Toon posts:

Draadloze USB stick valt uit

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week kocht ik een draadloze USB stick van het merk Sweex, deze werkte echter maar vanaf het moment dat ik een ander USB-apparaat aansloot op de computer viel de verbinding weg en ging er een heleboel geluidjes van aakoppelen en loskoppelen van hardware door de boxen heen. (toeval of niet, maar mijn usb-HD werd hierna niet meer herkend, heb hem opnieuw moeten formateren en geen data kunnen recupureren, maar dat is bijzaak).

Nu probeerde ik vandaag de USB stick van mn vader, merk ASUS, werkt perfect op zijn computer, juist hetzelfde probleem! Draadloze verbinding is er, maar vanaf het moment dat ik een usb-stick insteek is het ermee gedaan. Bij het asus controlecentrum geeft hij gwnweg aan dat het apparaat ontkoppeld is of uitgeschakeld is. Wnr ik de USB-stick terug uittrek en de draadloze USB ook terug uit- en in-steek werkt alles terug perfect.

Ik dacht eerst misschien dat het een stroomprobleem was omdat ik nogal veel aan mn usb poorten heb aanhangen, maar ook eens alles losgekoppelt en dan nog blijft hetzelfde probleem.

specs:
Windows XP Pro
AMD 2000+
MSI K7N2G ver. 1
400 watt voeding, nooit problemen mee gehad (twijfel of het aan de voeding kan liggen aangezien het MB een onboard gpu heeft, en dus er geen aparte grafische kaart in het systeem stroom verbruikt)

Als julie nog iets willen weten hoor ik het wel!!

Verwijderd

Wat moet ik mij voorstellen bij een draadloze USB stick? Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat het een USB wifi adapter betreft...

Heb je al gekeken bij de properties van de USB hubs in device manager hoeveel stroom de USB apparaten trekken, en hoeveel er nog over is? Normaal is er dacht ik 500 mA per poort beschikbaar, maar alleen als het een hub met eigen voeding betreft (intern of extern).

Verwijderd

Topicstarter
idd is een WIFI stickje voor de duidelijkheid ;)

Ik heb 3 USB-hoofdhubs staan en op 1tje staan mn 2 muizen (100mA en 50mA maar 500mA per poort beschikbaar)
2de USB-hoofdhub (USB-datastick 200mA en WIFI USB stick 300mA maar 500mA per poort)
3de USB-hoofdhub vrij (maar 500mA per poort)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En als je de beide sticks nou eens allebei op een andere roothub doet? maw. de wifi op de plek van een muis ;)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem blijft! op welke USB poort dat ik het ook probeer

Ik begin het vermoeden te krijgen dat dit een probleem met mn moederbord is :r

Heb nu al een paar dingen geprobeer zonder resultaat, wat ik nog kan proberen is een heristallatie van windows XP? Maar doe ik daar wel goed aan, met deze symptonen?
Ik kan natuurlijk altijd voor een PCI-Wlan gaan....

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Probeer eens de Asus progsels de deinstalleren en Windows zelf het apparaat aan te laten sturen? Vaak zorgen third party programma's voor meer problemen, terwijl Windows zelf prima met netwerkverbindingen kan omgaan.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45
Och, Windows is gewoon brak in usb-support.
Als ik er mijn usb-schijfje aanhang, werkt alles totdat ik er begin op te kopieren, dan valt hij ook gewoon weg. En ik ben niet de enige met dat probleem...

Verwijderd

Topicstarter
Lukt ook weeral niet, zou iemand mij de zekerheid kunnen geven dat dit niet iets van mijn moederbord is? En of het met een PCI-kaart opgelost gaat zijn?

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Gebruik je de laatste BIOS?

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee wat mijn bios versie hiermee te maken heeft??

Ik zie ook niets bijzonder staan voor fixen die dit probleem zouden kunnen verhelpen, maar ik wil wel het risico nemen om een bios upgrade te doen (via MSI live) indien dit noodzakelijk is?

• Noob6
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:30:
Geen idee wat mijn bios versie hiermee te maken heeft??
Je geeft zelf al aan dat je denkt dat het probleem bij je moederbord zit.

AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU

Pagina: 1