Toon posts:

Open Xchange

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben voor een bedrijf aan het kijken voor een vervanging van de Exchange server.
wil hiervoor open Xchange gaan gebruiken.

Maar had enkele vragen voor de gene die het gebruikt hebben:

Hoeveel tijd kost het opzetten voor een "standaard" versie ongeveer kan me redelijk met ldap redden dus dat zal het probleem niet zijn. dus gewoon mailen en agenda;s delen.. moet ik in dagen of in weken gaan denken.

Vinden de normale gebruikers het nog een beetje gebruiks vriendelijk ?

gebruiken veel bedrijven het ?

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Wordt dat nog ontwikkeld dan? Ik zie op de site www.openxchange.org in ieder geval dat de pilot tot 2004 duurt en kom geen downloads oid tegen.

ieeeepppppp :P

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 21:42
Ik heb een aantal suse openexchange servers geimplementeerd in het verleden, en met het commerciele pakket openxchange 5 heb ik ook getest (dit draait standalone op sles9 of red had enterprise). Er is een live cd gebaseerd op knoppix te downloaden van versie 5 waarmee je wat kunt testen. (werkt alleen wel traag) Over het installeren kan ik kort zijn, dat is eenvoudig. Paar uur werk. Van ldap hoef je weinig af te weten nog van de andere pakketen waar openexchange op gebaseerd is. Bijna alles verloopt via een web interface. Het is verder wel handig om een beetje verstand te hebben van mta's, cyrus amavis en bv spamassassin.

Het gebruik via de webinterface is voor gebruikers eenvoudig, het spreekt allemaal redelijk voor zich. OX is gewoon een imap server waar je dus zowat elke mail client aan kunt koppelen. Ook zijn er diverse connectors beschikbaar. Ik denk niet dat er heel erg veel bedrijven zijn die het gebruiken (enkele duizenden schat ik), maar ik vind het zeker een waardig alternatief voor ms exchange en het is stukken goedkoper.

http://www.openexchange.com/

[ Voor 9% gewijzigd door salvador4 op 21-02-2006 00:29 ]

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

En ik maar denken dat het helemaal "open" was maar je moet gewoon nog steeds behoorlijk betalen voor die suite |:(

Nou ja, mooi dat het goedkoper is in ieder geval, ik ga het wel onthouden :)

[ Voor 7% gewijzigd door VROEM! op 21-02-2006 10:51 ]

ieeeepppppp :P

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Surfer

~

Ik ben zelf bezig met het testen van Zarafa. Dat is een Exchange alternatief met een échte MAPI koppeling vanuit Outlook en een mooie en functionele WebAccess.
Het wordt ontwikkeld door een bedrijf uit Delft. Het voordeel is dat je hun binaries gebruikt in combinatie met je eigen distro, je eigen MTA en je eigen store (mysql bijvoorbeeld). Misschien ook iets voor jou?
Ik weet niet hoe duur OpenXchange is, maar dit kost 300 Euro voor 5 users, plus 150 Euro voor elke 5 users erbij geloof ik. Kijk maar even op de site

[ Voor 16% gewijzigd door Surfer op 21-02-2006 16:46 ]

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 15:31

killercow

eth0

OpenXchange kan je op gentoo gewoon emergen hoor, gratis en voor niks.

Werkte toen best aardig, maar de installatie was (net als bij MS exchange) best lastig.

openkat.nl al gezien?

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Surfer

~

Moet je bij OpenXchange niet gaan betalen voor de Outlook connectors? Was het niet zoiets?

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 21:42
De prijslijst is gewoon van de site te downloaden, daar staat alles in. Daarbij kun je wel de opensource variant aan de praat proberen te krijgen, maar als je daar 8 uur mee bezig bent is het ook ka$$a, en ik denk niet dat je een volledig werkend systeem bouwt zonder ervaring binnen die tijd. Ik ga er de moeite in ieder geval niet voor nemen. Het voordeel van die commerciele variant is natuurlijk de garantie / support, die gewoon goed is bij openxchange. Het is altijd prettig om ergens op terug te kunnen vallen als het gaat om productie machines. De prijs is relatief laag voor een bedrijf met zeg 50+ users. Zeker als met MS prijzen gewend is.

[ Voor 4% gewijzigd door salvador4 op 21-02-2006 18:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb open Xchange werkend gekregen... koste hoop moeite omdat ldap geen database wilde aanmaken...... dus op het laast toch maar een installatie script er bij gepakt.. alleen jammer dat de nederlands taal nog niet op de laaste build zit

Verwijderd

Ik ben zelf al een jaar met open-xchange bezig. Helaas is de outlook connector nog steeds een beginnend product met veel fouten en dergelijke.

Verwijderd

Topicstarter
Open xchange doet het nu leuk alleen groot nadeel is dat je oxtender nodig hebt voor je outlook clients. maar draait wel zeer snel.. sneller als Exchange

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 20:10

Nibbz

Postmaster General

killercow schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:49:
OpenXchange kan je op gentoo gewoon emergen hoor, gratis en voor niks.

Werkte toen best aardig, maar de installatie was (net als bij MS exchange) best lastig.
MS Exchange lastig? MBO 4 hebben wij een netwerkproject gedaan. 6 servers met 40 werkstations. Waaronder exchange op een server. 1ste keer install ging niet goed omdat we 1 vinkje vergeten waren. De 2de keer werkte het in 1x goed. Alle informatie werdt gelijk uit de AD gehaald.

Prima stuk software, en zeer makkelijk te installeren/configureren.

13:37

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

open-xchange is een hell om aan de praat te krijgen van source maar afgaande op de online demo is het echt bloedje mooi :D ik wacht wel op de debian packages die in de roadmap staan (stonden?) en tot die tijd gebruik ik egroupware, en das opzich peanuts om aan de praat te krijgen maar natuurlijk wel iets minder "professioneel" qua look enzo :P

| Hardcore - Terror |

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-02 09:49
Debian Packages!

installatie is eitje, ook vanaf source.. met deze packages al helemaal....

Gebruik het nu 10 maanden oid, naar alle tevredenheid.. ziet er gelikt uit werkt goed en voorzover geen
rare dingen tegekomen (gebruik het wel niet intensief).

Met outlook connecters heb ik geen ervaring, weet dat datux een gratis connecter heeft die DoLuX heet...

heb meer interesse in een evolution connector (als die er al is hoor ik het graag)

Het vergt trouwens echt wel kennis om een MS Exchange doos GOED op te zetten, kan niet iedere boeren knul die next klikt.. standaard installatie != goede installatie.

[ Voor 8% gewijzigd door stiena op 05-04-2006 21:16 ]

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

stiena schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:15:
Debian Packages!

installatie is eitje, ook vanaf source.. met deze packages al helemaal....

Gebruik het nu 10 maanden oid, naar alle tevredenheid.. ziet er gelikt uit werkt goed en voorzover geen
rare dingen tegekomen (gebruik het wel niet intensief).

Met outlook connecters heb ik geen ervaring, weet dat datux een gratis connecter heeft die DoLuX heet...

heb meer interesse in een evolution connector (als die er al is hoor ik het graag)

Het vergt trouwens echt wel kennis om een MS Exchange doos GOED op te zetten, kan niet iedere boeren knul die next klikt.. standaard installatie != goede installatie.
offtopic:
En toch vond ik die how2 niet echt geweldig.......Mss toch maar eens die livecd van ze gebruiken onder vmware ofzo :)

| Hardcore - Terror |

Pagina: 1