Toon posts:

[flash/php] file en data posten naar php pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met Flash 8 waarin je bestanden kan uploaden en binnen PHP middels $_FILES weer kan oppakken volgens de bronnen op internet. Naast het bestand wil ik ook nog aanvullende informatie meesturen als zijnde een titel van het bestand, eventueel een korte omschrijving e.d. Ik kan daar werkelijk niets nuttigs over vinden wat mij enigsinds de goede richting op duwt.

Nu was ik in een ander topic al bezig met het versturen van een formulier en dat werkt nu wel verder goed. Alleen wil ik daar eigenlijk ook een bestand aankoppelen. En dat gaat niet zo makkelijk als in html waar ik de enctype van mn formulier aanpas een een input type="file" aan hang...

Heeft iemand hier ervaring mee en wat tips of informatie zodat ik dit kan realiseren?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-04 15:11

Bosmonster

*zucht*

Je zult zelf in je naamgeving van de velden de koppeling moeten leggen tussen verschillende velden (bestanden is wat dat betreft ook gewoon een veld)

je kunt bijvoorbeeld gebruik maken van het feit dat PHP automatisch arrays maakt van veldnamen die als volgt eruit zien:

name="verzameling[waarde]"

Dit heeft verder weinig met Flash te maken, hoort dus in P&W :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het heeft in zoverre alles te maken met /13 dat ik niet weet hoe ik, zoals jij dat noemt 'koppelingen moet leggen tussen verschillenden velden'. De uiteindelijke /14 kant van het verhaal is voor mij geen enkel probleem...

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Wat ik zeg. De enige 'koppeling' die je kunt maken is in de naam van het veld en die serverside weer gebruiken.

Of je dan die array-methode gebruikt of een pre- of postfix aan de naam boeit niet zo.

Wat dat betreft is het natuurlijk exact hetzelfde als in html:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<form ... >
<input type="file" name="file[1]">
<input type="text" name="title[1]">
<input type="file" name="file[2]">
<input type="text" name="title[2]">
...
</form>

[ Voor 79% gewijzigd door Bosmonster op 21-02-2006 14:23 ]

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:28

orf

Wat dat betreft is het natuurlijk exact hetzelfde als in html:
Dat vraag ik me af...
In Flash gebruik je een file object voor uploaden. Volgens mij zal je submit button dan ook 2 acties uit moeten voeren: eerst file posten, dan data verzenden.

Verwijderd

Topicstarter
Alles wat ik lees komt inderdaad uit op het gebruik van het object FileReference. De enigste methode om files mee te transporteren, en nergens zie ik dat in combinatie met het gebruik van een post actie en het doorsturen van extra gegevens. Je kan wat met GET vars doen, maar dat komt me slecht uit, want er moet soms een hele omschrijving meegestuurd worden. Dan moeten het twee acties gaan worden die ik op de server als een moet behandelen...

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ah op die fiets, dacht dat dat in Flash wel in hetzelfde post-ding kon doen (file-reference in je post oid).

Dan wordt het wat lastiger. Als je een sessie bijhoudt van de gebruiker kun je wel natuurlijk alle geposte waarden tijdelijk opslaan (of eerst het bestand, of eerst de data). En ze vervolgens serverside afhandelen. Dit kun je dan nog flexibel maken als in het uploaden van meerdere bestanden, meerdere posts met extra data, etc.

Kwestie van als laatste een soort van session-save commando posten. En eventueel een XML voor het opvragen van de sessie-status.

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 21-02-2006 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik ga nu eerst de file tijdelijk opslaan en in een tabel bij houden waar die staat op basis van een (sessionkey). Als alles met de file goed gegaan is krijg ik de status terug in XML (met eventuele foutmeldingen). Als alles goed gegaan is mag de data gepost worden en de file op de juiste plek gezet worden.

Jammer dat het niet anders kan, maar dit is ook wel een redelijk werkbare oplossing vind ik.
Pagina: 1