Toon posts:

IIS6 + PHP 404 errors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Omdat ik eerst dacht het in een oud topic te posten dat naar mijn strekking was bleek dit niet goed te zijn. Mijn excuses hiervoor

Mijn probleem; ik draai win2k3 met iis6 daar wil ik php5 op draaien welke ik gedownload heb van php.net.

Eerst had ik de complete installer gebruikt welke niet werkte, daarna heb ik gewoon de zip gedownload welke ik unpacked heb in C:\PHP.

Mijn probleem is als ik een php file wil runnen dat ik een 404 error krijg, html files uit dezelfde map werken wel gewoon goed.

In 1 van de reacties uit het andere topic bleek mijn scriptmapping niet goed te zijn, na een google kwam ik http://www.plus2net.com/p.../php_iis_installation.php hier uit wat ik daarna nog even geprobeerd heb.

Maar momenteel is mijn situatie net verbeterd, ik krijg nogsteeds 404 errors.

Weet iemand wat ik nu nog moet gaan doen, documentatie van php.net heb ik doorgespit maar word ik niet wijzer van.

Verwijderd

Ik zou zeggen run de installer nog een keer. Vergeet niet dat je ii6 gebruikt aan te geven en roep vervolgens localhost/blabla.php aan

Moet werken.

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12-2025
Gebruik je de php.exe of php5isapi.dll??
Heb je de php.ini aangepast en in c:\winnt (c:\windows) gezet??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Verwijderd

Plaats php.ini aub niet in de windows directory (ivm security) maar laat deze in de php folder staan en pas de PATH environment variable aan door het path naar de php folder toe te voegen. Verder moet je de .php extension toevoegen aan je website (Home Directory - Configuration) en aan de web service extension (hierna moet je IIS herstarten).

Zelf heb ik php5 niet meer om mijn machine draaien omdat ik constant event ID 1000 (Faulting application w3wp.exe, version 6.0.3790.1830, faulting module unknown, version 0.0.0.0, fault address 0x01a4e8e0.) kreeg.
php4 geinstalleerd en het probleem is weg.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:35:
Ik zou zeggen run de installer nog een keer. Vergeet niet dat je ii6 gebruikt aan te geven en roep vervolgens localhost/blabla.php aan

Moet werken.
Installer 2 maal gerunt, geen resultaat.
Mr_Happy schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:36:
Gebruik je de php.exe of php5isapi.dll??
Heb je de php.ini aangepast en in c:\winnt (c:\windows) gezet??
Beide geprobeerd, php.ini heb ik niet in de windows dir geplaatst. Zo meteen eens proberen.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:46:
Plaats php.ini aub niet in de windows directory (ivm security) maar laat deze in de php folder staan en pas de PATH environment variable aan door het path naar de php folder toe te voegen. Verder moet je de .php extension toevoegen aan je website (Home Directory - Configuration) en aan de web service extension (hierna moet je IIS herstarten).
PATH evoirment variabele staat in je php.ini?
En de server is enkel voor thuisgebruik, is het plaatsen van die php.ini in de windows dir dan ook een security issue?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:15:
[...]
PATH evoirment variabele staat in je php.ini?
Tis meer een Windowsding (Google).

Zeggen de logfiles misschien nog iets?

Verwijderd

Maakt niet uit waar je php.ini staat in het begin. Jouw probleem is meer waarom die 404 error terug geeft. Geeft die geen melding van dat je er geen toegang voor heb of egt de gebruikelijk file not found. Want dan vraag ik me eerder af of je folder dir wel goed is ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
@The Kriek: Het is geen 403 error met additionele 404 error. Hij geeft aan dat het echt een 404 error is. Mijn dir staat wel goed ingesteld, als ik de extentie van de php file verander naar .htm krijg ik gewoon plain php code te zien, daardoor lijkt me dat het wel goed staat.

Verwijderd

Move PNS > SA

Verwijderd

PATH variable van w2k3 natuurlijk (My Computer, Properties, Advanced, Environment Variables).
Pagina: 1