Toon posts:

Wanadoo ADSL Family Draag

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds vandaag hebben we Wanadoo ADSL Family.

Alles werkt redelijk goed, geen telefoon problemen alleen de snelheid vallen erg tegen.

Speedtest.nl; Down: 5886 kbps, Up: 511 kbps

Volgens een medewerker van Wanadoo, zou de download snelheid toch echt wel minimaal 13000 Kbps moeten zijn. (staat bij de livebox resultaten.)

TCPOptimizer gebruikt, nieuwste drivers geinstalleerd, laatste update's binnengehaald en zelfs de draden van het ISRA-punt goed gelegt.

Is er nog iets anders dat ik waarschijnelijk ben vergeten?

Dit zijn mijn pc gegevens:

Pentium III, 1Ghz, 576mb geheugen.
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC. (netwerkkaart.)

Is mijn kaart goed voor het gebruik van ADSL?

Weet iemand mischien het antwoord?

Alvast bedankt,

Maxxiester.

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
Die kaart is snel zat (kan tot 100Mbit aan, 13000 kbps zoals de Wanadoo medewerker zegt is dus +/- 13 Mbit wat minimaal gebruikt zal moeten worden)

Of hij moet toevallig ingesteld zijn op 10 Mbit (kun je nakijken in apparaatbeheer, eigenschappen Realtek kaart) maar dan zou die dus gewoon 10 Mbit als grens moeten zien, hij haalt nu net de helft...

Realtek RTL8139 is een goedkoop kaartje, je kunt wel een duurdere netwerkkaart kopen maar dat zal het probleem ook niet oplossen.

Je pc is ondertussen wat aan de langzame kant, maar zou dit toch wel aan moeten kunnen volgens mij.

Ik zou het eerder in de lijn zoeken ofzo. Heb je de bekabeling gebruikt van Wanadoo, of eigen telefoonkabeltjes enzo? Of misschien zit je erg ver van de centrale, in een buitengebied?

Last.FM

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Misschien handig om even de regels te lezen. Het lijkt wel of je een mailtje stuurt zo is je tekst opgesteld. En je hebt vermoedelijk ook het bestaande topic over Wanadoo Family niet gezien? We houden het graag allemaal een beetje bij elkaar.

[rml][ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IX)[/rml]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Dit topic is gesloten.