Toon posts:

Foutmelding bij opstarten programma's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort veel problemen met het opstarten van sommige programma's. Ik krijg dan die foutmelding van dat er een fout heeft opgetreden en afgesloten moet worden ("niet verzenden" etc). Ik ontdekte het bij Quicktime maar ik heb het blijkbaar ook al bij andere programma's en games die ik installeer en probeer af te spelen.

Ik heb daarom maar een systeemherstel erover heen laten lopen, en toen ik die programma's probeerde op te starten waar ik eerst problemen mee had, deden ze het opeens wel. Ik was dus wel opgelucht, en ik heb de computer opnieuw opgestart (omdat hij niet al te snel was na het systeemherstel). Maar toen ik wederom probeerde de programma's op te starten, kreeg ik weer die foutmelding.

Ik kan de computer wel gaan formatteren, maar ik heb heel veel belangrijke zaken op mijn computer staan die ik niet kwijt wil. Is er misschien een andere manier om dit probleem op te lossen?

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-08 22:00

The Wrecker

Networking Rulez

draai eens een virus scan en een spyware scan...

ik neem aan dat je win xp op je computer hebt staan

edit:

zo'n klein bericht en nog typo's :(

[ Voor 23% gewijzigd door The Wrecker op 20-02-2006 22:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
The_Wrecker schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:28:
draai eens een virus scan en een spyware scan...

ik neem aan dat je win xp op je computer hebt staan

edit:

zo'n klein bericht en nog typo's :(
Ooo ja, Windows XP Home Editon SP 2...

Maar ik vind het raar dat hij net na het systeemherstel het wel deed, en na het rebooten niet meer, ook al heb ik niks veranderd aan de computer...

Maar ik probeer het wel even uit! thx

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-08 22:00

The Wrecker

Networking Rulez

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:30:
[...]

Ooo ja, Windows XP Home Editon SP 2...

Maar ik vind het raar dat hij net na het systeemherstel het wel deed, en na het rebooten niet meer, ook al heb ik niks veranderd aan de computer...

Maar ik probeer het wel even uit! thx
Het kan zijn dat er iets van spyware word uitgevoerd bij het opstarten, of iets anders wat de pc om zeep helpt. Vandaar dat ik aangeef dat je er eens een scan overheen moet gooien.

Als het niet helpt kijk dan eens wat er allemaal op start op je computer. Er zijn daar zat programmaatje voor te vinden kan je nu alleen even geen linkje geven, want ik weet 'm niet uit me hoofd. Zat ook iets in windows ingebouwd geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs bij Hitman Pro krijg ik die irritante foutmelding...

En je bedoelt msconfig? dan zal ik daar even naar kijken..

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-08 22:45
en als je windows in veilige modus opstart? en dan hitmanpro probeert te draaien.

Verwijderd

de info is wel erg karig, heb je details over wat crashed?

in je foutmelding (bij "verzenden" etc) kun je details opvragen, zie je daar de bestandsnaam van hetgeen dat crashed?

kijk ook eens in je eventviewer, wellicht staat daar meer info over wat crashed.

is belangrijk om te weten of steeds hetzelfde component crashed of dat het random lijkt.

sowieso, heb je een probleem, post dan voldoende informatie over je configuratie en het probleem, anders wordt het maken van analyses en conclusies niet meer dan gokken voor de mede-tweakers.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:40:
de info is wel erg karig, heb je details over wat crashed?

in je foutmelding (bij "verzenden" etc) kun je details opvragen, zie je daar de bestandsnaam van hetgeen dat crashed?

kijk ook eens in je eventviewer, wellicht staat daar meer info over wat crashed.

is belangrijk om te weten of steeds hetzelfde component crashed of dat het random lijkt.

sowieso, heb je een probleem, post dan voldoende informatie over je configuratie en het probleem, anders wordt het maken van analyses en conclusies niet meer dan gokken voor de mede-tweakers.
Het is steeds hetzelfde programma wat crashed. Ik ontdekte het bij Quicktime, dit krijg dit dan bij het foutenrapport als handtekeing:

AppName: quicktimeplayer.exe AppVer: 7.0.3.50 ModName: quicktimeaudiosupport.qtx
ModVer: 7.0.3.50 Offset: 000405e4

Ook heb ik het bij ongeveer alle games die ik installeer (exacte foutrapport heb ik zo niet, ik heb alle games van mijn computer afgegooid).

Bij een programmatje (abrViewver.NET.exe) wat ik gebruik voor photoshop krijg ik een iets andere melding. Deze:
abrViewer.NET.exe - Foutopsporingsservices van de Common Language Runtime

De toepassing heeft een uitzondering genegereerd die niet kan worden verwerkt.

Proces-id=0xb90 (2960), thread-id=0xacc (2764).

Klik op OK om de toepassing te beëindigen.
Klik op CANCEL om de fouten in de toepassing op te sporen. (hij vind niks)

Zoals ik al zei kreeg ik de programma's wel opgestart na het systeemherstel, maar dat was dus eenmalig. Wel lukt het me om de programma's normaal via de veilige modus opgestart te krijgen.

Sorry voor mijn vage uitleg, maar ik heb nu eenmaal niet zoveel verstand van computers... dus als iemand nog wat info over mijn computer nodig heeft om het op te lossen, ik probeer er achter te komen.

(Ik heb trouwens HijackThis-logs op een ander forum gezet en daar heb ik de spyware die er zat al verwijderd. Ook heb ik in veilige modus Antivirus en Ad-Aware al laten draaien en alle meldingen verwijderd.)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2006 20:20 ]

Verwijderd

Heb je toevallig Codecs of een codec pack geinstalleerd staan?

Heb ook wel eens zoiets gehad, was er eoa gare codec mee geinstalleerd waar games en apps gebruik van probeerde te maken en daardoor crashte.

mocht je codecs of codec packs geinstalleerd hebben staan, probeer ze er eens af te gooien (en quicktime ook).

Als het daarna over is, alleen codecs installen die je nodig hebt op dat moment of ze een voor een toevoegen tot je de "rotte" hebt gevonden.

Dat laatste is een kutwerkje, ik installeer alleen maar de codec op het moment dat ik een filmpje of iets dergelijks heb wat die specifieke codec nodig heeft.
Pagina: 1