Linksys WRT54G v5 en 3rd party firmware

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-03 23:54
Ik wil een WRT54G router gebruiken om een WDS op te zetten maar dat wordt niet ondersteunt door de linksys firmware. Geen punt zou je zeggen, er zijn zat andere versies te downloaden maar nu lees ik op internet: 3rd Party Firmware for hardware v1-v4 ONLY
Geen enkele versie die ik tot nu heb geprobeerd te flashen werkt :(
Ik krijg dan iedere keer Upgrade failed

Weet iemand of v5 beveiligd is tegen 3rd party firmware?

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-03 08:11
Volgens mij draait v5 VxWorks en daar is nog geen gemodde firmware voor aanwezig... Staan ook verschillende meldingen van op www.dd-wrt.com
Ik zoek nog even naar de precieze draad...

Gevonden : http://forum.bsr-clan.de/ftopic5643.html

Ze zijn er dus wel mee bezig...

[ Voor 21% gewijzigd door sander85 op 21-02-2006 11:22 . Reden: Gevonden linkje ]

Verwijderd

WRT54G v5 heeft ander OS (VxWorks), dus geen 3rd party software (Linux) te laden.
Ik heb hetzelfde gehad en de router teruggebracht naar de winkel (Informatique) en omgeruild voor een WRT54GS v4. Was geen enkel probleem. Ik heb nu WDS werkend met deze GS en mijn 'oude' WRT54G v1.1. Ik gebruik DD-WRT v23 op beide routers. Er is geen winkel die je kan garanderen welke versie je krijgt van de WRT54G, omdat de versie niet op de doos staat. (Bijna) altijd is dat dus de nieuwe v5.
'Ze' zullen er ongetwijfeld mee bezig zijn om ook dit probleem te tackelen, maar VxWorks is geen open source, dus veel vertrouwen dat dat snel gaat gebeuren heb ik niet...

SnowyOwl

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 11:30 ]

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 17:11
van 10 oktober:

http://www.bitsum.com/openwiking/owbase/ow.asp?WRT54G5%5FCFE

DD-WRT op je wrt54g V5 >:) >:)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Voor zo ver ik weet heeft Linksys een speciale WRT54GL. Die is speciaal voor aangepaste firmware :)

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:14
Euuuuuuhm

Ik heb hier een WRT54G staan, V5, MET dd-wrt

Eventjes wel erbij zeggen, dit is niet de volledige dd-wrt, dit wrdt de dd-wrt micro genoemd, omdat versie 5 niet genoeg geheugen aanboord heeft om de hele firmware te supporten. Maar uiteraard biedt die dd-wrt micro nog steeds meer functies dan je gewone linksys firmware. zoek maar eens goed, je vindt wel wat guides. Uiteraard zit er ook WDS in die firmware.

Nog erbij zeggen, als je dan toch nog WDS gaat testen, heb je sowieso weer een linksys nodig, als je dan die tweede linksys gaat kopen, koop dan vanaf nu een wrt54gl ;)

PS: de GS wordt gezien als een minderwaardigere, zelfs met third party firmware gaf ie blijkbaar nog bij een heel deel mensen lag en verbindingsproblemen.
Pagina: 1