[winxp x64]Traffic shaping (ala netlimiter) voor x64

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb altijd netlimiter gebruik onder XP maar met x64 XP werkt dit dus mooi niet meer, waardoor ik individueel per programma de up- en download niet meer kan regelen, dus online gamen en downloaden gaat dan niet meer super.

Nu ben ik al een tijdje naar een alternatief op zoek, veel bedrijven beloven beterschap in de toekomst, maar kunnen niks doen omdat de kernel van windows geen tools meer ondersteunen die traffic kunnen muteren.

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn wens om traffic te shapen op xp x64 toch in vervulling kan laten gaan?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Mag ik een subtiel kickje geven?

en ga nou niet op die 2 uurtjes kijken hé ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Fairy op 21-02-2006 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Nou nog een schopje en dan lijkt het er toch op dat niemand me kan helpen :|

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 20:45
[noobsuggestiemodus]Router met QoS nemen? Dat is toch hetzelfde maar dan met prioriteiten?[/noobsuggestiemodus]

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 18:36
Ik heb er verder geen ervaring mee, maar ik zag op deze website dat Netlimiter 1.3 wel werkt op een x64 systeem.

Misschien werkt het nog ook :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Mikey schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 12:59:
Ik heb er verder geen ervaring mee, maar ik zag op deze website dat Netlimiter 1.3 wel werkt op een x64 systeem.

Misschien werkt het nog ook :Y)
Nee het installeert wel, maar het functioneert niét.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

( laat maar )

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

cfos?

nee laat maar:

http://www.cfos.de/contact/x64post_e.htm

/edit: grr zelfs de QOS dat in windows 2000 zelf zat is uit windows gehaald :X

[ Voor 39% gewijzigd door leuk_he op 28-02-2006 17:07 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:44
Windows taakbeheer? Gewoon de prioriteit van je download prog lager zetten, dat helpt niet alleen voor de CPU/RAM resources, maar ook voor het internet. Als ik bijv newsleecher lager zet dan download ik vrijwel net zo snel, maar kan ik Counter-Striken met een ping van 20 ipv 200 :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
NoepZor schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:40:
Windows taakbeheer? Gewoon de prioriteit van je download prog lager zetten, dat helpt niet alleen voor de CPU/RAM resources, maar ook voor het internet. Als ik bijv newsleecher lager zet dan download ik vrijwel net zo snel, maar kan ik Counter-Striken met een ping van 20 ipv 200 :)
Probleem is dat DC++ dit niet toestaat. En doordat die uploads zo hard gaan, gaat dit zowel tenkoste van de download alsook de upload.

Ondertussen heb ik nog geen tool gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WynX
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-08 23:56
Ook op zoek naar zo'n progseltje. Nog niks gevonden (gebruikte eerst ook Netlimiter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oudere versies van Netlimiter werken bij mij niet (telkens bufferoverruns) en NL 2.06 alsmede 2.07 werken ook niet naar behoren. Waar dit ineens aan ligt... ik weet het niet, maar er moet toch wel een alternatief zijn voor dit programma? Zijn er niet meer mensen die problemen hebben met NL?
Pagina: 1