Toon posts:

HP ethernet J2591A / 2 PC's en Sweex ADSL router (4poort)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik twee PC's met twee netwerkaarten op een SWEEX ADSL ROUTER op het internet. IP adres router 10.0.0.2 IP adres PC1 10.0.0.3 IP adres PC2 10.0.0.10

Ik wil een printer plaatsen (RICOH AP1610) via een HP ethernet plus (J2591A) Deze ook op de router zetten en dan de Printer via de router benaderen.

Ik wet met geen mogelijkheid de printer te benaderen. Kan iemand me een opstapje geven?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat lukt er precies niet ?

een poort aanmaken met de printserver?
of comuniceren met de printer over die poort?
heb je die printserver wel een adres gegeven ?

let op dat je geen host-based of gdi printer hebt dat werk niet

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 21-02-2006 01:10 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 01:09:een poort aanmaken met de printserver?
Hoe geef ik de printserver een poort wanneer ik deze niet kan benaderen
fish schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 01:09:of comuniceren met de printer over die poort?
Geen poort, geen communicatie
fish schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 01:09:heb je die printserver wel een adres gegeven ?
Hij krijgt vanuit de router 10.0.0.7 mee, maar deze kan ik in de browser weer niet benaderen.
Er draait overigens geen firewall
fish schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 01:09:let op dat je geen host-based of gdi printer hebt dat werk niet
Is geen van deze !

• harry1001
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
als de hp printservers nog net zo werken als een paar jaar terug moet je bij de
"printer installeren"-wizard invullen dat je zelf een nieuwe poort wilt maken, je maakt dan
een "standaard TCP-IP Poort" je hoeft dan alleen het IP van de printer in te stellen en de poort.
Bij HP Printservers zit die standaard op poort 9100. daarna kan je gewoon de standaard printerdrivers gebruiken.

Zo heb ik het iig gedaan, dat werkt nu nog steeds goed.
(het kan ook zo zijn dat de printserver alleen telnet heeft dan reageert ie dus niet op poort 80)

edit: heb het even nagezocht, de J2591A heeft geen web interface.

[ Voor 11% gewijzigd door harry1001 op 21-02-2006 16:52 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

"addprinter wizzard"
-> add local printer
-> create new port
-> hpjetdirect port of standard tip

voer daar de juiste waardes in, als je daarmee klaart bent heb je een nieuwe poort, deze werkt net als bijv lpt1: maar is eigenlijk de printserver

als je nu een printer installeert print je naar deze nieuwe poort

volgens mij kun je met een firmware upgrade wel een webpage krijgen, maar daar schiet je weinig mee op

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 21-02-2006 19:52 ]

Iperf