[XP] Hoe drivers installeren USB Controller?

Pagina: 1
Acties:

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik heb een Dell Latitude CPx J laptop met Windows XP professional SP2. Vanwege het feit dat mijn nieuwe MP3-speler niet werd herkend als removable storage (hetgeen op andere pc's wel werkt), heb ik een poging gedaan de drivers van de USB controller opnieuw te installeren. Op een gegeven moment heb ik ze ge-uninstalled, maar ik heb nu geen idee hoe ik ze weer geïnstalleerd moet krijgen.

Op m'n laptop heb ik nu ook geen internet meer, omdat dat via een draadloze USB-netwerkadapter ging, en USB werkt dus niet meer. Ik kan op internet geen algemene drivers hiervoor vinden. Waarschijnlijk gaat dit via de Windows XP installatie, of SP1/SP2. Maar ik weet ook niet hoe je de installatie van Windows kunt herstellen o.i.d. Ik heb dit wel geprobeerd maar kreeg toen de melding dat de versie van Windows die er al op stond nieuwer is dan de versie op de installatie-cd.

De customer support van de MP3-speler heeft een link gestuurd naar Intel-drivers voor de betreffende chipset, maar dat heeft ook niets geholpen.

Verwijderd

USB drivers zitten al in SP2, je kan het dus ook niet (her)installeren.
Automatische install werkt niet?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 23:53 ]

• Zoufiax
Ik weet niet precies wat je daaronder verstaat, maar wat ik ook probeer, het werkt niet. Bijvoorbeeld via properties van de USB Controller een reinstall van de vorige driver werkt niet omdat er geen backup beschikbaar is, drivers zelf aanwijzen (weet even niet uit m'n hoofd hoe je daar komt) ook niet omdat er geen drivers meer beschikbaar zijn. Het lijkt erop dat de drivers fysiek van het systeem verwijderd zijn.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:13
Hoe heb je de drivers gedeinstalleerd?

Ik zou denken dat je om de drivers voor de USB controllers te herinstalleren je dat gewoon in Apparaatbeheer doet: Start --> Configuratiescherm, Systeembeheer --> Computerbeheer -->Apparaatbeheer: Klik nu op zoek naar gewijzigde apparaten. Dan zouden normaliter je USB controllers weer hun drivers moeten krijgen.

Voor de modem moet je denk ik de bijgeleverde drivers installeren. Doe dit nadat dedrivers voor de USB controllers geinstalleerd zijn.

• Zoufiax
Ik heb ze gedeïnstalleerd door uninstall te kiezen in de device-manager. Als ik ze nou weer wil installeren zijn er op het systeem geen fysieke drivers meer beschikbaar die ik zou kunnen kiezen. Ik weet even niet hoe je er komt, maar als je de wizard van nieuwe hardware volgt als de USB hub gedetecteerd wordt als nieuwe hardware, kan je op een bepaalde manier in een scherm komen waar je de beschikbare drivers kunt kiezen, maar die lijst is dus leeg. Ik denk dat er niets anders meer op zit dan Windows opnieuw te installeren...

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Zoufiax schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:50:. Ik kan op internet geen algemene drivers hiervoor vinden.
Kijk voor de zekerheid ff bij DELL zelf . Na invoeren van je barrcode/service tag moet je bijna alle drivers/bios updates kunnen vinden van je laptop.
Mogelijk dat een bios update ook enige verbetering bied

http://support.dell.com/s...px?c=us&cs=555&l=en&s=biz

Grutte Pier fansels

Pagina: 1