@Home - Heerlen / Landgraaf en omg. capaciteits problemen

Pagina: 1
Acties:

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 19:11
De afgelopen 2 maanden is de snelheid van @home (breedband abo) flink achteruit gegaan.
Gisteren gebeld en het blijkt een capaciteits probleem te zijn bij de centrale in Landgraaf.
Mijn ping bij bijvoorbeeld BF2 via de I3D servers was echt belabberd: 200 of meer.
Terwijl dit vorig jaar gewoon een strakke 20 was.
Ook downloaden gaat erg traag met 100kb/s en soms gewoon 0kb/s.
Natuurlijk is het zonder om daarvoor 47,95 te betalen per maand.

Schijnbaar hebben behalve ik, nog veel meer mensen hiervoor gebeld en is het probleem bekend bij @Home. Alleen is er geen duidelijke planning wanneer dit opgelost wordt.
Volgens de verwachting van de persoon die ik van de TD aan de telefoon had zou het waarschijnlijk nog een maandje duren voordat het opgelost werd. Het probleem was bekend en stond op de lijst op opgelost te worden.

Dan zou het dus drie maanden duren voor ze iets doen aan klachten van mensen.
Om nou te voorkomen dat dit zes maanden worden wil ik wel eens weten wie er hier nog meer in deze regio woont en hier ook last van heeft?

Als we regelmatig eens informeren hierover met z'n allen dan dringt het tenminste door dat er meer mensen zitten te wachten op een oplossing.

Ik wil hier geen "stamp @Home de grond in" topic van maken.
Capaciteits problemen kunnen ontstaan en zowel de helpdesk als de TD hebben me netjes te woord gestaan en eerlijk gezegd waar het aan ligt.

De bedoeling is het om wat meer mensen bij elkaar te krijgen met hetzelfde probleem en zo kunnen we misschien om de beurt bellen en informeren hoe het zit. Hierdoor krijgt @Home dan tenminste het idee dat het dringend is en wordt er misschien sneller iets aan gedaan.

Verwijderd

Goed initiatief. Ik zelf zit al met hetzelfde probleem vanaf augustus 2005.... En daar is ook nog steeds niets aan gedaan....

[edit]
Alleen dan omgeving Enschede (7545)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 10:30 ]

• jakobian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 17:47
Voor mij geldt hetzelfde als de topicstarter... Ook contact gehad met tweede lijn, die aangeven dat er problemen zijn, maar die verder niet aan kunnen geven of het binnen nu een een paar maand kan worden opgelost. Ook al een klacht gestuurd naar @home (mijn problemen duren vanaf ongeveer september 2005 en gelden voor Groningen) die na een lange tijd aangeven dat volgens hun gegevens het probleem al weer opgelost is. Er is niks veranderd...

Vetterdetet

Verwijderd

Ik heb er zelf gelukkig geen last van (woon in centrum heerlen), maar een vriend van me wel (hoge ping, slechte download). Wij zijn beide aan het denken om over te gaan naar een andere provider. Enige probleem is dat ik geen goed alternatief kan vinden (wanadoo 20mbit is niet beschikbaar bij mij, voor de vriend wel en hij gaat het ook doen).

• rvrbtcpt
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:42:
Ik heb er zelf gelukkig geen last van (woon in centrum heerlen), maar een vriend van me wel (hoge ping, slechte download). Wij zijn beide aan het denken om over te gaan naar een andere provider. Enige probleem is dat ik geen goed alternatief kan vinden (wanadoo 20mbit is niet beschikbaar bij mij, voor de vriend wel en hij gaat het ook doen).
Andere provider is ook een idee maar dan moet ik een telefoonlijn gaan aanvragen.

Heb je zelf altijd een fatsoenlijke ping en download snelheid?
Dus elke avond van de week of ben je niet altijd thuis om dit te checken?

Vooral bij BF2 irriteert me dit mateloos. Heb die game gekocht en dan wordt je van de server gepleurd omdat je een hoge ping hebt.
Die gast van de TD zei dat hij verwachtte dat het over ongeveer een maand opgelost zou zijn.

