[Word] Veld dupliceren

Pagina: 1
Acties:

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:44
Bij het maken van een formulier ben ik op het volgende probleem gestuit:

Ik heb een veld bijvoorbeeld opdracht, nu wil ik dat dat op de tweede pagina terug komt, dus dat de invuller het niet zelf nog een keer moet invullen, maar het veld van de tweede pagina het gewoon overneemt van het veld op de eerste pagina.

Ik heb al op verschilende lokaties gezocht (Tweakers, Google en MS Word help). Maar ik kan wel vinden hoe het met een rekensom moet, maar dit werkt weer niet met tekst.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:09

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Binnen word zul je dat met vba moeten doen, maar misschien kun je beter excel pakken voor zoiets. Daarmee gaat het namelijk super makkelijk en wanneer je de volden een beetje mooi opmaakt is het voor de gebruiker ook erg makkelijk. Kun je gelijk de boel netjes vergrendelen daar waar hij/zij niets te zoeken heeft, knopje erin om te controleren cq. printen.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Jumpman
hufkes schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:30:
Binnen word zul je dat met vba moeten doen, maar misschien kun je beter excel pakken voor zoiets. Daarmee gaat het namelijk super makkelijk en wanneer je de volden een beetje mooi opmaakt is het voor de gebruiker ook erg makkelijk. Kun je gelijk de boel netjes vergrendelen daar waar hij/zij niets te zoeken heeft, knopje erin om te controleren cq. printen.
Okay. Maar het probleem is dat ik het formulier al lang gebruik en alleen deze functionaliteit wil toevoegen. In Excel kan het inderdaad, maar dan moet ik het hele formulier opnieuw maken, wat ik eigenlijk wil voorkomen.

• hufkes

hufkes

Dan zul je met tekstblokken/fields moeten gaan werken die je met behulp van vba onder een knopje op de eerste pagina laat overnemen naar de volgende. (of natuurlijk een knopje op de tweede, kan net zo goed)

Voor mogelijkheden met fields ed. zie hier:
http://msdn.microsoft.com...VBAWelcome_HV01135786.asp

---

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

VBA hoeft niet, je kunt een OLE koppeling gebruiken.

Selecteer text, sleep met de rechtermuisknop naar de tweede lokatie, laat los en klik op Hier koppeling maken.Dit gekoppelde veld kan je vervolgens naar verschillende plaatsen kopieren of verplaatsen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• hufkes

hufkes

F_J_K schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:12:
VBA hoeft niet, je kunt een OLE koppeling gebruiken.

Selecteer text, sleep met de rechtermuisknop naar de tweede lokatie, laat los en klik op Hier koppeling maken.Dit gekoppelde veld kan je vervolgens naar verschillende plaatsen kopieren of verplaatsen.
Oops, dat is wel verrekte simpel zo ja... heb ik ook weer wat geleerd :)

Link werkt overigens alleen maar één kant op, dus wijzingen op tweede pagina in dat "veld" kun je wel maken maar worden niet doorgevoerd naar het eerste veld.

---

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Klopt, je kan wel op de rechtermuisknop drukken en dan zeggen dat je het origineel wilt bewerken. Maar het is geen directe tweewegkoppeling.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jumpman
Hartelijk dank! :) Ik werk nu met een veld met een bladwijzer, en vervolgens in het veld eronder verwijs ik naar de door mij opgegeven bladwijzer. Werkt snel en makkelijk.

[ Voor 89% gewijzigd door Jumpman op 28-03-2006 16:24 ]

Pagina: 1