[TSC] Nieuws updates

Pagina: 1
Acties:

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-01 22:14
1 van de grote kritiekpunten op het TSC project was het gebrek aan communicatie vanuit TRI naar de deelnemers op dit project. Sinds enige tijd is Adam Hughes betrokken bij dit project en ik zie een voorzichtige beweging naar meer communicatie. Op het TRI forum is het volgende te vinden:
(http://www.childhooddisea...bb=get_topic;f=5;t=000266)
2006 Project Goals

My first visit to TRI (February 3 – 6) is now in the books, and I wanted to take a few minutes here to update the community on the activities from this weekend. We were able to accomplish a great deal of knowledge transfer from Charles and Wolfgang to myself, which will be very important as we move forward. Of more immediate concern to the science and community of the project, we established a strong set of goals for the coming year that will help to revitalize the project and give us a firm foundation for future improvements.

First and foremost, this project is about finding drugs that can help fight diseases. You all have done a lot of work over the last few years in crunching the candidates and targets that we have given you, and your efforts have whittled the field down to several top conformers. While we need to keep working on the current libraries and targets in order to find all of the promising conformers that we can, we realize that a large percentage of the solution space has already been visited. It is for this reason that our top priority for this quarter is the release of a new target and new candidate libraries. To that end, we have identified a promising new TSC target and two large libraries of commercially-available drug candidates. I am currently working on formatting the associated files for use with our software.

While the science of drug discovery is the central focus of the project, contributor statistics provide tangible, up-to-date metrics for users to gauge their activity and the contributions they have made to the search for drug treatments. To make tracking our progress a better, more meaningful experience for you (and us!), we are planning to update the statistics processing code to improve both accuracy and currency. I am working with Sengent to make sure we have access to a stable, up-to-date code base before I begin my development work.

Finally, this transition period in the project’s life cycle provides a good opportunity to step back and look at where we’ve been and where we would like to go in the future. Fairly soon, I will be releasing Vision and Values statements for the project, which will help guide our actions moving forward. These will be living documents, and I encourage you to participate in shaping the project by giving me your thoughts on these topics. Then, later in the year, we plan to publish a review article detailing CommunityTSC’s accomplishments and our place in the historical and current Distributed Computing landscape for computational chemistry. This will serve as the perfect celebratory capstone on the first phase of the project as we turn the page and move forward.

As you can see, we had a busy weekend, and there is a lot of work to do in the coming year. I’m confident, though, that we’ll be able to make important improvements to the project and continue to do good science, and I look forward to working with the talented people at TRI and all of you in our dedicated user communities. Please don’t hesitate to contact me with any questions or concerns.

Thank you,
Adam
Ik neem voorlopig aan dat "commercially-available drug candidates" candidates zijn die aangekocht zijn door TRI ;)

Daarnaast is er nog een volgende posting door Adam:
(http://www.childhooddisea...bb=get_topic;f=5;t=000268)
Vision and Values

Vision Statement

Community TSC will be a premier distributed-computing platform for conducting drug-discovery research, enabling participants to make meaningful contributions in the fight against childhood diseases. The combination of the latest, most promising computational technologies and scientific knowledge will form the backbone of a community in which participant ownership and engagement are of paramount importance.

Values and Objectives

Value : The Community TSC project is dedicated to fighting childhood diseases through
the use of the latest drug-discovery knowledge and computer simulation
technologies.
Objectives:
• Actively search for new and promising target proteins.
• Maintain fresh candidate libraries.
• Evaluate novel simulation techniques, and implement them in project software where appropriate.

Value : The Community TSC project recognizes the importance of high-quality software
and hardware systems in the modern drug-discovery landscape.
Objectives:
• Perform routine maintenance and updating of software to ensure its viability and compatibility with industry standards.
• Regularly enhance the software to improve its function and the user experience.
• Continue to monitor the hardware systems to provide a stable computing environment.
• Evaluate other software and hardware options where appropriate.

Value: The Community TSC project values the vital contributions of a vibrant, engaged
user community.
Objectives:
• Provide robust day-to-day software and hardware support to the user community.
• Facilitate community involvement and ownership through frequent, honest communication of project goals and status.
• Aggressively seek means of expanding the user base.

