[ZoneLabs Security Suite] na Stroomuitval onverwijderbaar

Pagina: 1
Acties:

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Systeem Specs:
AMD 2400+ @ 145mhz FSB (al minstens een halfjaar)
768MB DDR Werkgebeugen
A7n8X-X Mobo (Asus)
420Watt Voeding van Enlight
CDROM+DVD
2x WDC 80GB 7200RPM
Wlan kaartje

een uurtje geleden viel de stroom ineens uit (midden in een potje CS-S :P) na 10min vond essent dat de stroom wel weer aan mocht :) maar nu ik de computer opstart krijg ik telkens de volgende 2 errors van Zonelabs Security Suite:

"Validation failed for C:\windows\system32\VSINIT.dll. You Probably are missing a ncessary root certificate" en dezelfde voor vsdata.dll

Ik heb geprobeerd de software netjes te verwijderen via configuratie scherm -> software, maar zodra de uninstaller start krijg ik die zelfde 2 fout meldingen weer achter elkaar.

Ok, hmm software opnieuw gedownload, maar zodra ik de software probeer te installeren, krijg ik weer dezelfde error!

Ik heb al gekeken of er nog processen van Zonelabs draaien, maar dat is niet het geval (want hij start gewoon helemaal niet op).

Ik krijg deze errors niet weg, en ook zonelabs er niet meer op :( nu zit ik zonder virusbeveiliging en firewall.

Ik wil de software niet weghalen met de delete knop omdat ik dan vermoed dat ik dan alsnog erors blijf houden en dat ik dan alsnog geen zonelabs opnieuw kan installeren.

Dit is de eerste keer dat dit gebeurt bij een stroomuitval.. (jaja haaksbergen hier :P) en ik snap eigenlijk niet goed hoe dit nu kan... maarja.. tis gebeurd!, heeft iemand tips/ideen, een registry fix? of nog andere opties?

Alvast bedankt! :) grtjes... een mede tweaker

~ Mijn prog blog!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 17:34
Beschadigde bestanden. Ik zou sowieso je harde schijf even scannen op bad sectors/clusters om te zien of er verder nog iets kapot is.

Je zegt dat er geen processen van ZoneAlarm draaien, maar dat je wel steeds die foutmelding krijgt. Een van de twee beweringen klopt dus niet.

• roy-t
oh ik zal mezelf even verduidelijken :P sorry

Als de computer opstart, en dus zonelabs probeert te laden, dan komen die 2 foutmeldingen, ook, als ik een programma start wat te maken heeft met zonelabs (waarschijnlijk, wil de uninstaller, en de update/nieuwedownload, eerst de virusscanner stoppen (dat doen ze normaal wel bij zonelabs) en daardoor krijg ik weer die foutmelding)

als extra test ben ik net even opgestart in veilige modus, ik weet nu dus zeker dat er niks van ZL draait, (kreeg ook dus geen error bij het opstarten). maarja, meteen bij de uninstaller weer de zelfde 2 errors *nu met toepassenlijke bliep van mijn blieper :P*

Update: ohja, mijn internet verbinding valt nu ook telkens heel snel weg.. ik kan heel even iets posten, maar 2 clicks verder en hij stopt ermee, ik houd wel mijn ipadress via draadloos en kan pingen naar de modem, maar alles wat in internet explorer hoort doet het niet meer dan, (games ook niet)

Hey alvast bedankt voor je reply, ik zal zeker even kijken!

~ Mijn prog blog!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Een aantal dingen om te testen:

- staat je tijd nog goed?
- geprobeerd om te verwijderen in Safe-Mode?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• roy-t
-tijd ehm nee die is messed up :P tis nu 0:55u, zal zo ff in de bios goed zetten, heeft dat er mee te maken dan? hmm *probeert* -> tijd staat weer goed in bios en windows, maar had geen effect voor de rest

-ja geprobeerd in veilige modus

UPDATE: grom!! in het rechtermuismenu voor deze een hardeschijf/bestand zit standaard de optie "scan with zonelabs" als ik dat doe krijg ik dus weer die errors, en kan niet verder, weet iemand toevallig de code die ik gewoon in uitvoeren kan proppen om scandisk te starten (:S het is niet scandisk) zou zelf wel willen zoeken maar na 5pagina's op inet weer een herstart duurt zo lang)

UPDATE2:

checkdisk = chkdsk :P (doh!) dom dom dom van me, anyway dat hielp ook niet :(

[ Voor 17% gewijzigd door roy-t op 21-02-2006 16:51 ]

~ Mijn prog blog!

