevallig geen ster in het uitreken van Watt, maar zo moelijk is het niet.
P = I * U ofwel Vermogen = Stroom * Spanning ofwel Watt = Ampère * Volt
Dus pak alle apparaten erbij en tel het bij elkaar op wat het max vermogen is en of dit voldoende is.
Ik zou wel voor een betrouwbare voeding nemen. Antec, Tagan, Enermax zijn enkele die ik vertrouw.
Nee ik ben ook geen rekenheld, maar Coolermaster kan je ook rekenen tot de betrouwbare merken hoor, ze zijn nog best zwaar en draaien met 70% efficientie ofzo.

Maargoed ik hoor het alweer, zelfs met en flinke OC moet ik het wel kunnen redden met een
Extreme Power 430, niet? :D

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dethroned schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 10:14:

Dat doet hij ook als hij een Coolermaster neemt :P
Aopen levert ook prima voedingen. Ik denk dat je dan wel een redelijke top 5 bij elkaar hebt. Oh nee, Zalman moet er nog bij. Top 6 dan maar..

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 10:35

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Phorze: je zegt zelf dat je veel hebt gehad aan het Voedings-topic, maar waarom post je dit dan in een nieuw topic?

Welke voeding heb ik nodig? Deel 14

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.