Toon posts:

Intel Centrino Duo Core processor

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben van plan om een nieuwe Sony notebook te gaan aanschaffen met de Intel Core Duo processor. Ik heb al heel wat op internet gezocht, maar het grootste deel wat ik vind gaat over Apple.

Ik zou graag van de Core Duo processor die op 1.83GHz draait willen weten met welke Pentium 4 snelheid deze processor ongeveer vergelijkbaar is. Ik weet ook wel dat het 2 verschillende processors zijn, maar ik zou graag een idee willen hebben van de snelheid.

Chris_17

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
Na een beetje Googlen kom ik op de volgende links:

- Centrino vs Core Duo
- Core Duo Benchmark

Verwijderd

Topicstarter
Deze tests gaan over verschillen tussen het Sanoma en Napa platform. Maar wat ik graag wil weten is het verschil tussen de Intel Core Duo T2400 processor en een desktop-pc Pentium 4 S478. Met welke P4 snelheid deze processor ongeveer te vergelijken is.

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
Als je even iets verder leest in de tweede link, dan zie dat er ook een vergelijking wordt getrokken met de AMD Athlon X2. Op deze manier kan je ongeveer afleiden met welke p4 de Core Duo overeenkomt.
De 2,0 Ghz Core Duo presteert soms iets beter en soms iets slechter dan de AMD X2 3800 en grofweg kan je zeggen dat een AMD X2 3800 ongeveer gelijk staat aan een pentium 4 830/930. De Core Duo waar jij het over hebt zal dus iets minder presteren en ik vermoed dat de prestaties ongeveer gelijk zijn aan een pentium 4 820/920.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:12

Thandor

SilverStreak

Die Intel Core Duo is wel een dualcore processor. Dat wordt moeilijk vergelijken met een singlecore Intel Pentium4. Ik gok dat je qua single perfomance richting een Intel Pentium4 520 (2.8GHz) moet gaan denken. Kan iets meer zijn, ook iets minder ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Thandor op 20-02-2006 22:24 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Thandor schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:23:
Die Intel Core Duo is wel een dualcore processor. Dat wordt moeilijk vergelijken met een singlecore Intel Pentium4. Ik gok dat je qua single perfomance richting een Intel Pentium4 520 (2.8GHz) moet gaan denken. Kan iets meer zijn, ook iets minder ;)
Ik gok zelfs dat je enkele 1,83GHz core van de Core Duo al kan vergelijken met een single core P4 2,8GHz. Mijn P-M Dothan 1,7GHz (single core) is al vergelijkbaar met een 2,6GHz P4, als ik het goed heb is de huidige Core Duo gewoon 2x P-M Dothan met hogere FSB.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt goed die snelheid. Dus een Intel Core Duo 1.83GHz is ongeveer te vergelijken met een Intel Pentium 4 2.8GHz single core? Wordt hierbij de 2.8 normale versie bedoeld of de HT versie?

De Core Duo ondersteunt namelijk ook iets van multitasking:

With its two execution cores, the Intel® Core™ Duo processor is optimized for multi-threaded applications and multitasking. You can simultaneously run multiple demanding applications - such as graphics-intensive games or serious number-crunching programs - while downloading music or running virus-scanning security programs in the background.

Dit is toch hetzelfde als HyperThreading van een Pentium 4?

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:31:
Klinkt goed die snelheid. Dus een Intel Core Duo 1.83GHz is ongeveer te vergelijken met een Intel Pentium 4 2.8GHz single core? Wordt hierbij de 2.8 normale versie bedoeld of de HT versie?

De Core Duo ondersteunt namelijk ook iets van multitasking:

With its two execution cores, the Intel® Core™ Duo processor is optimized for multi-threaded applications and multitasking. You can simultaneously run multiple demanding applications - such as graphics-intensive games or serious number-crunching programs - while downloading music or running virus-scanning security programs in the background.

Dit is toch hetzelfde als HyperThreading van een Pentium 4?
nee een van de twee cores is al te vergelijken met een P4 2,8GHz dus als beide cores in actie zijn dan laat ie de P4 2,8GHz in zijn stof achter ....

Zoals al gezegd is, die core duo is al vergelijkbaar met een AMD X2 3800, dus als je weet hoe die presteerd tegenover een singlecore P4 2,8GHz dan weet je ook hoe die core duo presteerd.

Hyperthreading daar wordt met 1 core dus 2 threads gedaan, met een duo core heb je dus 2 echte cores die ieder 1 thread doen wanneer dat nodig is. Je kan een duo core dus vergelijken met een dual cpu computer waar er twee cpu's op 1 moederbord wordt gezet.

Ofwel, je kan bijvoorbeeld 1 core 3d render werk laten doen en met de 2e core gewoon surfen en office werk zonder dat je al te veel inboet op prestaties.

BTW people correct me if i'm wrong, ben niet zo heel erg op de hoogte meer van alle ontwikkelingen en ratings.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-02 15:20
Ik heb nu de Sony vaio FE11M de 1,66 duo en ik maak renderings met CInema4D en dit gaat echt snel, daar kan de P4 2.8 HT niet tegenop.
Gewoon doen je krijgt er geen spijt van.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties zover. Zijn er nog meer mensen die deze een nieuwe notebook hebben uit de FE11 serie of een andere laptop met een Core Duo processor? Dan zou ik graag wat ervaringen willen horen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:30
misschien moet je dan eens hier kijken: Sony Vaio FE11M

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1