Toon posts:

[XP] Slaapstand Crasht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Systeem:
-Board: ECS K7S5A 1.0
-AMD Athlon XP 1700+
-512 MB DDR
-ATAPI CD-RW 48X16 [CD-ROM drive]
-Diskettestation
-Maxtor 5T030H3 [Hard drive] (30.73 GB) -- drive 0, s/n T3R2HQHC, rev TAH71DP0, SMART Status: Healthy
-Maxtor 6Y080P0 [Hard drive] (81.96 GB) -- drive 1, s/n Y3HJ25YE, rev YAR41BW0, SMART Status: Healthy
-Intel 21041-Based PCI Ethernet Adapter
-NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 [Display adapter]

Wisselbestand op C ,'aangepaste grootte', begin : 768 MB , eind : 768 MB
Vrije ruimte op C: 1,7 GB

Probleem:
Na activeren Slaapstand crasht de slaapstand, op moment van de melding 'Bezig met voorbereiden van slaapstand' een bevroren scherm .Geen verdere foutmeldingn.
Al jaren gebruik ik op zelfde systeem succesvol de slaapstand.

Ik heb al heel wat gezocht online, maar komt niet dit probleem specifiek tegen.
Heb zelf na lang denken bedacht dat het volgende wellicht de oorzaak kan zijn en ben benieuwd of anderen dit ook denken:
Ik heb begrepen dat wat de Slaapstand doet is Alles uit Intern geheugen naar de HDD schrijven.
Er zal naar mijn idee daar dus iets mis moeten gaan.
Nu heb ik een HDD Mp3 speler, die ik regelmatig aansluit via USB en data over en weer schijf.
Die koppel ik weer los. Echter zou het kunnen dat bij inschakelen van slaapstand het interne geheugen, wat nog aanwezig kan zijn(?), geprobeerd wordt terug te schrijven, wat dus niet kan en waardoor de slaapstand crasht?
Of klopt deze theorie niet, wordt alles naar 1 centrale plek op C geschreven..?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 21:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:00

jpiwf

licenced pepernootaddict

ik heb ooit hetzelfde probleem gehad ook bij het slaapstand wordt voorbereidt scherm. mijn probleem bleek dat C niet genoeg ruimte had voor mijn geheugen image, en dat windows er niet opstond. . windows stond op F na een semi mislukte herinstallatie, en C was een soort mini schijfje van 3 gig die volstond. een herinstallatie wisselde de schijfstation letters weer om en heb er nooit meer last van gehad.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Verwijderd

Topicstarter
Windows op F ???!
Heel vreemd... volgens mij kan dat niet eens...
Anyway.. is bij mij niet zo in ieder geval, gewoon op C, oook geen dual boot.
Maar dank voor je reactie.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:57

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:24:
Windows op F ???!
Heel vreemd... volgens mij kan dat niet eens...
Anyway.. is bij mij niet zo in ieder geval, gewoon op C, oook geen dual boot.
Maar dank voor je reactie.
Volgens mij kan dat gewoon, ik heb hem persoonlijk op C maar ik ken mensen die em op D hebben.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Probeer eens een Bios update, dat hielp bij mijn oude K7S8XE !

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03 17:06
Doe eens Start --> Deze comp --> Manage

Dan (uit mn hoofd) Storage --> Disk managment (local)

Daar zie je dat met enig gepiel Windows gewoon op Z: of g: te zetten is, maakt allemaal niet uit :)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, prima
voordat we een richting uitgaan die niet relevant is voor mijn probleem:
Mijn XP Pro staat op C, met 2 Gb aan vrije ruimte.
zie bovenaan omschrijving probleem en mijn vraag
Weet iemand daar antwoord op?
erg bedankt...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 21:40 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Probeer de slaapstand eens uit te schakelen(eigenschappen beeldscherm>screensaver>energie instellingen) en dan opnieuw opstarten en dan weer opnieuw aanzetten

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:42

SeatRider

Hips don't lie

Slaapstand schrijft niet naar disk. Slaapstand houdt spanning op je mobo/cpu en mem, en schakelt overige devices uit. Suspend schrijft wel naar disk AFAIK. Bij suspend gaat ook alles uit en kun je zelfs de stekker eruit halen.

