Toon posts:

Software om VCD images op een DVD te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 6 documentaires in bin/cue formaat gekregen: het zijn VCD's: elke docu past op 1 cd-rom. Nu wil ik ze eigenlijk liever allemaal samen op 1 dvd hebben. Kan dat? Moet ik die bestanden dan omzetten of zo...? Ik heb werkelijk geen idee...

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:01
Kijk hier eens: *klik* :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, ik heb de info gevonden via Guides > Convert, Edit & Capture > Format conversion > VCD -> DivX (directe links werken niet op die site ;)).

Maar eh... ik zie al dat het heel veel kwaliteitsverlies zal opleveren. En de kwaliteit is al bagger. Dus ik denk dat ik alle images op cd brand en ze dan als VCD bekijk door de images te mounten of te laden in VLC. Scheelt ook weer een hoop werk. ;) Ik kan het dan niet op m'n standalone dvd speler bekijken, maar ik vraag me toch al af of dat er wel mooi uit gaat zien...

Bedankt voor de link!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 13:24
Volgens mij kan je VideoCD gewoon branden in dat formaat op een DVD hoor, alleen het medium is anders. Dit kan overigens gewoon met Nero als ik mij niet vergis.

sensei_d.fpv channel

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat kan, maar niet meerdere vcd's tegelijk: dat herkent geen een speler! En da's nou juist mijn probleem.
Maar ik heb de bin/cue bestanden op dvd gezet en mount nu de vcd die ik wil zien met Deamon Tools en speel ze daarna gewoon af. Een directere methode zou leuker zijn (zoals DivX op m'n standalone dvd-speler), maar ja...
Ik kan natuurlijk alsnog een vcd omzetten naar DivX om ff te zien hoeveel kwaliteit verlies er is, maar het beeld is op m'n pc beeldvullend al niet best (de default grootte is echt klein) dus dat kan haast niets worden. Ik kijk alles zelfs op klein origineel formaat, dus...

• Sensei_D
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 22:51:
Ja, dat kan, maar niet meerdere vcd's tegelijk: dat herkent geen een speler! En da's nou juist mijn probleem.
Maar ik heb de bin/cue bestanden op dvd gezet en mount nu de vcd die ik wil zien met Deamon Tools en speel ze daarna gewoon af. Een directere methode zou leuker zijn (zoals DivX op m'n standalone dvd-speler), maar ja...
Ik kan natuurlijk alsnog een vcd omzetten naar DivX om ff te zien hoeveel kwaliteit verlies er is, maar het beeld is op m'n pc beeldvullend al niet best (de default grootte is echt klein) dus dat kan haast niets worden. Ik kijk alles zelfs op klein origineel formaat, dus...
Mwa zo moet je het denk ik niet zien. Je kan de images extracten met WinISO oid, dan kan je de MPEG files eruit halen met VCDGear(geen kwaliteitsverlies) en de losse MPEGjes brand je weer als VCD op een DVD, klaar ben je... toch? ;)
Je moet het idd niet naar DivX om willen zetten, zoals je zelf al aangeeft is VCD niet echt mooi om te zien en omzetten levert je echt geen mooie beelden, trust me ;)

sensei_d.fpv channel

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:24
Meestal kan je de .dat-file gewoon afspelen in een mediaplayer, omdat VCD gewoon mpeg1 is.
Als je de .dat-files van alle VCD's renamed naar .mpg, kan je die gewoon op een dvd zetten en zo bekijken.

Disclaimer:
Ik zeg dus wel 'meestal', geen success gegarandeerd :)

Verwijderd

Topicstarter
Aha, interessant! Ik zal eerst het simpele renamen eens proberen! :) En als dat niet werkt kan ik alsnog het via VCDGear proberen.

Ehm... alvast voor de zekerheid:
de losse MPEGjes brand je weer als VCD op een DVD
Dus ik moet dan in (bijvoorbeeld) Nero een VCD maken en dan alle mpegs erop gooien? Of kan ik gewoon alle MPEG op een data-dvd branden...?

• Fire69
Hangt er van af wat je speler ondersteund. :)

Verwijderd

Topicstarter
O... Nou, het is een net nieuwe Sony dvd speler die o.a. DivX met .srt onderteund, dus... hij kan wel wat hebben, denk ik. Dus dan zou een data-dvd (de makkelijke optie) moeten kunnen?

• Fire69
Yep :)

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
je kan dit makkelijk maken.. kijk nog eens op www.doom9.org en www.dvdrhelp.com

Wat je nodig hebt is een tooltje waarmee je je headers van je mpg kan aanpassen.. de naam is me even ontschoten.

Verwijderd

Topicstarter
O, dus niet simpel renamen...? Het aanpassen van headers heb ik slechte ervaringen mee (XviD > DivX leverde rommel op. Gelukkig kan m'n speler, zo bleek later, gewoon XviD afspelen ;).)

• dukker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
ik gebruik altijd http://www.svcd2dvd.com/

of anders dvdlabpro
de dat fille-tjes lokaal kopieeren en dan naar *.mpg renamen.
;)
dvdlabpro zal wel je audio omzeten naar 48bits ipv 44bits maar er word niks gehercodeerd
zo kun je 6 svcds of 6 vcd`s omzetten naar een dvd met een leuk selectie menu

Verwijderd

Topicstarter
Aha... Wel, ik heb net van twee andere films (die ik graag samen op 1 dvd wil met weer een andere film) de .dat files gekopieerd en ze hernoemd naar .mpg. Op de computer kon ik ze vervolgens gewoon bekijken (in dit geval via de Quicktime player). Nu kan ik ze mooi samen op data-dvd zetten met nog een andere film in DivX formaat! :) Lekker makkelijk, zonder software... ;)

Ik laat nog wel horen of het inderdaad werkte op m'n standalone player. ;) Op de computer werkt het in ieder geval! (Jammer alleen dat die vcd's stukken minder zijn dan de divx-film...)

Verwijderd

Topicstarter
Hm, dat werkt dus niet... Het DivX bestand wordt wel gelezen door de dvd-speler maar die hernoemde .dat > .mpg's ziet hij totaal niet. Dat wordt dus toch ff wat utilities downloaden en uitproberen... :'(

• Sensei_D
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 22:42:
Hm, dat werkt dus niet... Het DivX bestand wordt wel gelezen door de dvd-speler maar die hernoemde .dat > .mpg's ziet hij totaal niet. Dat wordt dus toch ff wat utilities downloaden en uitproberen... :'(
De .dat files gewoon hernoemen werkt op de PC, omdat het feitelijk nog gewoon .dat files zijn, slechts met een andere extensie dus kan ie ze gewoon lezen. Een stand-alone speler kan dat echter niet, een .dat file heeft volgens mij andere header informatie als een .mpg file en daar loopt ie dan op stuk.
VCDGear werkt echter als een tiet hoor ;) Als je stand-alone speler mpg files kan lezen (daar lijkt het wel op) hoef je alleen de stap met VCDGear nog maar te maken. Deze mpgs brand je met je divx op de dvd en hopelijk werkt ie dan. Anders zul je hem wel moeten branden als VCD en dan weet ik niet zeker of je die divx er gewoon bij kan doen, maar ik denk het eigenlijk wel.

sensei_d.fpv channel

Pagina: 1