Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

hoe heet een "Audio Output Transformer " in het nederlands?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat dit mag, maar ik kan het niet vinden met de GOT search en Google:

Ik heb een leuk (simpel) schematje gevonden, ik heb alle onderdelen uit oude apperatuur kunnen slopen, op 1 na, en deze kan ik nergens vinden:

http://www.radioshack.com...ctId=2103254&tab=features

Het is een audio output transformer met aan 1 kans 1000ohm en aan de andere kant 8 ohm.

hoe heet zoiets, en waar kan ik het bestellen?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Das een soort impedantieaanpassing, de enige toepassing waarin ik dit ken is het 100V systeem voor omroepssystemen (zoals bij wedstrijden enzo). Omdat de draden erg lang zijn gebruiken ze een hoog voltage (100V), die grote boxen zijn gemaakt voor 100V maar in winkels worden dikwijls gewone luidsprekers met een transfo gebruikt. Waarschijnlijk is dat wat je zoekt, maar als je het schema post kan iemand anders misschien kijken of ik kan gelijk hebben of niet.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Ik heb ff gezocht, op conrad heet dat ELA, en zijn er dergerlijke transfo's te vinden (voor het 100V systeem, ik neem aan dat dat is wat je zoekt). Op deze site vind je ook een mooie uitleg (in het ingevulde postvenster).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
ik zie net dat ik de link naar de schakeling niet gepost had:

http://sci-toys.com/scito...t.html#laser_communicator

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:11:
hoe heet zoiets, en waar kan ik het bestellen?
Een luidspreker-uitgangstransformator.

Zit in iedere oude buizenradio. Probeer zo'n ding te vinden bij de kringloop, of ga op 18 maart naar het Autotron in Rosmalen.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17
uitgangstrafo ?

Die schakeling zal het voor een experimentje prima doen, verwacht er geen kwaliteit van :P

Repareren doe je zo.

Pagina: 1