[XP] *.msc => De module is niet geïnitialiseerd?*

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bovenstaande foutmelding krijg ik als ik bv secpol.msc of gpedit opstart. Ik heb al gezocht wat de mogelijke fout/oplossing zou kunnen zijn, maar ik kom er niet achter. Kan ik dit op de één of andere manier resetten ofzo? Of terughalen?

Misschien heeft het ook te maken met dat als ik cmd opstart, ik eerst naar de %systemroot%/system32 map moet gaan, om opdrachten in te voeren. Ping kan ik niet rechtstreeks uitvoeren als ik de opdracht in de opgestarte dir enter. Het path is PATH=%SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem;C:\Program Files\b\ZipGenius 6\ Het zou ook kunnen dat dit een ander probleem is, maar ik noem het wel even.

Ik draai Win XP Pro met alle updates

==
hoi

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staat er nog iets in je event logs? En heb je misschien al eens geprobeerd als een andere user in te loggen, om uit te sluiten dat probleem in je profiel zit?

Heb je ook al eens goed gescand op virussen en spyware? Zou dit ook zomaar kunnen veroorzaken.
Ik zet nog even [XP] in de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy, probeer daar voortaan zelf op te letten,,,

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-03 13:49

[Jules]

Confusion in confusion

Heb je die path info vanuit de omgevingsvariabelen gekopieerd?
Wat is het path als je dat opvraagt vanaf de prompt?

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• Eusebius
  • Niet online
@Jules: het path heb ik vanaf Cmd gekopieërd, dus tot "...ZipGenius 6\" zonder iets erachter (meot er een ; achter?)

@sanfranjake: Sorry, zal het er volgende keer bijzetten. Zijn er mensen die dan geen XP gebruiken? :p
Er staat continu een AVscanner aan en ik merk niet dat er vreemd verkeer via mijn switch gaat (staat naast me te knipperen). Ik zal voor de zekerheid nog even een scan draaien met AdAware ed.

Eventlog geeft in mijn ogen niets verkeerds aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Eusebius op 21-02-2006 18:22 ]

==
hoi

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Misschien staat er een service uit die nodig is?

Het is verder altijd handig om je path zo in te stellen dat je wel meteen een ping kan uitvoeren vanaf de cmd-prompt. Ik zou niet weten of het niet vinden van een msc leidt tot deze melding.

Wat gebeurt er als je C:\Windows\system32\gpedit.msc probeert uit te voeren. (Even aangenomen dat C:\Windows je system root is.) Dan kan je misschien uitsluiten dat het aan het pad ligt.

[ Voor 97% gewijzigd door jvo op 21-02-2006 18:10 ]

• Eusebius
  • Niet online
Dat ik mijn ping niet kan uitvoeren vanaf de prompt (ik moet eerst naar de juiste map gaan) vind ik vreemd. Mss dat ook daarom de msc niet werkt.

Ff kijken ...

gpedit.msc kan ik ook niet uitvoeren als ik m via de cmd handmatig start. Het zijn dus 2 aparte problemen. Waar ik me nu op wil focussen, is *.msc weer aan de praat krijgen.

==
hoi

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ben je al eens als een andere (nieuwe) gebruiker ingelogd om te zien of het dan wel goed gaat?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-03 13:49

[Jules]

Confusion in confusion

Eusebius schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 18:02:
@Jules: het path heb ik vanaf Cmd gekopieërd, dus tot "...ZipGenius 6\" zonder iets erachter (meot er een ; achter?)

....
Nou, het vreemde aan je path info vind ik die %SystemRoot%. Als ik vanaf cmd mijn path info bekijk met 'path' of met 'set' dan zie ik %SystemRoot% niet terug in het pad.
Da's altijd netjes vertaald naar C:\Windows bij mij.
Ik zit toch ook met XP te werken

Als ik de path info bekijk via de properties van 'my computer' dan zie ik die %SystemRoot% natuurlijk wel staan.

[ Voor 15% gewijzigd door [Jules] op 21-02-2006 19:34 ]

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Pagina: 1