Toon posts:

[Intelligent Wake-up] Opstarten gebeurt niet automatisch? *

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dit programma tegen gekomen:
Een programma die je pc aan en uit kan zetten.

Ik volg netjes de stappen. Ik shedule em uit ik shedule em aan. Laat het proggie altijd lopen. Maar hij gaat wel uit (hibernate) maar niet meer gesheduled aan.

Waarom niet? Werkt het bij anderen wel?

(Ik draai xp)(En heb een vijf jaar oude pc)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die dit proggie ook gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof dat dit een broodje aap proggie is

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 01:00:
ik geloof dat dit een broodje aap proggie is
Is natuurlijk onzin... Software wordt niet meer gedraaid als de PC uit staat. Ook niet in stand-by stand. Zal je met een timer moet werken ofzo, in de aan/uit knop. Dan kan het wel. Automatisch inloggen etc....

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat kan best als het via Wake On Lan werkt. Kijk es in je bios of het aan staat (WOL) en indien je een losse netwerkkaart hebt kijk dan of het speciale WOL-kabeltje is aangesloten op het moederbord.

[edit] of is het programmaatje alleen bestemd voor je eigen PC? Ik was in de veronderstelling dat je een andere PC ermee remote wilde aan- en uitzetten. Indien het alleen voor je eigen PC is lijkt het me idd sterk dat dit werkt.... De bios heeft wel vaak een functie om de PC op een bepaalde tijd aan te zetten, maar voor zover ik weet heeft zo'n progje daar geen toegang tot.

[ Voor 51% gewijzigd door Palomar op 23-02-2006 10:47 ]

• Palomar
  • Niet online
Ik heb het even geprobeerd en bij mij werkt het prima. PC ging netjes aan op de ingestelde tijd. Je moet dus wel je PC uitschakelen met het programmaatje.

MIjn PC is trouwens zo'n 1,5 jaar oud (zie specs in mn sig). Misschien dat het alleen werkt op nieuwere PC's met een beter power management.

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 23-02-2006 11:10 ]

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 17:59
Het zou anders wel gemakkelijk zijn als er zoiets zou bestaan, dan zou ik mijn pc altijd laten opstarten 2 min voordat ik thuis kom. En een timer aan de stekker werkt niet echt handig :(.

• Palomar
  • Niet online
Het werkt ook wel...

Verwijderd

Topicstarter
Vraag me af waarvan het dan afhankelijk is dat het proggie werkt

• Palomar
  • Niet online
Er zit iig lekker veel documentatie bij :X

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:29:
Vraag me af waarvan het dan afhankelijk is dat het proggie werkt
Waarschijnlijk van ACPI-support.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
als je gewoon standby gebruik ipv hibernation kan de windows scheduler je pc wakker maken met eender welk prog: gewoon een taak maken en aanvinken dat ie de pc ervoor moet wakker maken :)
Maar dit werkt gewon niet bij hibernation...

Verwijderd

Topicstarter
Wannapuf schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:17:
[...]

Waarschijnlijk van ACPI-support.
ACPI?

en kennelijk werkt het voor palermo wel. En standby daar gaat het niet om. Dat is totaal anders dan hibernation of uit

• Palomar
  • Niet online
palermo? :(

Bij mij werkte het idd wel na hibernate. Zal wel iets met ACPI zijn (=geavanceerd powermanagement) wat alleen op nieuwere PC's werkt. Ik heb wel even gegoogled, maar kon niet echt vinden welke functie hier nou voor verantwoordelijk is. Als iemand meer weet hoor ik het graag. Ws. is het dan ook wel te gebruiken zonder dit mysterieuze tooltje...

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

offtopic:
Even een titelfixje :)

Signature

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Ik weet wel dat mijn Windows Media Center iedere nacht opstart rond 1 uur ozo, om tvgids gegevens op te halen, zelfs als de pc normaal is afgesloten.

In het register is er ergens de mogelijkheid om dit uit te zetten. Maar als media center de pc aan kan zetten, dan moet een ander programma dit ook wel kunnen lijkt mij.

Verwijderd

Heb 't progje niet geprobeerd, maar uit de slaapstand (is toch hibernate he?) is heel makkelijk.
Gewoon met 'geplande taken' (start -> alle programma's -> bureau-accesoires -> systeemwerkset -> geplande taken)
Een taak inplannen en aanvinken "hiervoor uit de slaapstand halen".
Dan gebruik je je progje voor uit en geplande taken voor aan. :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

crazyx schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:11:
Het zou anders wel gemakkelijk zijn als er zoiets zou bestaan, dan zou ik mijn pc altijd laten opstarten 2 min voordat ik thuis kom. En een timer aan de stekker werkt niet echt handig :(.
Dat is anders prima goed te doen hoor. Je hebt van die analoge timers, waar je pinnetjes in mot stoppen. Dan gebruik je alleen een aan-pinnetje. Wel even in de bios instellen dat dat ding aan moet gaan zodra die power krijgt.

Ey!! Macarena \o/

• abort_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-02 22:43
sommige biossen hebben toch ook alarm of power on en dan kan je een tijd instelle das toch precies wat je wilt of niet :x

Verwijderd

RaZ schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 18:48:
[...]

Dat is anders prima goed te doen hoor. Je hebt van die analoge timers, waar je pinnetjes in mot stoppen. Dan gebruik je alleen een aan-pinnetje. Wel even in de bios instellen dat dat ding aan moet gaan zodra die power krijgt.
Moet ie wel elke dag zeeeeer stipt thuiskomen. :P

Verwijderd

Topicstarter
Die analoge timers die ken ik. :')
Das wel erg oldschool.

Maar het is dus een kwestie van time management.

En het valt mss te regelen in een of andere systeem werkset.

Echt duidelijk is het nog steeds niet. Dit mysterieuze onderwerp :)

• Palomar
  • Niet online
wat heb je trouwens voor moederbord enzo? Denk dat daar de clue ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Een ms 6330 lite

Verwijderd

Topicstarter
Ben je iets wijzers geworden van die clue?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 14:40:
Ben je iets wijzers geworden van die clue?
iemand anders die hier nog meer licht op kan laten schijnen?
Pagina: 1