Hopelijk reageren er nog wat mensen uit het zuiden met hetzelfde probleem.
Kunnen we tenminste een beetje druk zetten zodat ze het upgraden van het knooppunt in Landgraaf wat omhoog schuiven op de lijst.

Verwijderd

Nou ik werk van 8 tot 16.00 dus in die tijd controlleer ik het niet, maar ik heb dus nooit problemen met ping of download snelheid als ik achter mijn pc zit (speel veel counter strike source en ook BF2). Die vriend dus wel en die heeft ook n aantal keren gebeld, hij kreeg ongeveer het antwoord wat jij ook aangeeft.
Voornaamste reden voor mij om eventueel over te stappen, is de, in verhouding, lage download snelheid van het breedband abbo. Maar zoals gezegd, ik heb niet echt n goed alternatief gezien.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:05

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ken je http://www.troublesathome.nl? Een gebruikersgroep van @Home gebruikers (en aan de naam kun je wel een beetje zien met welke insteek). Ik denk dat er daar veel meer mensen met ervaringen zitten. Er worden ook storingsmeldingen geplaatst, dus misschien vind je daar ook de oorzaak van je probleem.

Maar in ieder geval heb je daar al een concentratie aan gebruikers waarmee je druk kunt uitoefenen op @Home.

[ Voor 16% gewijzigd door Maasluip op 21-02-2006 13:01 ]

Signatures zijn voor boomers.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 18:23
Het is weer 15 u en ik kan geen CS meer spelen (of ander online spelletje)

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Feb 21 2006 om 15:12:26 UTC+0100)

Download : 127.1 KByte/sec
Upload : 57.0 KByte/sec
Connection : 202.0 Conn/min
Ping test Nederland : 61.0 ms

Geweldig.. gelukkig ben ik er over een week vanaf, dan maar effe SpeedXS adsl2+ aanvragen.

Omgeving Almelo zit ik, Goor. Ik ken verscheidene mensen die er ook wel over klagen dat het internet zo traag is. Ook capaciteitproblemen.

JA wél €47,95 betalen NEE de snelheid krijgen waar je recht op hebt

De wijzen komen uit het Oosten!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-02 11:58

oCe

aka Dookie.

In Deventer hetzelfde probleem, bepaalde gebieden zijn traag en @Home geeft capaciteitsproblemen toe. Echter, een oplossing komt er in iedergeval voorlopig niet. Dat 47,95 betalen en niet de geadverteerde snelheid krijgen wel vreemd was, daar is @Home het mee eens. Maarja, er wat aan doen, dat is schijnbaar teveel werk... voorlopig gaan ze er in iedergeval niet meer bezig werd me verteld. Lekker dan.

Zo'n geintje moet ik met mijn klanten flikken, dan kan ik opdoeken :P

-I am Jack's wasted life.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 18:23
Het probleem is dat @home een "n00bprovider" is. Veel mensen nemen het omdat het beschikbaar is en ze het hebben gezien of gehoord hebben via de buren, kennissen of familie. Die mensen ondervinden wel dat het internet iets traag reageert, maar denken dat het normaal is of bellen gewoon niet op. Ook zeggen ze het al helemaal niet op. Als ineens iedereen massaal op ging zeggen zouden ze er wat aan doen (of juist niet omdat ze dan weer capaciteit genoeg hebben :P).

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

een paar vrienden van me hier in de buurt hebben ook die problemen met @Home, als ik dat allemaal meekrijg heb ik echt zoiets van... nokken daar en andere provider nemen!

zelf woon ik in landgraaf (industrieterrein strijthagen) hier haal ik dag en nacht altijd minimaal 500 kb down en 80kb up. :Y)

dat vindt ik eigenlijk heel vreemd want, als het een capaciteit probleem zou zijn dan toch de hele buurt er last van moeten hebben?? maar zoals ik het meekrijg lijkt het net alsof er een paar wijkcentrales naar de knoppen zijn! anders zou ik het probleem niet kunnen verklaren!

wat is

• rvrbtcpt
Geen idee hoe die verdeling is m.b.t. de aansluitingen en waarom de een het wel heeft en de ander niet.
Jammer genoeg krijg je niet de mensen aan de telefoon die de beslissingen nemen.
De klantenservice en TD kan ook alleen maar de telefoon aannemen en constateren lijkt me.

