Ik heb gratis een p1 laptopje gekregen, 90mhz. andere cpu er in, 120 mhz. Werkt allemaal leuk en aardig. Nu zit er een NiCD accu in die aan het welbekende geheugen probleem leid. De accu is niet bol en gaat nu zo'n 5 min mee. Owja, De accu is 12volt 3000mAh en de lader is 20volt.
Nu ben ik natuurlijk eerst eens gaan googlen en op de search van GoT aan het zoeken gweeest. Ik ben het volgende tegen gekomen wat ik mischien allemaal kan doen.
Vriezer
Haal batterij uit de laptop.
Stop batterij in de vriezer.
Laat batterij 24 uur in de vriezer.
Haal batterij uit de vriezer
Laat batterij ontdooien +/- 12 uur.
Stop batterij in de laptop.
Laat batterij opladen 24 uur. Of tot ie vol is. Gaat dit ook op bij Nicad accu's?
Opladen en leeg maken
De accu steeds opladen en dan weer leeg laten lopen door de laptop aan te zetten en in het bios scherm wachten tot ie uitvalt. En dan weer gaan opladen, enz enz enz. Zou ervoor moeten zorgen dat het geheugen steeds verder word uitgebreid. Werkt dit?
Opdonder
Opdonder of stroomstoot heb ik ergens gelezen? Gaat dit werken met mijn accu? Hoe moet het dan?
De wat minder voor de hand liggende opties.
Andere cellen uit RC autotjes.
Andere cellen kopen.
Andere accu kopen.
Wat kan ik nou het beste doen? Wat werkt niet van wat hier boven staat? Wat wel?
Nu ben ik natuurlijk eerst eens gaan googlen en op de search van GoT aan het zoeken gweeest. Ik ben het volgende tegen gekomen wat ik mischien allemaal kan doen.
Vriezer
Haal batterij uit de laptop.
Stop batterij in de vriezer.
Laat batterij 24 uur in de vriezer.
Haal batterij uit de vriezer
Laat batterij ontdooien +/- 12 uur.
Stop batterij in de laptop.
Laat batterij opladen 24 uur. Of tot ie vol is. Gaat dit ook op bij Nicad accu's?
Opladen en leeg maken
De accu steeds opladen en dan weer leeg laten lopen door de laptop aan te zetten en in het bios scherm wachten tot ie uitvalt. En dan weer gaan opladen, enz enz enz. Zou ervoor moeten zorgen dat het geheugen steeds verder word uitgebreid. Werkt dit?
Opdonder
Opdonder of stroomstoot heb ik ergens gelezen? Gaat dit werken met mijn accu? Hoe moet het dan?
De wat minder voor de hand liggende opties.
Andere cellen uit RC autotjes.
Andere cellen kopen.
Andere accu kopen.
Wat kan ik nou het beste doen? Wat werkt niet van wat hier boven staat? Wat wel?