Waarschijnlijk een simpele vraag, maar ik kan er geen duidelijk antwoord op vinden. Ik heb de volgende situatie. Internet komt binnen op de livebox, hierop heb ik één pc aangesloten via ethernet en één pc via usb. Dus in totaal 2 pc's op de livebox. Nu is mijn vraag kan ik nu via pc1 de harde schijf etc. van pc2 bereiken. Kortom kun je een echt netwerk maken via de livebox en zo ja, hoe?
Hoe wordt op de pc met USB de livebox gezien?
Als ethernetadapter? Of als modem oid.
En hoe zit het met de ip's?
Geef eens een dump van je ipconfig /all op beide machine's
Kun je pingen van pc1 naar pc2?
Dus op pc2 in een commandprompt: ping ip.adr.es.pc1
Als dat laatste mogelijk is, is een netwerk ook mogelijk.
Als ethernetadapter? Of als modem oid.
En hoe zit het met de ip's?
Geef eens een dump van je ipconfig /all op beide machine's
Kun je pingen van pc1 naar pc2?
Dus op pc2 in een commandprompt: ping ip.adr.es.pc1
Als dat laatste mogelijk is, is een netwerk ook mogelijk.
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.
Ik heb totaal geen ervaring met de livebox.
Maar het lijkt me dat de utp en usb aansluiten allebei een eigen "netwerk" zijn die elkaar niet kunnen benaderen.
Ik denk dat je dit op zal moeten lossen door een switch te gebruiken.
Misschien zelfs wel een router. Maar er zullen vast wel gebruikers zijn die hier voor wel een oplossing hebben.
Maar het lijkt me dat de utp en usb aansluiten allebei een eigen "netwerk" zijn die elkaar niet kunnen benaderen.
Misschien zelfs wel een router. Maar er zullen vast wel gebruikers zijn die hier voor wel een oplossing hebben.
De pc's hebben dezelfde ip-range. En ik kan dus ook van de ene pc naar de andere pc pingen.
ene ip is 192.168.1.10, de andere is 192.168.1.11
ene ip is 192.168.1.10, de andere is 192.168.1.11
offtopic:job schreef op maandag 20 februari 2006 @ 19:13:
Ik heb totaal geen ervaring met de livebox.
De livebox is al een router
ontopic:
Je ziet dus dat de bakken elkaar kunnen pingen.
Dan kun je een netwerk maken, en de makkelijkste manier lijkt me in het geval van de TS gewoon door de netwerkenwizard van xp te gebruiken.
Die start je door bij uitvoeren (onder menu start) in te vullen: netsetup
En daarna enter te drukken.
Dan kun je de stappen volgen, het wijst zich redelijk vanzelf, selecteer dat de computer verbinding maakt met internet via een andere computer of een residental gateway.
Op die manier worden je firewall instellingen goed gezet voor een netwerk en een internetverbinding via een router (die dus meteen ook firewall is).
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.
Thx Anti-xp, ik had niet gedacht dat het zo simpel zou zijn. Het is helemaal gelukt!
Ik zei ook, waarschijnlijk is een switch genoeg.
Ik had echter nooit verwacht dat die twee poorten (utp en usb) in dezelfde range zouden zitten.
En omdat topicstarter een probleem had, had ik ook niet zo'n eenovudige oplossing verwacht.
Kwestie van lui en niet proberen lijkt me.
Pagina: 1