• roy-t
ik maak ff een nieuwe post omdat er weer heel wat bij is/gedaan is

Probeersels:
[] ChkDsk uitgevoerd, vond wat verloren bestanden... hielp niks
[] Registry Scan (met registry mechanic, veel fouten, maar hielp niks)
[] Zonelabs proberen te deleten handmatig -> blijkt nu dus dat ik niks kan deleten / shift-deleten (=meteen weggooien) want dan krijg ik ook weer dezelfde 2 errors!

Dit gebeurt allemaal ook in veilige modus!

~snik, internet loopt nog steeds heel snel niet meer.... ik vond veel info in het duits over deze error maar so far heb ik nog niks gezien wat hielp~

~ Mijn prog blog!

• roy-t
(sorry zit nu op een andere pc en somehow is de edit knop kwijt ;()

Ok nu zit ik wel heel erg in de soep:

na wat gegoogle sfc /scanonce uitgevoerd met de winxp cd der in, dit controleerde alle beveiligde bestanden ofzoiets, daarna reboot, en via dos (hirensbootdisk -> ntfsdos) de bestanden VSinit en VSDATA gedelete, en de map zonelabs in system32...

ik start de pc opnieuw op -> blauw scherm
ik start de pc in veilige modus -> "u dient windows eerst te registreren dit kan niet in veilige modus, druk op ok om opnieuw op te starten"
ik start de pc normaal -> blauw scherm
etc..

hier zit ik nu dus nogal vast!!! (blijkbaar deed dat scanonce toch echt iets)

de pc reboote met het blauwe scherm -> 0x0000007E de oplossing hiervoor is: 'hardeschijfruimte controleren' en nog wat standaard dingen, hmm nog20 v/d 80 GB vrij, dus geen probleem, er staat geen driver vermeld...

oh btw daarvoor heb ik ook met services.msc gekeken of er nog een service liep die ik mogelijk kon plaatsen bij ZA maar nee, helemaal niks, alleen maar windows dingen (met netjes de beschrijving erbij) (Dus geen vsmon enzo)

:(

[ Voor 13% gewijzigd door roy-t op 21-02-2006 18:12 ]

~ Mijn prog blog!

• roy-t
*weer een nieuwe post omdat het nu 2 dagen later is en het probleem zich nogal verschoven heeft :P*

ok, op een of andere miraceuse manier, dankzij "laatst werkende configuratie laden" ben ik weer in windows gekomen, nu zijn de bestanden van ZA eindelijk weg, (hoewel ik het programma nog steeds niet opnieuw kan installeren, "C:\doc.......\temp\vsinit.dll. You are missing a root certificate" error.

maar anyway mijn hele pc werkt weer, op 1 onderdeel na.

pingen naar een ip adresss ( bijv. 83.149.96.154 (een cs server ofzo iets :P)) gaat goed, maar een internet pagina bekijken wil gewoon niet. Ik heb alle services die draaien nagekeken, ik heb zelfs alle die wilden starten gestart! maar ik kom maar niet op een webpagina, voor de rest loopt de pc helemaal weer zoals het hoort,. en daarom zou ik het zonde vinden om hem alsnog te formatteren.

Iemand een id? ik krijg btw de gewone 404 error gevolgd door -> kan de zoekpagina niet openen, de pc is spyware vrij, alle niet microsoft BHO's en internet explorere plugins heb ik verwijderd.

en ik heb (bewijst het pingen) wel internet verbinding....

ik vermoed dat het misschien nog steeds een overblijfsel is van ZA, de truevector internet monitor service van zonealarm, staat in services nog steeds op automatisch (kan ik niet veranderen... :() maar de service isaltijd gestopt, en als ik hem start zegt hij dat hij hem niet kan vinden

EDIT: *OPGELOST*

-> nog is goed op de zonelabs support center gekeken, een computer beantwoorde mijn vraag daar met het geven van een manual om het de hand (manual :P) zonelabs te verwijderen zowel in het register als de files zelf.... dit had eerst geen effect, alleen dat ik nu wel weer zonelabs kon installeren, en nu die weer draait doet alles het weer |:( ik kom dus niet van die firewall/virusscanner af maar dat geeft niet :Y)

[ Voor 28% gewijzigd door roy-t op 23-02-2006 09:28 ]

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1