Hoe coördinaten bepalen in Duitsland?

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een applicatie die ik heb ontwikkeld wordt de locatie van een gebruiker in Nederland bepaald aan de hand van PC6 centroiden (volledige postcode naar coordinaten). Nu is mij gevraagd of ik deze applicatie kan "porten" naar een Duitse versie.
Nu blijken postcodes in Duitsland (veel?) minder precies converteerbaar naar geografische coordinaten. Heeft iemand hier wellicht ervaring hiermee en wellicht goede alternatieven? Zijn deze gegevens in Duitsland trouwens net zo peperduur als in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat Duitse postcodes slechter te converteren zijn zal betekenen dat postcodegebieden groter zijn, en in dat geval zul je straatnamen en/of huisnummers erbij moeten betrekken. Wil je dat niet, dan zul je moeten inleveren op precisie.

En of die gegevens in Duitsland net zo duur zijn als in Nederland: nog duurder lijkt me, aangezien Duitsland veel groter is dan Nederland en het onderhouden van zo'n database is dus ook veel duurder.

Maar deze dingen had je ten eerste prima zelf moeten kunnen bedenken en hebben ten tweede niets met programmeren te maken, en vandaar ook dat ik je topic dicht doe. Voor wat betreft het converteren van postcodes naar coördinaten zijn er genoeg topics te vinden, en hetzelfde systeem als in die topics is ook in Duitsland toepasbaar, hooguit met minder precisie.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.