[uTorrent] Enorme pieken en dalen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.715 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 09:37
Mijn probleem is, dat uTorrent de *laatste tijd* enorm met pieken en dalen download. Echt heel vaag. Als ik het met Netlimiter controleer, dan klopt het aardig, die pieken zijn niet verzonnen dus.

Check onderstaande plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://img306.imageshack.us/img306/1865/21340ym.jpg

Iemand enig idee hoe dit komt, en hoe dit op te lossen? :?

Alvast bedankt :)

Edit:
Virusscanner: McAfee
Router: geforward :P
Firewall: poort uTorrent staat open

Probleem: opgelost
Hoe: Disk overload was het probleem: In Advanced Options, set your diskio.write_queue_size to 2x - 4x your maximum download speed...and Bob's your uncle.

In mijn geval had het er ook nog mee te maken dat ik de downloads naar een netwerk schijf wegschreef

[ Voor 35% gewijzigd door kvdd op 21-02-2006 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Onder welk OS draai je dit? En wat draait er nog meer op de achtergrond? Welke poorten heb je open staan? Indien XP: half-open connecties patch toegepast?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

staat daar links onder in de balk nou: disk overloaded 100% (kan t niet goed zien door die mooie rode ovaal, maar het lijkt er sterk op)? k zou dat eerst maar eens proberen op te lossen
het forum van utorrent is best al goed en je kunt veel vinden over 'disk overloaded': http://forum.utorrent.com/search.php

[ Voor 56% gewijzigd door Chubbchubb op 20-02-2006 23:32 ]

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ook handig dat je verder wat info geeft.......zoals ISP, OS, hardware, router....etc.

Het zou eigenlijk wel aan één van deze elementen kunnen liggen, maar ik gok zelf op een router/modem-instelling of fout, of een overijverig softwarepakket. Maar ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk maakt utorrent teveel connecties waardoor de verbinding om de zoveel tijd wegvalt.
Maximum toegesestane verbindingen lager zetten zou het een en ander kunnen oplossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 23:46
Tja het blijft wel peer to peer he dus hoeft niet perse aan jou te liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik zie twee fouten bij de trackers, aan de icoontjes te zien van de downloads. Dat kan niet goed zijn.

Daarnaast heb je bijvoorbeeld bij de eerste torrent alleen verbindingen met peers, dus het zou kunnen dat er maar een paar pakketjes voor jou beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 20:48
speed24 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:31:
Ik zie twee fouten bij de trackers, aan de icoontjes te zien van de downloads. Dat kan niet goed zijn.

Daarnaast heb je bijvoorbeeld bij de eerste torrent alleen verbindingen met peers, dus het zou kunnen dat er maar een paar pakketjes voor jou beschikbaar zijn.
Die fouten bij die trackers zijn gewoon dat ie de tracker niet kan vinden, ik heb dat ook wel eens, maar dat is niet iets wat zomaar ineens de snelheid verandert, want als de verbinding met de tracker wegvalt, hoeft niet de verbinding met de peers en seeds weg te vallen, tenzij natuurlijk je hele verbinding wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 09:37
Probleem is opgelost, bedankt allemaal, het lag inderdaad aan de disk overload.

Het probleem is niet helemaal weg, omdat ik naar een netwerk schijf download, maar wel een stuk verholpen!

Bij preferences:

In Advanced Options, set your diskio.write_queue_size to 2x - 4x your maximum download speed...and Bob's your uncle.

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Move NT > SA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 21:49
zoals de topicstarter nu heeft aangegeven dat het is opgelost en hoe is heel handig, vooral als je preices hetzelfde zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0hnn-e
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 09:21
ik heb nu het zelfde probleem
ik draai utorrent met norton antivirus auto-potection aan (altijd), en met enorme pieken en dalen gaat de speed, en diskoverloaded 100%. ik heb diskio.write_queue_size 2 en 4* aangezet maar zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 22:59
Misschien gewoon een bugje? Ik zie op de screenshot van de TS dat het een beta versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Zou nog kunnen ja. Er is inmiddels als een 1.5 stable uit, maar ook een 1.5.1 beta (build 460).

De laatste beta heeft een nieuw tabblad bij de instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://woutertimmers.nl/tabblad_DiskCache.gif

Daar kun je wat handiger dingen mbt caching opgeven. Dit zijn mijn instellingen. Op m'n laptop hoor ik de HD goed ratelen als hij wegschrijft, en mij deze instellingen is dat minimaal (ten koste van wat RAM-gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem met u torrent is dat als ik aan het downloaden ben mijn netwerkverbinding verbreekt .
Op mijn scherm zie ik dan links onder bij de netwerkverbindingen (netwerkkabel niet aangesloten ///verbinding met lan ) dit gebeurt heel regelmatig maar voor een hele korte periode omgeveer 4 tot 5 maal in 5 sec hierna gewoon weer verbinding met utorrent en het downloaden gaat verder
Dit gebeurt alleen als ik aan het downloaden ben met utorrent
kabels nagekeken, nieuwe netwerkkaart ,utorrent gedeinstaleerd en weer geinstaleerd
garbe hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaarne hulp (dikke vingers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Hoogstwaarschijnlijk is dat je modem en/of router die bezwijkt onder de vele connecties die gemaakt worden door uTorrent.
Een handige actie is het verlagen van het maximale aantal connecties wat gelegd mag worden, wat Da_Rock dus al eerder zei.

Edit: Je kent de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop?

[ Voor 19% gewijzigd door Swaptor op 01-11-2007 11:42 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus mijn verbindingen van 600 naar 200 gezet maar geen resultaat
moet ik net zo lang mijn verbindingen verlagen totdat het probleem ophoud ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 13:15

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

af en toe je router ook resetten als je connecties hebt verlaagd, je router houd alle verbindingen vaak nog een tijdje in zijn geheugen.

Overigens vind ik wat de TS heeft gedaan erg handig, door de oplossing zo te vermelden kunnen anderen ook beter worden geholpen.

[ Voor 32% gewijzigd door Mr_gadget op 01-11-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

curie001, dit topic gaat over pieken en dalen die voorkomen tijdens het downloaden van uTorrent. Ik zie niet wat je vraag, uTorrent die je verbinding eruit knalt, met dit topic te maken heeft. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.