[PHP] refresh met de nieuwste gegevens

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag

Ik ben momenteel bezig aan een project van een online diagnose. Nu roep ik met een gsm module een php pagina aan, waarin de data vervat zit bv host.com/pagina.php?logs=cccccc

deze 'cccc' steekt ie in een database, samen met een ID en een tijdstip.
Nu als ik die pagina aanroep heb ik een dropdown box waarin de tijdstippen geladen worden. als er eentje geselecteerd wordt, worden alle gegevens weergegeven op de pagina.

Maar nu veranderd deze diagnose elke 10 seconden, dus er wordt iedere keer een nieuwe reeks in de database gestoken,met als gevolg dat ik na 10 minuten 60 logs heb staan.

Ik zou dus op de pagina van de diagnose ( nadat ik m'n tijdstip geselecteerd heb ) een refresh van de nieuwste data willen.

Hoe kan ik dat best aanpakken ?
ik zou dus op een knop ' online diagnose ' willen drukken, waarbij er dan een refresh gebeurt die de nieuwste data uit de database haalt ..

zou dit haalbaar zijn?

Alvast bedankt,
Alexander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

ja hoor dit is heel goed haalbaar,

Kijk eens naar nieuwe technieken zoals AJAX, of (in dit geval waarschijnlijk makkelijker: REST/AHAH)

Het komt hier op neer:
• je maakt van de client (via javascript) een onzichtbare verbinding naar je (php) server
• je poept op je server een nieuwe <select> uit
• je veranderd de innerHTML van een divje waar je select in staat naar de nieuwe inhoud :)

Er is inmiddels binnen een jaar een gigantische hoop aan howto's geschreven, dus ik neem aan dat je er wel uit komt als ik je een link geef naar moo.ajax

[ Voor 4% gewijzigd door SchizoDuckie op 21-02-2006 14:01 ]

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je toch kunnen doen met

PHP:
1
2
$oudste_data=$geselecteerd_tijdstip-$interval
$query = "SELECT * FROM $tablename WHERE tijdstip > '$oudste_data'";

of begrijp ik je probleem verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 16:56

xces

To got or not to got..

Of zoek naar Prototype (en dan vooral de "Ajax.Updater" en "Ajax.PeriodicalExecutor") ofzoiets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Of NOG simpeler, doe gewoon een meta refresh! linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:18

crisp

Devver

Pixelated

Waarom zou dat nou weer per-sé met Ajax moeten?
Ik zou dus op de pagina van de diagnose ( nadat ik m'n tijdstip geselecteerd heb ) een refresh van de nieuwste data willen.
Dan kan je op het moment van selecteren toch gewoon een post-back naar de server doen en de laatste data ophalen?

Intentionally left blank

Pagina: 1