Ok, voor een school project ben ik met JSP bezig. Ik ben nu opzoek naar iets waarmee ik mijn ms sql database kan onderhouden. Automatisch wel te verstaan, dus wanneer een bepaalde tijd verstrijkt moet er een mail verstuurt worden bijvoorbeeld. Dit wil ik natuurlijk doen zonder dat er een pagina of iets open moet staan.
Even ter info, ik werk met een TomCat 5.5.9 server. En heb eigenlijk alleen toegang tot de root van mijn web ruimte en tot de web.xml die daar ook bij hoort.
Dit is een code waar ik mijn inspiratie vandaan wil halen hier voor.
Deze heb ik eerlijk geleend uit een voorbeeld. Nou ben ik dus eigenlijk opzoek naar iemand die me een klein duwtje in de richting kan geven of dit de goede code is voor dit soort geintjes.
Wat ik al gedaan heb:
Mijn eigen boeken door gewerkt,
Google
Andere mensen
Wat ik me dus afvraag: kun je in de web.xml een code toevoegen die automatisch een stuk code doorloopt waarmee ik een ms sql database kan onderhouden. Of is er een andere mogelijkheid op het gebied van ms sql een ander oplossing
edit: typo
Even ter info, ik werk met een TomCat 5.5.9 server. En heb eigenlijk alleen toegang tot de root van mijn web ruimte en tot de web.xml die daar ook bij hoort.
Dit is een code waar ik mijn inspiratie vandaan wil halen hier voor.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <activation-config>
<description>Run Monday through Friday at 11:00 p.m. Starting on Oct 1st,2003 until May 31st, 2004</description>
<activation-config-property>
<activation-config-property-name>dateTimeFields</activation-config-property-name>
<activation-config-property-value> 23 * * * Mon-Fri</activation-config-property-value>
</activation-config-property>
<activation-config-property-name>startDate</activation-config-property-name>
<activation-config-property-value>October 1, 2003</activation-config-property-value>
<activation-config-property-name>endDate</activation-config-property-name>
<activation-config-property-value>May 31, 2004</activation-config-property-value>
</activation-config> |
Deze heb ik eerlijk geleend uit een voorbeeld. Nou ben ik dus eigenlijk opzoek naar iemand die me een klein duwtje in de richting kan geven of dit de goede code is voor dit soort geintjes.
Wat ik al gedaan heb:
Mijn eigen boeken door gewerkt,
Andere mensen
Wat ik me dus afvraag: kun je in de web.xml een code toevoegen die automatisch een stuk code doorloopt waarmee ik een ms sql database kan onderhouden. Of is er een andere mogelijkheid op het gebied van ms sql een ander oplossing
edit: typo
[ Voor 6% gewijzigd door cossy nl op 20-02-2006 23:38 ]