usb 2.0 troubles

Pagina: 1
Acties:

• Dadoke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-08-2022
Sinds mijn upgrade heb ik problemen om mijn usb 2.5" harde schijf te laten werken.
Telkens ik de schijf aankoppel vindt XP (SP2) wel iets, en probeert te installeren maar dit lukt niet.
Meestal krijg ik de gele ballon met de melding dat de hardware niet goed geinstalleerd is, en is er niets te zien in een explorer of computer management. In de device manager staat soms wel een "Usb Mass Storage Device", maar driver update of iets dergelijks helpt niet.
In een aantal gevallen wordt de HD een paar seconden in de explorer getoond met een rood vraagteken. In nog een paar andere gevallen lijkt alles goed te gaan, wordt de HD getoond in Explorer, maar staat er zogezegd niets op en is zo 0 Kb groot.
In alle gevallen is ze nooit in computer manager te zien.

In mijn bios heb ik alles al geprobeerd, en wanneer ik de usb 2.0 controller disable, dan werkt alles perfect (maar uiteraard enorm traag).

Een klein jaar terug heb ik een soortgelijk probleem gehad op 1 van de vorige pc's. Oplossing toen was om in C:\Windows\Driver Cache\i386 een CAB file te renamen en daarmee was het opgelost.
(maar volges mij werkte ik toen nog op een 1e versie van XP die was geupgrade naar SP1 en SP2).
Ik vind de website met de oplossing trouwens niet meer terug.

Ook heb ik al geprobeerd om in de registry de rechten op de USB-aanhangsels aan te passen, maar zonder resultaat, en ik heb ook al eens alle USB-dingen in Device manager verwijderd, maar zonder beterschap.

Vrij recent heb ik een USB2.0 pci kaart in mijn pc gestoken; USB HD werd meteen goed herkend en geinstalleerd, maar kopieren van files geeft steeds een delayed write fout.

Iemand enige tips om de USB drive aan te praat te krijgen en te houden? ;)

• Dadoke
echt niemand een idee? :O

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:17

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ten eerste mag je pas na 24 uur je topic een schop geven. :X

En ten tweede heb ik hier een heleboel informatie gevonden en ik heb nog niet eens mijn best gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 23-02-2006 10:26 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke drivers gebruik je precies? Die van de mobo/controller fabrikant of van Windows? Je zou kunnen pogen om alle USB 2.0 drivers te verwijderen en vervolgens naar Windowsupdate.microsoft.com gaan om Microsoft's USB 2.0 driver te downloaden en installeren :)
Er is 2 dagen en bijna 2 uur verschil B)

[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 23-02-2006 10:30 ]

• Dadoke
Gonadan schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 10:26:
Volgens mij is mijn 1e post al meer dan 2 dagen oud?!?
Gonadan schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 10:26:
En ten tweede heb ik een heleboel informatie gevonden en ik heb nog niet eens mijn best gedaan.
Hmmm 100+ resultaten over alle mogelijke pc-problemen ... alsof ik zelf nog niet had gezocht op GOT of Google

• Dadoke
BalusC schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 10:30:
Welke drivers gebruik je precies? Die van de mobo/controller fabrikant of van Windows? Je zou kunnen pogen om alle USB 2.0 drivers te verwijderen en vervolgens naar Windowsupdate.microsoft.com gaan om Microsoft's USB 2.0 driver te downloaden en installeren :)
Moederbord = Asus A8N SLI Premium
OS = Windows XP SP2
Chipset Drivers = laatste versie gedownload van Nvidia (weet de versie-nr zo niet ;) )

Usb2 drivers zitten er dus standaard bij, en ik vind ook geen alternatief voor die drivers.
Enige tips waar ik die drivers op mijn schijf vindt?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:17

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dadoke schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:56:
[...]

Volgens mij is mijn 1e post al meer dan 2 dagen oud?!?
B) -> |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 23-02-2006 16:02 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

In de BIOS moet bij de USB-opties ergens de snelheid staan, Full speed of Hi speed.
Deze moet je op Hi speed zetten.
Bij een groot pc-project kwamen we er achter, dat de optie full speed kon leiden tot erg trage resultaten. In een hoop gevallen werd het device niets eens fatsoenlijk herkend en moest XP een driver hebben, terwijl hetzelfde device met de setting hi speed vlekkeloos werd herkend en op de juiste snelheid werkte :)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:04:
In de BIOS moet bij de USB-opties ergens de snelheid staan, Full speed of Hi speed.
Deze moet je op Hi speed zetten.
Bij een groot pc-project kwamen we er achter, dat de optie full speed kon leiden tot erg trage resultaten. In een hoop gevallen werd het device niets eens fatsoenlijk herkend en moest XP een driver hebben, terwijl hetzelfde device met de setting hi speed vlekkeloos werd herkend en op de juiste snelheid werkte :)
Low Speed = USB1.0 (1.5Mbps)
Full Speed = USB1.1 (12Mbps)
Hi Speed = USB 2.0 (480Mbps) ;)

maargoed, de TS zegt dattie iets geupgrade heeft...
Mobo upgrade toevallig? het kan namelijk zomaar dat het mobo niet genoeg prik geeft op de USB poort om de drive te laten draaien.
als de USB case dan geen extra power connector heeft, of een USB doorluskabel om uit 1 van de andere USB poorten stroom te trekken, kan windows de schijf dus niet goed herkennen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

bij de oudere nvidia chipsetjes op asus bordje werd er nog wel eens aangeraden om de nvidia drivers van de asus site te nemen, omdat er anders ook iets niet goed werkte.
zou je mischien ook de drivers van de asus site willen proberen :?
http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1