Toon posts:

Faxen Windows 2003 server en lokale fax

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons op bedrijf faxen wij met een fax via ISDN lijn. Deze loopt via een isdn router om de fax via utp kabel aan te sluiten!
Nu willen wij gaan faxen via onze Windows 2003 server. Wij hebben een HP ProLiant server ML350 deze heeft geen fax/modem. Het is de bedoeling om alle faxen in de mail te krijgen en deze ook via het netwerk te faxen. Wel moet het nog mogelijk zijn om met de fysieke fax te kunnen faxen.

Hoe kan ik dit allemaal het beste aanpakken!
Welke fax/modem kan ik het beste in de server plaatsen?
En is het mogelijk om de fax isdn lijn te splitten en dus te kunnen faxen via de server en de fysieke fax!

Verwijderd

je kunt gewoon de fax service installeren voor windows 2003 ( software / Windows onderdelen toevoegen of verwijderen )
verder heb je gewoon een isdn kaart nodig die fax ondersteuning heeft.
binnen de fax service voor windows 2003 kun je instellen dat ie automatisch faxen moet beantwoorden tevens kun je hier in zetten dat nieuwe faxen gemailt moeten worden naar een bepaald mail adres. splitten is niet nodig je moet alleen de isdn kaart aan zien te sluiten op de fax lijn en of je daar nou nog een extra fax op aan sluit maakt niet uit. als je wel een extra fax aansluit moet je wel even de optie automatisch opnemen uitzetten anders komt alles uit de fax en niet op de server uit...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:44:
je kunt gewoon de fax service installeren voor windows 2003 ( software / Windows onderdelen toevoegen of verwijderen )
verder heb je gewoon een isdn kaart nodig die fax ondersteuning heeft.
binnen de fax service voor windows 2003 kun je instellen dat ie automatisch faxen moet beantwoorden tevens kun je hier in zetten dat nieuwe faxen gemailt moeten worden naar een bepaald mail adres. splitten is niet nodig je moet alleen de isdn kaart aan zien te sluiten op de fax lijn en of je daar nou nog een extra fax op aan sluit maakt niet uit. als je wel een extra fax aansluit moet je wel even de optie automatisch opnemen uitzetten anders komt alles uit de fax en niet op de server uit...
Dus gewoon de ISDN lijn die binnenkomt aansluiten op de isdn kaart in de server en deze vanuit de server naar de fysieke fax sturen!

Verwijderd

nee van uit de centrale splitten of zo dat weet ik niet precies.
of gewoon de fax op een andere lijn... ik weet niet hoeveel lijnen je hebt.
maar je kan ook toch via de server gewoon faxen dmv een scanner zo faxen wij wel alles. of gewoon mailen:)

Verwijderd

Topicstarter
Is er ook een mogelijkheid voor een externe fax die alles regelt i.p.v. de server te belasten?
Of maakt het niet veel uit dat deze service er extra bij naast draait?

Windows 2003 SBS server met exchange 10 gebruikers en een groot assurantie pakket.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 19:16 ]

Verwijderd

nee ik heb er geen hinder van wij hebben hier ook 10 gebruikers.
de faxjes zijn maar een tiental kb groot dus dat valt in het niet bij alles. Bij ons komen gemiddelt 5 tot 10 faxen per dag binnen en ik merk niets aan de server prestaties.

Verwijderd

Topicstarter
Welke fax gebruiken jullie voor de server?
Bedankt voor al je reacties

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:40
Als je een goed product wilt hebben kijk dan eens voor Faxmaker. Dit werkt goed en stabiel. Wel een goed Fax modem namen, anders is het vragen om problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn goede fax modems voor een windows 2003 SBS server?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Op dit moment draai ik alles uit en fax het op een fax apparaat. Nu wil ik gaan faxen via het netwerk. Wil dus een fax modem kopen voor de Server, in mijn geval Windows server 2003 Small Busines. Ik ga Shared Fax services gebruiken. Welk fax modem is nou goed en redelijk geprijst hiervoor. Liefst extern, aangezien dit aangeraden wordt op Got. Me server staat niet dag en nacht aan. Ik wil dus ook een fysiek fax apparaat aansluiten. Als de server de ring niet oppakt, moet het fax apparaat dit doen. Hoe ga ik dit dan goed splitten?

• Rolfie
Zelf gebruik ik nooit de fax service van SBS. Ik heb liever een paket dat geintegreerd is in Exchange, voor zowel ontvangen als verzenden.

Ik heb goede ervaringen met de MultiTech modems. Deze werken meestal goed en stabiel.

De volgende serie's hebben goede fax ondersteuning.