Ik zou wel eens willen weten wat er gebeurd wanneer Essent 40 volt stroom levert i.p.v. de 220.
Dan zou iedereen op z'n achterpoten staan, wordt tijd dat het met de download snelheid net zo gaat.

Overstappen ga ik pas doen als ik ga verhuizen. Anders zit ik dadelijk op mijn huidige adres voor een jaar vast aan een abo.
Dan hoop ik dat ik ADSL2 of iets dergelijks kan nemen en dan geen slome ping meer heb.

Die site van Troublesathome.nl ken ik.
Daar was ik nog niks over het probleem hier in de buurt tegen gekomen.
Misschien dat ik daar ook nog even post.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:42:
dat vindt ik eigenlijk heel vreemd want, als het een capaciteit probleem zou zijn dan toch de hele buurt er last van moeten hebben?? maar zoals ik het meekrijg lijkt het net alsof er een paar wijkcentrales naar de knoppen zijn! anders zou ik het probleem niet kunnen verklaren!
Het probleem ligt geloof ik altijd bij de wijkcentrales, het lijkt me dat dat elke centrale in eerste instantie een bepaald aantal aansluitingen maar aankan door bandbreedte beperkingen, maar het aantal aansluitingen is natuurlijk variabel, 10 breedband gebruikers of 10 budget gebruikers maakt natuurlijk een hoop uit. Maargoed of het echt zo is blijft natuurlijk gokken.
NoepZor schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:28:
Als ineens iedereen massaal op ging zeggen zouden ze er wat aan doen (of juist niet omdat ze dan weer capaciteit genoeg hebben :P).
Ik denk dat @home daar inderdaad soms ook wel op rekent. De breedband klanten zullen altijd wel op bleeding edge willen zitten qua snelheid en zijn per definitie de ontrouwste klanten, omdat ze toch elke keer de snelheid/prijs zullen evalueren.
Frijns.Net schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 22:51:
Die site van Troublesathome.nl ken ik.
Daar was ik nog niks over het probleem hier in de buurt tegen gekomen.
Misschien dat ik daar ook nog even post.
Troublesathome ligt een beetje op z'n gat als gebruikersvereniging helaas, wat opzich jammer is.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik woon in heerlen (hoensbroek) en daar ook veel package loss, hoge onstabiele ping, en tot een uur of 1 snacht's een download van 50 - 100 kBps. Voorheen +/- 1/2 jaar geleden altijd hoge dl 500 - 600 Kb en een gemiddelde ping van 20.
Sindskort overgestapt naar KPN, Ping van 11-12 stabiel en dl van 625kBps.

Vrienden van mij hadden ook last van deze problemen met @home. Alleen vreemd was, dat we het niet allemaal tegelijk kregen, maar meer zo met een maandje tussenpoze en dan een andere.

http://raptr.com/Doppert/about

Verwijderd

ja, het lijkt soms gewoon dat @Home gewoon met de dweil erachteraan het rennen is! zolang bij mij alles relaxt loopt vindt ik het wel goed! :Y)

WAT IS!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Gisteren bij iemand geweest om ADSL in te richten...
Heeft gewoon een 4 MB verbindinkje, maar is sneller dan de 5 Mb van @home in Hoensbroek :s
Bovendien is het nog eens goedkoper ook!

Ik begin langzaam aan wel te overwegen om ADSL te nemen, @home is duurder èn trager!
Aan de andere kant wil men wel 100Mb internet uitrollen (nog dit jaar!). Gelet op de huidige prijzen zal dat mogelijk de huidige breedband vervangen...

Wat is dan wijsheid?

We have just one world, but we live in different ones...

