[Senao 3054CB3+D] Internetverbinding valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:46
Vorige week heb ik voor ons op kantoor een Senao 3054CB3+D accesspoint aangeschaft, deze is aangesloten op een Speedtouch 510i ADSL modem. Ik heb na wat zoeken de boel aan de gang gekregen op de manier zoals beschreven door iemand op het Senao forum (http://www.senao.nl/forum/viewtopic.php?t=151).

De instellingen zijn dus als volgt:
Speedtouch 510i ingesteld als DHCP server
3054CB3+D ingesteld als accesspoint (DHCP client, DHCP server uitgeschakeld)
Alle clients (5 pc's) hebben vast IP
Verder wordt kanaal 6 gebruikt en WEP encryptie aan.

In principe levert dit een werkende siuatie op.
Echter, de verbinding met internet valt iedere paar minuten weg / bevriest. Het draadloze netwerk werkt dan nog wel, ik kan draadloos printen op een andere computer in het netwerk. Zelfs tijdens het verzenden van een e-mail kan de internetverbinding weg vallen.
Het vreemde (vind ik dan) is dat als ik de (straight) UTP kabel even los haal uit de 3054CB3+D (al is het maar een fractie van een seconde) en direct weer inplug, dan werkt alles weer (voor een paar minuten tot soms wel een paar uur, afhankelijk van data verkeer).
Voorheen gebruikte ik een D-Link 624 wireless router zonder al te veel problemen, maar had onvoldoende bereik voor achterin het pand, vandaar de omschakeling naar Senao.
Overigens heb ik ook nog geprobeerd de "oude" D-Link te laten fungeren als wireless router (zoals de situatie voorheen was) en de nieuwe 3054CB3+D als repeater te laten optreden voor achterin het pand, maar kreeg dit niet werkend, ondanks zelfde SSID, kanaal, WEP, etc. Had MAC van D-Link ook ingevuld in WDS scherm van de Senao, maar de D-Link ondersteund geen WDS zover ik weet. In deze situatie was de D-Link router de DHCP server en de Senao en de Speedtouch clients.
Weet iemand wellicht een oplossing, ik word hier gek van, mijn collega's beginnen al te beweren dat ik rotzooi gekocht heb? :(