MultiTech (Rockwell/Conexant-based models)

Model MT5600ZDX
Model MT5600ZDXV (Rockwell chipset, supports DTMF)
Model MT5600BA
Model MT5634ZBA
Model MT5634ZBAV
Model MT5634ZBA V.92
Model MT5634MSV
Model MT3334ZDXV
Model MT5634ZPX
Model MT5634ZPX-PCI
Model MT5656ZDX
Model MT5656ZDXV
Models MT1432BA/BL
Models MT1932BA/BL/ZDX
Models MT2834BA/BL/ZDX
Models MT2834BR
Models MT2834BLR
Models MT3334HD8
Models MT2834MR6
Models ISI3334

Verwijderd

Ik ga liever op US Robotics. Mij is verteld dat ik bepaalde externe fax modems, zoals bijv deze (http://www.usr-emea.com/p...od=hom-faxv92-ex&loc=bene) niet kan gebruiken met Windows server 2003, maar dat ik de duurdere nodig heb:
http://www.usr-emea.com/p...d=bus-courv92-ex&loc=bene

Het prijsverschil is behoorlijk hoog, de eerste is € 60,- en de 2de is € 200,- . Klopt het wat de verkoper mij verteld heeft?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 21:47:
[..]
Me server staat niet dag en nacht aan. Ik wil dus ook een fysiek fax apparaat aansluiten. Als de server de ring niet oppakt, moet het fax apparaat dit doen. Hoe ga ik dit dan goed splitten?
Je modem zal 2 aansluitingen hebben, 1 Line en 1 Phone.

Je maakt dan deze constructie:
Vanaf binnen kost van je telefoon stop je een kabel in de Line aansluiting, vervolgens stop je je fax in de Phone aansluiting van je modem.

Als jij op je server insteld dat dat ding direct de lijn moet aannemen, en op je fax insteld dat deze na 3 keer overgaan pas de lijn aanneemt, dan moet je goed zitten.
De server zal direct antwoorden als er gefaxt wordt, dus die gaat nooit 3 keer over. Staat de server uit, dan pakt je fax hem op.

Voor Nickname:
Deze constructie zal voor jouw ook deels opgaan. Maar je wil de ontvangen faxen ook op papier hebben zie ik. Nu ben ik zelf geen kenner van fax-software, maar het lijkt me dat je die direct uit een printer kan laten komen. Fysiek faxen versturen kan prima prima op deze methode.

[ Voor 16% gewijzigd door RaZ op 24-02-2006 08:28 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Schopje

• Rolfie
Dat is wel de laatste modems die ik zou willen gebruiken als fax modems. Heb er niets anders dan sh*t mee gehad.

No, FAXmaker does not. The GFI modem drivers do not support US Robotics modems. The Windows 2000 modem drivers do support US Robotics modems, however we have had numerous problems. US Robotics modems are not recommended for professional fax server use. We do not support troubleshooting of US Robotics modems in any way.

Support Forum Robotics

Verwijderd

Wat is een veel gebruikte externe modem in mijn situatie dan?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:47
ik weet nog wel dat dynalink hele goede externe modems maakte,

ik heb er zelf een gehad en dat ging altijd prima, zowel op internet, als met bbs'en, en later als faxmodem

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Externe E-Tech 56k Faxmodem met serieele aansluiting.
Na het aansluiten even een scan naar nieuwe hardware, deze detecteert een nieuw apparaat. Daarna ff de drivers geïnstalleerd en de fax werkte prima. Nog een paar testjes gedaan en liep allemaal perfect met de standaard fax service van windows 2003

Daarna heb ik de server opnieuw opgestart en warempel de fax werkte niet meer.
Kijk ik bij mijn geïnstalleerde hardware staat mijn modem er niet meer tussen!

- Heb geprobeerd om te zoeken naar nieuwe hardware maar hij kan niks vinden.
- Modem aan en uitgezet maar mocht ook niet baten.
- Server opnieuw opgestart een daarna modem aangesloten helpt ook niet
- Com poorten verwijderd en daarna opnieuw installeren (detecteert wel dat deze zijn verwijderd) helpt ook niet.

Ik kom er niet meer uit! Iemand die nog ideeën heeft?

Zie ook mijn nieuwe topic [2003] Hardware weg na boot en daarna niet meer detecteren!

• mvandek2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Heb je hier nog reactie op gehad?

Ik zit in precies dezelfde situatie (windows 2003 server en faxen via netwerk), heb slechte ervaringen met goedkope externe faxen en zoek een goede oplossing.

Wat is nu een goede externe ISDN faxmodem voor Windows 2003 server?

Verwijderd

Topicstarter
Neen ik heb hier verder geen reactie op gehad!
Zit nog steeds met hetzelfde probleem. Binnenkort bestel ik een andere externe fax/modem
Pagina: 1