Toon posts:

Draadloos netwerk niet beschikbaar na Windows update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier een laptop van een ander te herstellen, waarvoor ik WinXP opnieuw moest installeren. Hierna contact gemaakt met mijn draadloze netwerk en geen problemen gehad.
Echter, na het downloaden van SP2 is hij automatische updates gaan binnenhalen en installeren. Hierna heb ik de laptop opnieuw opgestart en opeens kan hij mijn draadloze netwerk niet meer vinden.

Ik heb hier en op de Microsoft support site gezocht naar passende artikelen, maar helaas niet gevonden. Als iemand een linkje of oplossing weet dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

P.s. De laptop is een FujitsuSiemens Amilo M7400 en mijn wifi router degene die standaard bij het Versatel 20 mbit abo zit (een Davolink DV201AMR).

Verwijderd

Topicstarter
Overigens gebruik ik als firewall ZoneAlarm (was al geïnstalleerd voor de problemen begonnen) en staat de Windows firewall uit.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:35

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Zou je wat meer info willen geven omtrent de draadloze netwerk adapter die je gebruikt? Gebruik je daarvoor de standaard windows drivers? En de windows configuratie? Of heb je daar een ander configuratie programma voor?
En waarom ZoneAlarm op de laptop? Kun je op de router niet een firewall aanzetten, dan hoef je je daar op de laptop niet druk over te maken, ook als je andere PC's op de router gaat koppelen.
Verder heb ik gehoord dat ZoneAlarm zonder problemen trojans doorlaat, en het niet doet wat het zou moeten doen. Mijn eigen ervaringen met ZoneAlarm zijn ook niet best.
Hoe heb je verder de router geconfigureerd, en de netwerkkaart?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Topicstarter
't Is al opgelost. Ik heb gewoon een baggerrouter of staat mijn huis te vol met storende apparaten, want met de router van de eigenaar van de laptop was de verbinding een stuk beter dan bij mij.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:34:
't Is al opgelost. Ik heb gewoon een baggerrouter of staat mijn huis te vol met storende apparaten, want met de router van de eigenaar van de laptop was de verbinding een stuk beter dan bij mij.
Het probleem was dat na installatie van SP2 de driver van de netwerkkaart niet meer werkte. Met een recentere versie is het probleem weg.