Als je computer vastloopt bij slaapstand, is dat meestal te wijten aan een apparaat dat dat niet ondersteunt. Probeer eens drivers te updaten.

Had je al gezocht overigens?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Als je aanvinkt dat je verborgen systeembestanden kan zien bij mapopties zie je dat er (zodra jij slaapstand activeert) een hiberfile.sys wordt aangemaakt op de C:\schijf\ ter grote van je hoeveelheid geheugen dat in je computer zit. Dit bestand blijft gewoon op je computer staan. ook als je opgestart bent.
Ik weet niet of je dit bestand een keer kan verwijderen ofzo? zodat het opnieuw wordt aangemaakt.

Verder kan je proberen om alle USB apparaten te verwijderen en dan in slaapstand te zetten. Ik heb zelf ook wel eens problemen gehad met slaapstand en dat kwam omdat er iets mis ging met USB device.

@VisaRider: Volgens mij haal je twee dingen door elkaar (engels/nederlands)

hibernate/slaapstand: schrijft WEL naar hyberfile.sys
suspend/standby: laat stroom op je geheugen staan en schakelt de rest uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Rockafello op 21-02-2006 21:53 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
@ Visarider: Ligt aan je definitie van slaapstand. Naar mijn weten is wat jij beschrijft onder XP de standby modus, waarbij er dus spanning op het systeem aanwezig blijft.
Wanneer je voor slaapstand (hibernate dus) kiest, wordt, naar mijn weten, alles uit je RAM geheugen weggeschreven naar het bestand HIBERFIL.SYS (die is dus ook net zo groot als je hoeveelheid werkgeheugen).

Verwijderd

VisaRider schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:45:
Slaapstand schrijft niet naar disk. Slaapstand houdt spanning op je mobo/cpu en mem, en schakelt overige devices uit. Suspend schrijft wel naar disk AFAIK. Bij suspend gaat ook alles uit en kun je zelfs de stekker eruit halen.
Net omgekeerd ;)
Slaapstand schakelt de computer uit maar slaat de status op

Op een zelfde manier start een computer met Windows XP sneller als u de slaapstand hebt gebruikt. Met deze functie wordt de inhoud van het RAM-geheugen op de vaste schijf in gecomprimeerde vorm opgeslagen zodat u de laptop of de computer volledig kunt afsluiten. Als u de computer inschakelt, bevinden de documenten en toepassingen zich in dezelfde staat als u ze hebt achtergelaten en kunt u meteen weer aan de slag.
Slaapstand wordt in het Engels ook wel "Hibernate" genoemd en schrijft alles wat in het RAM-geheugen zit (zoals toepassingen) naar de harde schijf. Bij standby blijft de computer onder stroom, bij een stroomonderbreking moet je al je toepassingen heropenen.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:42

SeatRider

Hips don't lie

Ik verblijf gecorrigeerd :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Om toch weer 'on topic; te blijven: Het oorspronkelijke probleem, zie geheel bovenaan is nog steeds niet opgelost.
Omdat ik problemen had op ander vlak met mijn PCI Usb 2.0 kaartje ( Kon geen data wegschrijven naar mp3 speler ), heb ik deze vervangen en dat probleem is daramee opgelost.
Ik dacht dat het crashen van de slaapstand hier ook verband mee zou houden, maar helaas dus niet..

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
Er is genoeg ruimte voor hibernate op je harde schijf? Heb je al eens gedefragmenteerd? Is je geheugen in orde? Probeer zo veel mogelijk apparaten los te koppelen of in het hardwareprofiel uit te schakelen om te kijken of het door één bepaald apparaat komt.

Verwijderd

Topicstarter
Er is genoeg ruimte voor hibernate op je harde schijf?
Ja, 1,44 GB
Heb je al eens gedefragmenteerd?
ja, elke maand alle stations, met Diskeeper PRo
Is je geheugen in orde?
Ja, getest met memtest
Probeer zo veel mogelijk apparaten los te koppelen of in het hardwareprofiel uit te schakelen om te kijken of het door één bepaald apparaat komt.
Ok, goede tip! Het vermoeden is dus dat het een hardware matig probleem zal zijn..?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 11:45 ]

Pagina: 1