Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Extra partitie met paswoord beschermen? *

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 21:53
Waarde Tweakers,

Ik heb een computer staan die ik als fileserver gebruik op het netwerk. Deze draait op XP pro en bedien ik gewoon via remote desktop. Nu kan ik overal op de computer bij maar binnenkort moeten er wat mensen op de fileserver bestanden neerzetten die alleen zij als groep mogen inkijken (embargo materiaal) Ik heb daarvoor een extra schijf gepartitioneerd die ik op het netwerk wil zetten met een wachtwoord daarop. Nu wil ik er echter ook voor zorgen dat mensen die via remote desktop op de fileserver inloggen, zelfs onder het admin account een wachtwoord moeten opgeven om die extra schijf te bekijken. Bestaat hier een programma voor of is het het beste om dit dmv encryptie te doen en zo ja hebben jullie nog aanraders wat betreft encryptie

Kortweg komt het er hier op neer: Hoe zorg ik ervoor dat in een LAN niemand op een bepaalde harde schijf kan komen, zelfs admins niet.

*edit* het kan een vraag lijken waarbij ik niet veel heb uitgezocht, maar ik zit al een paar dagen te googlen en te kloten, maar het lukt niet op de manier zoalsik wil, misschien is dat een domme manier en hebben jullie andere suggesties

[ Voor 12% gewijzigd door nielsl op 20-02-2006 22:24 ]

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:27

[Jules]

Confusion in confusion

Is het per se nodig om via remote desktop toegang te verlenen?
Je kunt toch gewoon een share aanmaken en die beveiligen met share- danwel ntfs permissies?

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 11:05
Een administrator zal zichzelf altijd de toegang tot een map kunnen verschaffen. Met drivecrypt (http://www.securstar.com/) is het mogelijk om virtuele discs aan te maken / mouten mbv wachtwoorden.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik ben het met [Jules] eens, is het echt nodig om met Remote Desktop te werken? :) Verder kan je ook nog even in Wat voor databeveiliging gebruik jij? (en hoe bevalt het) kijken voor extra tips. :)

Ik pas overigens nog even je topictitel aan, alleen [XP] zegt weinig. ;)

Signature

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wordt het geen probleem als admins er niet bijkunnen dat je backups ook niet gemaakt kunnen worden??? Je backup moet toch echt de gegevens lezen...

En global-admin acct kan bijna altijd backup account imiteren dus hoe wil je dit oplossen.

Btw, wat ik altijd doe is maar 1 admin acct aanmaken, en daarnaast nog 1 bijnaadmin account. Echte admin wachtwoord in de kluis, en iedereen die een admin acct nodig heeft wordt bijnaadmin. Bijna admin kan alles wat echte admin ook kan behalve dan enkele kleine dingetjes die geblokkeerd worden door echte admin. Werkt al jaren perfect voor mij. Dus bijv bijnaadmin kan en mag alles ( alles lezen, alles schrijven, gebruikers aanmaken en verwijderen etc.etc. ) behalve kijken in de map \\fileserver\prive.

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 21:53
ach, het gaat om een studentenvereniging, en de admins doen niets zolang het werkt, en als het werkt, hoeven ze niet bij die data. Het gaat namelijk om data van een almanak. Die moet alleen toegangkelijk zijn voor de commissie en verders voor niemand
Pagina: 1