[Apple Motion] Dynamisch tekstveld

Pagina: 1
Acties:

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:32
Allo. :)

Ben bezig met een aantal animaties in Apple's Motion. Dit gaat allemaal prima naar wens alleen naar mijn idee is er geen mogelijkheid om (zoals bijvoorbeeld in Macromedia (of moet ik zeggen Adobe?) Flash) om een dynamisch tekstveld te maken voor bijvoorbeeld een timer.

Heb al heel wat tutorials doorgespit (onder andere van Digital Tutors) en de helpfile geraadpleegd maar dit is allemaal zonder resultaat, net als het zoeken op Google met keywords als "dynamic text" etc. Op GoT is er al helemaal niks te vinden over Motion, hopelijk zitten er toch wat mensen die hier kaas van hebben gegeten.

Iemand tips? :)

Of is er een ander programma waarin je dat beter kunt doen (Final Cut Pro?)...

Als dit topic beter in APL past hoor ik het graag

[ Voor 3% gewijzigd door Willem op 21-02-2006 10:31 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

willem169 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:30:
[...]

Sterker nog; ik verplaats hem meteen voor je ;) All-things Apple mogen in /APL.

SA > APL

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Van Motion heb ik nog geen kaas gegeten omdat mijn Powerbook dat niet aankan.
Maar ik heb eens een timer gemaakt in Final Cut Pro, nou dat was een heidens karwei.
Dus FCP is geen optie, hopelijk kan iemand ook meer vanuit de Motion hoek hier iets over zeggen.
Want ik ben zelf ook benieuwd naar Motion.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Ik snap even niet wat bedoeld met een dynamisch tekstveld, maar misschien kan je iets proberen in LiveType? Is toch speciaal gemaakt om tekt te maken opzich. :)

kleurbleur.nl

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08
Dynamisch -> dus niet statisch. Tekst die zichzelf kan updaten :)

Denk aan een klok die in beeld staat en die netjes de seconden op/af telt. Maar dan op zo'n manier dat je _niet_ zelf met de hand steeds de nummertjes in vult, maar dat het dus automatisch word gedaan.

Liege, liege, liegebeest!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:28
wat voor timer bedoel je? tijd die meeloopt met de film/animatie?
In ieder geval is dynamische tekst niet mogelijk in motion.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:32
Wat cailin_coilleach zegt :)

Maar niet mogelijk dus? Wat heeft je dat doen beslissen?
Je kent Motion vrij goed dus? :)

Chickendorp: Ik draai het ook op mijn Powerbook (17" 1.33, 2 Gb ram) en dat gaat uitstekend.
Alleen realtime editen gaat niet zo vloeiend als ik zou willen ;)

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:28
Ik ken motion redelijk goed ja. Gebruik het niet professioneel maar heb er vele projecten mee gemaakt. geldt voor het hele pakket trouwens.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Motion draait idd niet op alle PowerBooks, de videokaart is de beperkende factor of het uberhaupt geinstalleerd kan worden.
Motion requires the standard graphics card in any Power Mac G5, iMac G5, PowerBook G4 (1.25GHz or faster ), or flat-panel iMac (1.25GHz or faster).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

willem169 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:30:
Allo. :)

Ben bezig met een aantal animaties in Apple's Motion. Dit gaat allemaal prima naar wens alleen naar mijn idee is er geen mogelijkheid om (zoals bijvoorbeeld in Macromedia (of moet ik zeggen Adobe?) Flash) om een dynamisch tekstveld te maken voor bijvoorbeeld een timer.

Heb al heel wat tutorials doorgespit (onder andere van Digital Tutors) en de helpfile geraadpleegd maar dit is allemaal zonder resultaat, net als het zoeken op Google met keywords als "dynamic text" etc. Op GoT is er al helemaal niks te vinden over Motion, hopelijk zitten er toch wat mensen die hier kaas van hebben gegeten.

Iemand tips? :)

Of is er een ander programma waarin je dat beter kunt doen (Final Cut Pro?)...

Dude, Motion is software voor video... video's kunnen niet interactief zijn :)

Dit zal dus niet mogelijk zijn, gezien je altijd exporteert naar een .mov of avi of eventueel .swf (maar dan heb je gewoon een video in de flash player) en kun je dus geen shockwave of flash achtige scripts invoegen!