Value: The Community TSC project is committed to advancing the science of
computer-aided drug discovery.
Objectives:
• Establish and nurture relationships with drug-discovery researchers in academia and other research venues.
• Share ideas and results through journal articles, presentations, and private communications.
We weten allemaal op dit project dat er van alles gezegd wordt, dus ik bekijk het op wat afstand, maar krijg wel het gevoel dat er eindelijk wat beweging in de zaak zit. En dat lijkt mij positief !

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:47

mcB

Dit ziet er veelbelovend uit. Ik hoop dat ze veel van hun 'objectives' ook echt zullen halen.

De kreet 'Aggressively seek means of expanding the user base' vind ik wel een beetje vreemd. Die lui van TRI weten toch wel dat de userbase vanzelf groeit als het project (client, stats en communicatie) goed is.

Ik hoop alleen wel dat er nu eindelijk eens een hoge prioriteit wordt gegeven aan het optimaliseren van de client. De afgelopen paar jaar zijn de cpu's weer een stuk krachtiger geworden, maar de oude TSC client profiteert daar nog lang niet optimaal van.
we are planning to update the statistics processing code to improve both accuracy and currency
Gaat dat ook gepaard met een statsreset?

Strix (Skullflame)

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

mcB schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:44:
Ik hoop alleen wel dat er nu eindelijk eens een hoge prioriteit wordt gegeven aan het optimaliseren van de client. De afgelopen paar jaar zijn de cpu's weer een stuk krachtiger geworden, maar de oude TSC client profiteert daar nog lang niet optimaal van.
Er was toch nog niet zo lang geleden een nieuwe versie uitgekomen?
ik vraag me af of het heel veel scheelt als je de software specifiek bouwt voor bepaalde cpu's.

• mcB

mcB

offtopic:
Een PPC cpu in een apple trekt bij RC5 alle intel en amd cpu's eruit. Bij TSC doet diezelfde PPC slechts 10 tot 20% van wat een standaard intel cpu'tje doet.
Ik noem dit voorbeeld om maar even aan te geven hoe groot het verschil kan zijn.
Stel dat door optimalisatie van de TSC client mijn cpu 2 keer zo snel zou kunnen crunchen, dan mist TRI dus de helft van de rekenkracht terwijl de kosten gelijk blijven. Mijn pc staat namelijk wel gewoon 24/7 aan onder 100% load.
Ik zet m'n pc nu dan liever in voor een project waar ik voor dezelde investering (tjid en geld) meer kan bijdragen aan het project. Hoe efficient de TSC client nu is weet ik niet precies, maar als je ziet dat de laatste versie al enkele jaren oud is dan durf ik gerust te zeggen dat ie lang niet het onderste uit kan haalt bij de cpu's van de DC'ers.

[ Voor 3% gewijzigd door mcB op 21-02-2006 17:40 ]

Strix (Skullflame)

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Ziet er op zich wel goed uit :)
Ik kom zekers nog wel es terug op dit project, al is het maar om de 5 ton te halen.
Gaat dat ook gepaard met een statsreset?
Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Mochten de stats gereset worden, no way dat ik dir project dan ooit nog eens zal gaan draaien.
D2OL dus al zeker niet.
Alles voor een goed doel, want we willen allemaal graag medicijnen 'ontwikkelen', maar als het enige tastbare wat je hebt wordt weggehaald dan zul je mij er iig. niet meer zien.

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

De huidige ontwikkelingen binnen TSC (en D2OL) hebben mij er toe gezet een mail te sturen naar Adam om te vragen of er (net als bij D2OL) een statsreset aan zit te komen.
There MAY be some problems in retaining results after the new NAS is turned back on, but I'm not completely convinced of that. The safe bet, though, is to turn things over before the switch is thrown.

At some point, hopefully around the time of the switch over, we're planning to close out the stats from the beginning and start over. The old stats will be available statically, in a kind of Hall of Fame, and we'll continue on from there.
Voor de mensen die vroeger meegedaan hebben met Distributed Folding, ik heb het idee dat hier hetzelfde gebeurt. Ze maken een 'mooie' Hall of Fame waarin staat dat Dutch Power Cows de eerste plaats heeft veroverd bij de eerste fase van het project. Daarna gaan de stats op 0 en beginnen we aan de tweede fase met nieuwe target en nieuwe stats.

Ik heb hem nog gemaild of ik het goed begrepen heb en houd jullie op de hoogte.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• ParaNoiMia
Dit topic http://www.childhooddisea...bb=get_topic;f=5;t=000270 laat voor mij niets aan het toeval over. Er staat gewoon duidelijk dat er een reset komt van de stats.

