Toon posts:

Moeilijke keuze :S

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na enig zoekwerk ben ik nog niet veel duidelijker geworden over wat voor keus ik eigenlijk moet nemen.
Ik heb namelijk 2 schijven gezien namelijk:

- Maxtor 250GB 16MB * SATA II * 7200r € 124,95
- Maxtor 250GB 16M U133 7200r € 122,95

Ik heb een beetje rongezocht maar wat ik lees ik vaak dat het snelheidsverschil niet echt heel groot is. Mijn moederbord is een Asus A8N SLI Deluxe bord.
Mijn vraag is eigenlijk kan ik misschien toch beter voor de SATA II HD gaan met het oog op de toekomst mocht ik nog eens een sneller moederbord krijgen.
Of heeft dit weinig zin en kan ik beter kiezen voor de "makkelijker" te installeren IDE gaan ?

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Sata is makkelijker te installeren + kabeltje is kleiner + Pata gaat er toch een keer uit.
Heb je in de toekomst mischien nog at aan deze schijf in een ander systeem.

Nieuwe intel systemen zullen nl. geen Pata meer hebben aangezien deze niet door de ICH8 Southbridge word ondersteund.

Ik zou heel makkelijk en snel voor de Sata gaan, en hou rekening met de Nforce 4 + Maxtor problemen (weet niet helemaal het dat zit)

1337

Verwijderd

Topicstarter
Nforce 4 + Maxtor problemen ?

Ik zal hier eens op verder zoeken want ik wil niet met een schijf zitten waar ik straks alleen maar problemen mee krijg op mijn Mobo :S

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie ook Compatibiliteit Maxtor SATA schijven met o.a. nForce4.

Voor de rest is dit een keuze die je prima zelf kunt maken. SATA is de toekomst en PATA is een doodlopend spoor. Vraag jezelf af hoelang je de schijf wil kunnen blijven gebruiken, etc :)

Overigens werken die rare MSN smilies niet hier op GoT.

Dit topic is gesloten.