Toon posts:

[XPproSP2] programma maximaliseren in Dos venster

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer een DOS programma maximaal in beeld te krijgen in XP.
nu is met ALT + ENTER het scherm wel groot te krijgen maar ik blijf zwarte opvulling in het scherm houden.

Afbeeldingslocatie: http://www.waxi.nl/dosvenster.JPG

mijn vraag is dus. hoe krijg ik een programma gemaximaliseerd in een dosvenster?

(heb hier op GOT gezocht maar heb nog niets gehad aan de aanwijzingen)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2006 07:48 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Dat je beeld niet volledig gevuld wordt als je full-screen draait, kan te maken hebben met je videodriver of zelfs met je bios..

Ik heb een Dell Latitude D800; en als ik in de bios de "stretch" optie uitvink, dan heb ik ook een super klein schermpje.. Even aanzetten en voila.. Thuis heb ik ook een niet geheel gevuld scherm; en dat komt door mijn videokaart.. Als ik boot met een bootdisk in Dos; dan heb ik hetzelfde beeld..

Pvouput live

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het kan ook zijn omdat een Windows XP standaar in 50 lines mode gaat - probeer eens een cmd prompt fullscreen te draaien en vervolgens iets als:

code:
1
mode con lines=25

te draaien? :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:26
Je kunt een snelkoppeling maken naar het programma en dan bij Eigenschappen van die snelkoppeling een beetje experimenteren met de instellingen bij bij 'Indeling'. Helpt dat niet kun je proberen om 'm toch in een venster te draaien maar het lettertype te vergoten waardoor het venster ook groter wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:12:
Je kunt een snelkoppeling maken naar het programma en dan bij Eigenschappen van die snelkoppeling een beetje experimenteren met de instellingen bij bij 'Indeling'. Helpt dat niet kun je proberen om 'm toch in een venster te draaien maar het lettertype te vergoten waardoor het venster ook groter wordt.
deze optie is al geprobeerd. zo simpel is het helaas niet.

de andere bovenstaande opties moet ik nog even proberen. wel heb ik een plaatje bij de 1e post geplaatst om het duidelijker te maken.

Verwijderd

Topicstarter
op een een of andere vage manier hebben we het werkende gekregen.

helaas geen idee hoe dus hebben mensen in de toekomst niet veel aan dit topic. sorry.
mocht ik nog achterhalen wat het geweest is dan post ik dat natuurlijk nog even.

• Dunka
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-03 16:04
Snelkoppeling maken en bij eigenschappen snelkoppeling de programmatab selecteren. Daar uitvoeren op gemaximaliseerd zetten. Dan naar scherm tab en volledig scherm selecteren.

[ Voor 18% gewijzigd door Dunka op 23-02-2006 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dunka schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:50:
Snelkoppeling maken en bij eigenschappen snelkoppeling de programmatab selecteren. Daar uitvoeren op gemaximaliseerd zetten. Dan naar scherm tab en volledig scherm selecteren.
Dit was het in ieder geval niet in deze situatie. Zodra ik de oplossing achterhaald heb laat ik het hier weten

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Met Tamedos (www.tamedos.com) kun je een DOS-scherm in elke gewenste grootte draaien. Een extra mogelijkheid dus.

Let op: de default instellingen werken niet met alle DOS-programma's, w.o. Exact 7.2.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Pagina: 1