Dat betekent dat ik (en ik denk de meeste NC-ers aan reacties op irc te zien) het project zo snel mogelijk zullen verlaten :(

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 11:26

Kristof

is een Belgisch product

Ik had nog 2 pc's op het werk die TSC draaiden
(Niet mogelijk om bijv. BOINC te draaien door strenge FW)
Bij deze worden deze nu ook gestopt

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Zie ook hier. Tja...

In principe gebeurt er hier hetzelfde als bij Distributed Folding. Alleen was daar van tevoren aangegeven hoeveel werk er gedaan zou worden en wist iedereen de 'keyspace' en wanneer die op zou zijn. Nu valt het wat koud op het dak. Het blijft qua doelen één van de betere projecten en een redelijk prettige client. In overleg met de rest van het subteam zullen wij ons eens beraden...

• mcB

mcB

OMG,. niet hier ook al een statsreset :( Stelletje prutsers :( :( |:(
D2OL heeft sinds de statsreset geen candidate van ons binnengekregen en het lijkt er op dat dat bij TSC net zo gaat gebeuren.

Strix (Skullflame)

Verwijderd

nou ik heb mij beraad, en alvast twee machines van TSC afgehaald.
die andere twee volgen ook als de stat's daadwerkelijk gerest zijn.
ik doe het niet allen voor de stat's maar op deze manier krijg je er niks anders voor terug.

• HuubM
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik vind dat jullie een beetje zeuren. Uiteindelijk is het doel van het project belangrijker dan de stats. Je gelooft in het nut van het werk en dan blijf je of niet en dan ga je iets anders doen. De stats bij TSC stelden al een hele tijd niks voor. Er zat geen beweging in en nagenoeg ook geen competitie. Een vermelding in een Hall Of Fame en daarna opnieuw beginnen is dan niet eens zo slecht.

• mcB

mcB

Toen wij begonnen met TSC geloofden we inderdaad dat het een nuttig project is. Nut + stats deed ons besluiten er aan mee te doen. De afgelopen jaren is weinig gebleken van enig nut van het project en begonnen de opgebouwde credits in de stats steeds belangrijker te worden.
Een statsreset betekent voor ons dat de laatste binding die we nog hadden met het project ook wegvalt. Aangezien er nu nieuwe projecten zijn waar de stats wel een 99,99% uptime kennen en waar ze wel communiceren over behaalde resultaten is de kans wel heel erg klein geworden dat TSC vanuit Cureseekers nog een kans krijgt. Kortom: het nut van een project vinden we heel belangrijk, maar dat is bij TSC nooit gebleken en bij het wegvallen van de tot nu toe opgebouwde stats, valt voor velen ook de laatste binding met het project weg.

Strix (Skullflame)

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

HuubM schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 07:43:
Er zat geen beweging in en nagenoeg ook geen competitie. Een vermelding in een Hall Of Fame en daarna opnieuw beginnen is dan niet eens zo slecht.
Good point. Het is wel een nieuwe kans om strijd te zoeken en te vinden in het project. Daar schortte het in 2005 wel aan...

• ParaNoiMia
Mobster schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:47:
[...]
Good point. Het is wel een nieuwe kans om strijd te zoeken en te vinden in het project. Daar schortte het in 2005 wel aan...
Dit betekent echter wel dat het eigenlijk een nieuw project wordt (al is het fase 2) en ik vind dat ze zich maar eens moeten gaan bewijzen, door wel results te gaan vermelden, betere client etc. Ze doen nu een statsreset, maar geen nieuwe clientversie, waardoor het cheaten b.v. gewoon door zou kunnen gaan en de nieuwe stats ook niet betrouwbaar zullen zijn (kan je niet garanderen).

Dan liever de cpu-cycles op andere projecten waar we al bezig zijn en die zich inmiddels wel hebben bewezen qua betrouwbaarheid en benoemen van results.

• HuubM
Hoe moet ik nu oordelen over het nut van een project. Bij RC64 was dat eenvoudig, dat soort projecten doe ik dus niet meer. I kijk naar het probleem TSC, lees daarover en concludeer dat dit meer dan de moeite waard is. Heb ik dan ook nog het idee dat mijn rekenwerk niet commercieel gebruikt wordt, d.w.z doorverkocht wordt aan derden en het instituut TRI er echt uit ziet met een relatie naar de TSA Alliance dan ben ik tevreden.