Wil je dit persee zul je toch iets anders moeten zoeken!!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:16:
[...]
Dude, Motion is software voor video... video's kunnen niet interactief zijn :)
Oh nee, ik weet niet onder welke steen jij vandaan komt maar video's kunnen echt wel interactief zijn. Kijk eens naar www.clickvideo.nl bijvoorbeeld (Mode show demo), toch een mate van interactiviteit die het goed doet. Het kan nog veel beter, maar om nou te zeggen dat video's niet interactief kunnen zijn..... :?
Dit zal dus niet mogelijk zijn, gezien je altijd exporteert naar een .mov of avi of eventueel .swf (maar dan heb je gewoon een video in de flash player) en kun je dus geen shockwave of flash achtige scripts invoegen!

Wil je dit persee zul je toch iets anders moeten zoeken!!
Dude, nogmaals. Als je niet weet waar je het over hebt praat dan ook niet. Video's kan je met Flash Video prima interactief maken. En ja, daar komt scripting aan te pas. Heb zo op het moment geen voorbeeld, maar kijk eens rond bij macromedia.com zat interactieve video's......

Apple Motion kan dit nog niet, maar wordt binnenkort wel mogelijk

[ Voor 5% gewijzigd door Red op 25-02-2006 12:30 ]

Verwijderd

Red schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:29:
[...]

Oh nee, ik weet niet onder welke steen jij vandaan komt maar video's kunnen echt wel interactief zijn. Kijk eens naar www.clickvideo.nl bijvoorbeeld (Mode show demo), toch een mate van interactiviteit die het goed doet. Het kan nog veel beter, maar om nou te zeggen dat video's niet interactief kunnen zijn..... :?

[...]

Dude, nogmaals. Als je niet weet waar je het over hebt praat dan ook niet. Video's kan je met Flash Video prima interactief maken. En ja, daar komt scripting aan te pas. Heb zo op het moment geen voorbeeld, maar kijk eens rond bij macromedia.com zat interactieve video's......

Apple Motion kan dit nog niet, maar wordt binnenkort wel mogelijk
Hij vraagt of 't met Motion kan, en nee die kan dat niet... Hij wil een interactieve video in Motion maken dus dat lukt niet :)

In flash misschien wel, geloof ik graag maar z'n vraag was hoe 't in Motion kan.

• Liegebeest
  • Laatst online: 07:08
Holdon Holdon... Het woord was aan het begin van de thread "dynamisch" en dat is niet per se het zelfde als "interactief".

Interactieve shit reageert op input van de kijker. Dat dynamisch vatte ik eerder op als "ik wil hier object X hebben, zonder dat ik daar veel handmatig werk voor moet verzetten."

Bijv:
* ik wil scrollende tekst, zonder dat ik de tekst frame voor frame moet verhuizen
* ik wil een klok/timer, zonder dat ik steeds handmatig de cijfers in moet vullen op de frames
* ik wil in een hoek van het beeld alle letters van het alfabet voorbij laten komen (god mag weten waarom)...

Dat soort spul :) En dat lijkt me inderdaad alleen mogelijk als er plugins voor beschikbaar zijn of zijn gemaakt door een externe partij...

Liege, liege, liegebeest!

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

interactie (als in de zin van de gebruiker voert een actie uit en je animatie reageert er zus - of - zo op) zal niet lukken.

Maar wil je niet een timertje maken in beeld die uitzichzelf op- of aftelt???

In after effects kun je dit wel voor elkaar krijgen, dus lijkt het me dat dit in motion ook moet kunnen. Kan het helaas niet voor je testen; mijn apple is een g3-600 iBook
:o(

(mijn 20" iMac wordt tussen nu en een maandje gemaakt, alleen weet ie dat nog niet)

enne ps, hou het vriendelijk onder elkaar, ga niet meteen katten en wees duidelijk.

edit: nu pas ook de laatste post gelezen.

Euh.. voor je eerste frame met keyframes werken, lijkt me redelijk basis..
nr2 werkt dus iig in after effects, nr 3 kan ik me niet helemaal visualiseren wat je precies wilt doen, maar volgens mij heeft AE een character generator... google hier eens op icm Motion.

[ Voor 22% gewijzigd door surfpunk op 25-02-2006 17:56 . Reden: *bloos* niet alle post netjes gelezen...*/bloos* ]

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Pagina: 1