Ik had de afgelopen week last van artifacts in spellen (voornamelijk BF2 en Fable, HL2 en CS: Source totaal niet). De temperatuur kwam niet boven de 60°C uit. Goed, ik heb het bonnetje nog dus heb hem bij Alternate omgeruild, maar nu heb ik nog steeds artifacts
. In Ati Tool meestal al na enkele seconden.
Mogelijke veroorzakers van het probleem:
- Koeling: lijkt me niet, ik heb de temperatuur de afgelopen maanden juist verbeterd met een betere airflow, en met die hogere temperaturen deed hij het perfect
- De kaart zelf: lijkt me ook niet, aangezien een gloedjenieuwe kaart het probleem ook geeft
- Voeding: ook dit lijkt me niet het geval. Twee weken terug een mooie Tagan 380W voeding gekocht die perfecte voltages geeft.
- Drivers: zou kunnen. Met de 77.77 drivers heb ik minder last van artifacts dan met nieuwe drivers.
- Moederbord (AGP-slot): sja, lijkt me stug, maar wie weet? Een oude GF4MX gaf geen problemen, maar goed, dat is dan ook een GF4MX
.
Systeem:
- P4 3,0GHZ (Prescott)
- Asus P4S00D moederbord
- 2x512MB geheugen
- Tagan 380W voeding
- En een 6600GT (AGP) natuurlijk.
Hulp, oplossingen, steunbetuigingen a.u.b.
.
Mogelijke veroorzakers van het probleem:
- Koeling: lijkt me niet, ik heb de temperatuur de afgelopen maanden juist verbeterd met een betere airflow, en met die hogere temperaturen deed hij het perfect
- De kaart zelf: lijkt me ook niet, aangezien een gloedjenieuwe kaart het probleem ook geeft
- Voeding: ook dit lijkt me niet het geval. Twee weken terug een mooie Tagan 380W voeding gekocht die perfecte voltages geeft.
- Drivers: zou kunnen. Met de 77.77 drivers heb ik minder last van artifacts dan met nieuwe drivers.
- Moederbord (AGP-slot): sja, lijkt me stug, maar wie weet? Een oude GF4MX gaf geen problemen, maar goed, dat is dan ook een GF4MX
Systeem:
- P4 3,0GHZ (Prescott)
- Asus P4S00D moederbord
- 2x512MB geheugen
- Tagan 380W voeding
- En een 6600GT (AGP) natuurlijk.
Hulp, oplossingen, steunbetuigingen a.u.b.