Het feit dat er dan niet duidelijk resultaat zichtbaar is illustreert misschien alleen maar het feit dat, het zoeken naar doeltreffende medicijnen, een complex proces is. Duidelijk is ook dat er de laatste maanden een frisse wind waait.

Voorlopig blijf ik nog en als iedereen weg gaat is de eerste positie in de stats voor mij.

• ParaNoiMia
HuubM schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:08:
I kijk naar het probleem TSC, lees daarover en concludeer dat dit meer dan de moeite waard is. Heb ik dan ook nog het idee dat mijn rekenwerk niet commercieel gebruikt wordt, d.w.z doorverkocht wordt aan derden en het instituut TRI er echt uit ziet met een relatie naar de TSA Alliance dan ben ik tevreden.

Het feit dat er dan niet duidelijk resultaat zichtbaar is illustreert misschien alleen maar het feit dat, het zoeken naar doeltreffende medicijnen, een complex proces is. Duidelijk is ook dat er de laatste maanden een frisse wind waait.
Dat er een frisse wind waait, akkoord. Dat er vanaf het begin van het project nog nooit enige informatie gegeven is of de onderzochte candidates nuttig gebruikt konden worden voor verder onderzoek doet mij erg twijfelen of het allemaal wel nuttig is geweest. Ze hadden op zijn minst iets erover kunnen melden, maar dat is volgens mij nooit gebeurd. Dan kan het allemaal wel nuttig lijken, maar als er bv nooit iets met de results is gebeurd, dan is het niet zo nuttig als het lijkt ;)

Misschien komt er verbetering, het is allemaal afwachten.

• HuubM
Ik heb lang aan RC64 gerekend en er was maar 1 oplossing goed, de rest was voor de prullebak. Stel dat we met zijn allen enkele jaren aan TSC rekenen alles gaat meteen de prullebak in behalve 1 oplossing die TSC de wereld uit helpt. Dat lijkt me dan voldoende.

• ParaNoiMia
HuubM schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:07:
Ik heb lang aan RC64 gerekend en er was maar 1 oplossing goed, de rest was voor de prullebak. Stel dat we met zijn allen enkele jaren aan TSC rekenen alles gaat meteen de prullebak in behalve 1 oplossing die TSC de wereld uit helpt. Dat lijkt me dan voldoende.
Tja, ieder maakt zijn eigen afwegingen he :>

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

@ParaNoiMia. Valig arguments. Misschien moet je ze eens op het TSC forum gooien...

Verder zie ik ook wel punten in HuubM zijn mening... Lastig is en blijft het wel.

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik heb nog een machine staan die ik aan mijn lijst dien toe te voegen, gaan deze punten ook gereset worden of kan ik meteen eerstes worden als iedereen op 0 staat? :P

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

• DPC_groenlo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-12-2024

DPC_groenlo

A.k.a Nexxis

dat is wat ik mij ook afvraag, anders moet ik hem voor 3 april toevoegen

• Arjan B
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12-2023
Zoals ik het begrijp zullen de tasks die je van de oude NAS hebt gekregen vanaf 2 april niet meer herkend worden.
Op die nieuwe NAS komt een volledig nieuwe database met verse tasks. Daarom moet je voor 2 april alles uploaden. De tip is om je queue size zo klein mogelijk te maken zodat je niet teveel oude tasks loopt te crunchen. Zodra de oude op zijn, krijg je vanzelf de tasks van de nieuwe NAS.

Loeibaar.nl

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01 12:52
Alles stats gaan per 3 april gewoon op 0, dus ook die van de nog niet geadde nodes. Dus die nodes zou ik maar adden voor 3 april anders heb je er totaal geen (stats)plezier van.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• DPC_groenlo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-12-2024

DPC_groenlo

A.k.a Nexxis

Bedankt voor de info, ik zal er rekening meehouden

Dan kun je van mij dus een aardige add flush verwachten voor 3 april })

• paraiko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 19:01

paraiko

We are the Cow

DPC_groenlo schreef op zondag 05 maart 2006 @ 10:30:
Dan kun je van mij dus een aardige add flush verwachten voor 3 april })
dan hoop ik van ganser harte voor je dat de stats het nog weer gaan doen voor 3 april,
anders denk ik niet dat we die flush van je mogen gaan aanschouwen... :X

Assimilate, Graze, Stampede !!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Node toegevoegd, het kan maar ergens goed voor zijn ...

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Pagina: 1