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:23
Nulnulnix schreef op zondag 05 maart 2006 @ 08:36:
Gisteren bij iemand geweest om ADSL in te richten...
Heeft gewoon een 4 MB verbindinkje, maar is sneller dan de 5 Mb van @home in Hoensbroek :s
Bovendien is het nog eens goedkoper ook!

Ik begin langzaam aan wel te overwegen om ADSL te nemen, @home is duurder èn trager!
Aan de andere kant wil men wel 100Mb internet uitrollen (nog dit jaar!). Gelet op de huidige prijzen zal dat mogelijk de huidige breedband vervangen...

Wat is dan wijsheid?
Je kunt nu ook gewoon ADSL nemen. Mochten ze inderdaad 100Mbit hebben uitgerold volgend jaar, kun je altijd nog ADSL opzeggen. Ook de telecomboeren zitten niet stil! ;)

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Nulnulnix schreef op zondag 05 maart 2006 @ 08:36:
Het lijkt me echt sterk dat ze 100mb internet binnen 1 jaar gaan uitrollen (en als ze 't al doen, op zeer kleine schaal), zeker gezien het gebrek aan competentie dat ze nu tonen in de probleemgebieden.
Het enige wat @home binnenkort gaat veranderen is de naam: Budget, Basis en Breedband gaan heten: Internet Soms 750, Internet Regelmatig 2000 en Internet Intensief 5000.(bron:T@H).

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Verwijderd

ik zou ook graag willen overstappen te duur voor de snelheid die je krijgt maar bij ons in het dorp is @home zowat de enigste provider die een redelijk snel lijntje kan regelen. ik zit hier over de 3km van de centrale af dus een adsl lijntje is nou ik weer niet de beste oplossing. verder heb ik ook vaker last van hoge ping maar ik haal meestal wel mijn door @home geadverteerde snelheid

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 21:17
Ik woon in Heerlen en heb sinds oktober 2005 dezelfde problemen, gemiddelde download speed met @Home breedband was 30kb per sec. Belachelijk natuurlijk. Overigens is dat snelheidsprobleem ontstaan na de BELACHELIJKE @home storing toen modems zoals die van mij geen IP kregen toegewezen. Ik zat dus eerst 2 weken offline en toen ik online kwam, waren er de capaciteitsproblemen.

In totaal ongeveer 20x gebeld, werd niks mee gedaan, klachtenbrief ook niet. Ik heb @Home na 5 jaar dus maar opgezegd per 1 maart en internet inmiddels met bijna 2mb per sec down via TweakDSL.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Verwijderd

Hier het zelfde probleem, omgeving heerlen.

Downloaden ging ook meestal rond de 100kb's en vaak viel de verbinding weer weg, zovaak gebeld en gezeurt bij @home maarja die konden me ook niet veel vertellen.

Me broer werkt atm bij de @home helpdesk en hij heeft het een en ander gefixt zodat er een monteur is langs gekomen hier, die heeft de kabeltjes doorgemeten bij het modem en ja er was idd wat mis *heb niet mee mee gekregen wat want ik was er niet bij*, hij zou nog wat hebben bijgesteld, geen idee wat.

Hij heeft nog in het wijk kastje het een en ander doorgemeten en bijgesteld, volgens hem was het opgelost en tja wat moet ik zeggen nog steeds zwaaaar shit.

Ondertussen zijn we naar alle zijk en gepratsh smoesjes enz overgestapt naar versatel, paar dagen later kregen we opeens een telefoontje van @home, of we de opzegging niet ongedaan wilde maken en want dat konden hun dan wel doen en ze wouden ons dan 3 maanden gratis bieden want ze vonden het ontzettend jammer enz enz..
Heb het verhaal niet afgeluisterd en de dame verteld dat die ik die pratsh *vloek vloek* van hun niet meer wouw en er klaar mee was.

Nu zit ik fijn met me versatel abbo wat gister door de monteur geinstalleerd is en het werkt gewoon PERFECT! *op de 15mbit cap na dan*

1 april *jaja geen grapje* word me @home abbo afgesloten.
Pagina: 1