Toon posts:

2 VGA & 1 S-Video output simultaan

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste medeforumers,

ik zit met het volgende probleem wat tot heden zelfs door bij mij bekende computer-experts onopgelost is.....

Ik heb een computer met de volgende hardware (eisen);

- Pentium IV 3 GHz
- 2 x 256 MB ram
- 2 x S-ATA 300 Gig HD
- Midiman Delta 1010 PCI geluidskaart
- grafische kaart

Hierop draait;
- BPM-Studio (een DJ mp3 afspeelprgramma, i.c.m. de Delta 1010 5,8 ms Latency!)
- Swift Elite (muziekvideoclips afspeelprogramma)

nu zit er een grafische kaart in (X300 meen ik) met een VGA output en een S-video output.
BPM-Studio en Swift Elite draaien parallel naast elkaar waarbij er met de ALT+TAB toets geswitched wordt tussen de 2 programma's op de VGA output (17" TFT)
De S-Video output wordt gebruikt om een beamer aan te sturen met beelden uit het Swift Elite muziekclipsvideo programma.

De wens is als volgt;

- 1 VGA output 800*600 16 bits t.b.v. BPM (BPM ondersteunt enkel 800*600 dus meer nie nodig)
- 1 VGA output 1024*768 16 bits t.b.v. Swift Elite
- 1 S-video output t.b.v. videobeelden Swift Elite

De 2 programma's moeten dus actief op elk hun eigen scherm zichtbaar zijn en daarbij de output van de videomix naar de S-Video output.

De verkrijgbare standaard grafische kaarten hebben tegenwoordig ook 2 VGA of DVI (of combinatie) en daarnaast een S-Video output. Is het hiermee mogelijk of schakelt windows één output uit en kan je kiezen uit 2 VGA (of DVI) of 1 VGA (of DVI) en S-Video.......

Met de Intel moederborden wordt de onboard VGA output uitgeschakeld wanneer je er een PCI-E grafische kaart in steekt....... zijn er moederborden waar je naast een AGP of PCI-E grafische kaart gebruik kunt maken van de onboard VGA output......?

Een Matrox Parhelia™ APVe grafische kaart heeft 3 outputs....maar werkt het dan ook zo als hierboven omschreven........

Kort samengevat moet ik een systeem hebben met eisen zoals in het begin omschreven en in windows 3 beelduitgangen (2 VGA en 1 S-Video)

wie weet een stabiele (en betaalbare :)) oplossing?

met dank!

grtz

EdJ

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Nu zit er een 17 inch scherm en de beamer aangesloten, maar je wilt dus 2 keer 17 inch en een beamer? En die X300, is dat een PCI-e kaart of een AGP kaart?
Ik zou er een goedkoop PCI kaartje bijzetten met een vga uitgang zodat je daar je 2e 17 inch scherm aan kunt hangen. Eventueel 2e hands.

Of begrijp ik het nu verkeerd :?

[ Voor 14% gewijzigd door Double J op 21-02-2006 14:36 ]

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Als het alleen gaat om video(overlay) output op die s-video uitgang kan tegenwoordig vrijwel elke kaart dit volgens mij.
Ik ben zelf al een poosje aan het rondkijken naar iets als dit, gewoon omdat ik graag met een dual-screen setup werk en tegelijk eigenlijk wel een filmpje naar mijn tv wil kunnen sturen.
Momenteel heb ik een eenvoudig gforce-je en een pci kaartje en voor mij voldoet dat nu.
Moderne kaarten die beschikken over twee vga aansluitingen (of dvi, of combinatie hiervan) die dualscreen ondersteunen en tv-out hebben kunnen dit.
Voorwaarde is wel dat je videosignaal als video-overlay op je scherm getoond wordt. Bovendien zul je dus ergens op een monitor een videotje moeten hebben (kan volgens mij zelfs al 0x0 pixels).
Nvidia drivers (ATI ook trouwens) beschikken over mogelijkheden om een video overlay fullscreen naar de tvout te sturen.
Zolang swift elite dus video's in een overlay presenteert kan dit.

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Topicstarter
video-overlay werkt niet met Swift Elite........

PCI-VGA kaart lijkt me geen optie omdat de Midiman Delta 1010 al behoorlijk wat performance vraagt van de PCI-bus....

Heb net geprobeerd met een Geforce6200 kaart...... windows ziet ook 2 monitor mogelijkheden en het is dus ook ofwel 1 VGA icm de DVI uitgang, ofwel 1 VGA met de S-Video uitgang ofwel 1 DVI met de S-Video uitgang.

Bij de wat "duurdere" kaarten staat bij de technische info DUAL-VGA (of DUAL DVI) en TV-OUT (S-Video) maar ik weet dus niet of dit betekent dat er ook 3 beeldschermopties in windows verschijnen of dat het dezelfde beperkingen als met de 6200 kaart opleverd.

grtz

EdJ

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je zult toch moeten uitwijken naar een extra PCI kaart. Zelf ook een tijd gedaan met een TNT2 op de PCI enkel voor de TV-out. Werkte goed op dat moment. Nu ligt hij ergens stof te happen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw